Toon posts:

[ASP] Bestand(en) uploaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie middag,

Ik ben bezig om in ASP een formuliertje te maken waarmee het mogelijk moet zijn om een bestand te uploaden. Dit bestand moet dan vervolgens als bijlage in een e-mailbericht worden verzonden.

Nu is het probleem dat het uploaden en verzenden alleen goed gaat als er geen spaties in het pad van het up te loaden bestand staat (bijv. "C:\temp.txt"). Als er wel een spatie in het pad voorkomt, krijg ik een error:

CDO.Message.1 (0x80070005)
Access is denied.

Ik gebruik de volgende code voor het verzenden van de e-mail:

Set cdoMessage = Server.CreateObject("CDO.Message")
cdoMessage.From = "test@test.nl"
cdoMessage.To = "test@test.nl"
cdoMessage.Subject = "Test"
cdoMessage.HTMLBody = "Test"
cdoMessage.AddAttachment "C:\Documents and Settings\user\Mijn documenten\temp.txt"
cdoMessage.Send

Zoals gezegd, gaat het verzenden wel goed als de attachment bijv. "C:\temp.txt" is. Weet iemand hoe dit kan?

Alvast bedankt,
Maikel

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:03
Make sure IUSR (or the authenticated user) has access to the file(s) and folder(s) you are accessing. Otherwise, you will see this:
code:
1
2
CDO.Message.1 error '80070005'  
Access is denied.

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
Zoals Dokter Heldere Bips ;) al zei, Het IUSR account heeft geen toegang tot jouw 'Mijn documenten' folder. En da's maar goed ook. Beter zou misschien zijn om ergens een apart folder voor uploads te maken, en aan die folder de juiste rechten voor IUSR toe te kennen. Ik zou het tenminste niet zo'n fijn idee vinden als IUSR toegang heeft tot allerlei "Mijn documenten" folders...

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit inderdaad wat in.

Maar als ik een tijdelijke map maak voor de uploads, zal ik vast dezelfde error krijgen...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nope, zolang de account die map mag lezen niet.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
O, sorry; ik bedoelde eigenlijk dat ik een error zal krijg als ik het bestand vanaf mijn "Mijn Documenten" in de tijdelijke map met uploads probeer te zetten.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:04

TeeDee

CQB 241

Je upload toch een bestand? Waarom plaats je die dan niet meteen in je (bijv.:) C:\uploads\ om vervolgens te attachen en te verzenden :?

Of doe jij het volgende:
• Vanuit je form wil je een bestand uploaden
• Je klikt op bladeren en gaat dan naar Mijn documenten etc. etc.
• Vervolgens ros je op verzend (oid) en dan krijg je de foutmelding?

Want dan zal je upload script waarschijnlijk nog steeds NIET de goede rechten op je uploads folder hebben.

Edit:
arieleks: wij zitten allebei met dezelfde gedachte :)

[ Voor 19% gewijzigd door TeeDee op 07-12-2006 15:32 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
Wacht even. Even de boel op een rijtje zetten, om te tsjekken of ik het wel helemaal volg:

1) Je vult gegevens in in formuliertje, en geeft aan welk bestand je wilt uploaden
2) Upload script trekt bestand naar binnen en stopt deze in de door jouw gekozen upload folder.
3) Email script maakt van geuploade bestand een attachement, en verstuurt email.

Als de Internet Guest Account (IUSR_blablablabla) lees/schrijf rechten in deze upload folder heeft, zou het gewoon moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door arieleks op 07-12-2006 15:28 . Reden: typo ]

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:25:

Of doe jij het volgende:
• Vanuit je form wil je een bestand uploaden
• Je klikt op bladeren en gaat dan naar Mijn documenten etc. etc.
• Vervolgens ros je op verzend (oid) en dan krijg je de foutmelding?
Zo doe ik het nu ja. Ik upload niets, ik probeer direct te mailen. Ik heb ook een script dat alleen upload, maar dat gaat ook mis als ik iets uit "Mijn Documenten" selecteer (ook door die rechten waarschijnlijk).

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:04

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:31:
[...]

Zo doe ik het nu ja. Ik upload niets, ik probeer direct te mailen. Ik heb ook een script dat alleen upload, maar dat gaat ook mis als ik iets uit "Mijn Documenten" selecteer (ook door die rechten waarschijnlijk).
Juischt, dan gaat het inderdaad niet.
Als jij via CDo wil mailen, zal je eerst het file moeten uploaden naar bijv. C:\uploads (denk aan je rechten) om deze vervolgens uit diezelfde map te attachen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:33:
[...]

Juischt, dan gaat het inderdaad niet.
Als jij via CDo wil mailen, zal je eerst het file moeten uploaden naar bijv. C:\uploads (denk aan je rechten) om deze vervolgens uit diezelfde map te attachen.
Duidelijk. Maar hoe moet ik die rechten dan krijgen voor het uploaden? Dat is dan toch hetzelfde "probleem" als bij het mailen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:45:
[...]

Duidelijk. Maar hoe moet ik die rechten dan krijgen voor het uploaden? Dat is dan toch hetzelfde "probleem" als bij het mailen?
Rechten toekennen aan het IUSR_ account voor de betreffende folder, net zoals je rechten toekent aan een andere gebruiker? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ja, oké :)

Ik weet even genoeg, ik ga mijn script aanpassen / uitbreiden. Allemaal bedankt voor jullie reactie!
Pagina: 1