[MySQL]Inserts en updates werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb deze morgen alle tabellen veranderd naar UTF8, ook alle velden hierin, maar er kwamen een aantal problemen, dus ik heb het weer terug veranderd naar latin1_swedish_ci

Maar doe ik nu een update of een insert dan krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
SELECT label, id
FROM `phpmyadmin`.`pma_bookmark` 
WHERE dbase = 'avp'
AND (

user = 'external'
OR user = ''
)
ORDER BY label 

MySQL said:

MysSQL zegt dus niks. Ik snap er niks van, ik heb alles gerestart gerepaired enz, maar hij wilt gewoon niet meer! Iemand die nog iets weet?

edit:
Hij wordt nou nog mooier! Ik zit nog een beetje te spelen met die collalities en nu zijn al me velden opeens BLOB velden geworden!

[ Voor 11% gewijzigd door Megamind op 07-12-2006 14:25 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat geeft een SELECT * FROM [insert_een_tabel_naam] ? Dat moet toch wel werken? Anders ben je idd wel erg verne*kt.
Het ging dus om fouten tijdens schrijven, lezen kan wel * mithras moet leren lezen :+
Dus verder, backup, anyone?

[ Voor 58% gewijzigd door mithras op 07-12-2006 14:42 ]

• Megamind
Alle queries werken gewoon, behalve dus die met INSERT e.d. Ik denk zelf dat de fout kwam dat ik de velden ook nog eens apart heb zitten bijwerken. Want degene waar ik dat niet heb gedaan heb ik geen problemen mee...Ik ben bang dat er een backup op moet ja.

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-11 10:53
regel nooit testen op de productie server, maar uhm helpt het restarten van mysql niet, of de server. Of is het niet mogelijk aangezien je de server niet in eigen beheer hebt.

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

• Megamind
bat266 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:53:
regel nooit testen op de productie server, maar uhm helpt het restarten van mysql niet, of de server. Of is het niet mogelijk aangezien je de server niet in eigen beheer hebt.
Ja dat was stom inderdaad, we hebben eigen server in beheer, maar ik heb helaas niet zoveel kaas gegeten van coallities enzo, ik wilde alles UTF8 hebben, maar toen werd de helft van de tekst veranderd omdat je van die rare tekens krijgt natuurlijk, maar na het terug veranderen stopte alles ermee. Reboots e.d. mogen niet baten, maar ik heb een backup teruggezet, gelukkig was er maar een enkele tabel aangetast en kun ik die handmatig op orde brengen.

Maar ik vind het wel erg vreem dat MySQL opeens BLOB velden van mijn TEXT velden maakt als ik alleen de coallitie verander.