Toon posts:

[MacBook] Welke kabels?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een MacBook staan en een Sony Bravia. Nu wil ik deze 2 producten met elkaar verbinden, hoe gaat dit in zijn werk?
- Apple Mini-DVI-naar-VGA-adapter?
- Apple Mini-DVI-naar-DVI-adapter?
- Apple Mini-DVI-naar-videoadapter?

Welke van de 3 moet ik hebben? En welke kabel levert het mooiste beeld op? Ik wil graag Front Row kunnen gebruiken. Zodat ik ook films kan afspelen. En welke kabels heb ik nog meer nodig? (Want die 3 kabels lijken mij zo kort) Zoals je ziet ben ik hier nogal nieuw in. Graag jullie reacties.

Met vriendelijke groet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DVI-DVI lijkt me het handigst; ze zijn ook langer te verkrijgen.

Verder: heb je al nagedacht hoe je geluid gaat krijgen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar dat loopt toch via die kabeltjes? Nu zal het alleen nog maar lastiger worden....

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:08:
Nee, maar dat loopt toch via die kabeltjes? Nu zal het alleen nog maar lastiger worden....
Je bent in de war met HDMI; daar kan audio overheen. Voor zover ik weet gaat er geen audio over DVI-bekabeling.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Video gaat via een Mini-DVI naar DVI kabel
Audio gaat via een Jack naar Tulp adapter (als je MacBook een koptelefoonaansluiting heeft)

Verwijderd

Topicstarter
@ MAX, vertel mij nou eens precies wat ik allemaal nodig heb. Dan kan ik het overwegen om te kopen. Dus een DVI-naar-DVI, wat nog meer? Extra verlengsnoer? Waar moet ik naar kijken? In Apple store wordt ik ook niet veel wijzer...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:14:
@ MAX, vertel mij nou eens precies wat ik allemaal nodig heb. Dan kan ik het overwegen om te kopen. Dus een DVI-naar-DVI, wat nog meer? Extra verlengsnoer? Waar moet ik naar kijken? In Apple store wordt ik ook niet veel wijzer...
Een MacBook heeft een mini DVI uitgang. Daar heb je dus sowieso een mini DVI > DVI adapter voor nodig, welke je bij elke Apple Store kunt krijgen.

Ik weet niet welke ingang die TV heeft, maar dat zal wel DVI of HDMI zijn. Afhankelijk van die ingang, koop je een DVI > DVI of een DVI > HDMI kabel, die lang genoeg is.

Succes ;)

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hoe wil je het geluid afspelen? Via een receiver / versterker of ook via je TV?

Ervanuitgaande dat je TV een DVI ingang heeft heb je voor het beeld een Mini-DVI-naar-DVI-adapter en een DVI kabel nodig.

Voor het geluid heb je eigenlijk meerdere opties: je kan zoals fridgeman aangeeft een mini-jack -> 2x Tulp kabel gebruiken en die aansluiten op je versterker / receiver. Indien mogelijk zou ik er echter voor kiezen om een optische (mini-Toslink -> Toslink) kabel te gebruiken en die aan te sluiten op je receiver. Als het geluid ook via je TV moet, hangt het ervan af wat voor ingangen je TV voor het geluid heeft. :)

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:14:
In plaats hier dingen vragen aan mensen die jouw situatie niet kennen, zou je zelf ook even wat werk kunnen doen.
Hoe wil je het geluid aansluiten? genoemde jack -> 2x tulp licht voor de hand.
Beeld? Wat voor aansluiting heeft dat scherm? Als je dat ding met DVI wilt aansluiten koop je dus voor je macbook een Mini DVI -> DVI kabeltje, waar je dan vervolgens een 'echte' DVI kabel in stopt. Die apple kabeltjes zijn alleen verloopstekkertjes, vandaar dat ze zo kort zijn...
Pagina: 1