[HTML] Clientside applicatie aanspreken via HTML

Pagina: 1
Acties:

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Stel, ik wil het volgende:
Op mijn interne netwek heb ik een website draaien en ik wil via de website een applicatie open die op 1 van de client pc's staat.
In dit geval wil ik, als ik op adresgegevens van familie, vrienden, etc... druk dat er een in C# geschreven applicatie opent en dat die applicatie dan met de adresgegevens opstart van de persoon waar ik op geklikt heb.

Voor zover ik weet is dit mogelijk, mits je maar de juiste security settings maakt in je IE. Aangezien ik het alleen op het interne thuisnetwerk wil laten draaien lijkt me dat geen probleem.
Via Google, Experts Exchange, MSDN en W3C heb ik niets gevonden.
Weet iemand hier of het mogelijk is en zo ja, hoe dit te realiseren is? Link naar tutorial is natuurlijk ook van harte welkom.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

HTML:
1
<object codebase="file://c:\windows\system32\calc.exe" height="0" width="0" classid="clsid:9B4AA442-9EBF-11D5-8C11-0050DA4957F5"></object>

Verwijderd

Kan het niet zelfs gewoon met een

HTML:
1
<a href="file://c:\windows\system32\calc.exe">Calculator</a>

edit:

@Akakiwi, in IE7 werkt het bij mij wel, niet echt een goede oplossing, maar toch...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 14:53 ]

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
@F12
Dit krijg ik niet aan de praat in IE6. :'( Zal waarschijnlijk komen omdat ik een andere GUID heb voor de calculator???
Als je een .NET applicatie wilt aanroepen, dan moet dat met de naar van de DLL met daarachter # namespace + class naam.
Echter, dat is alleen als je een object op je server hebt staan en dat in je webpagina wilt laden.
Ik wil dus een object aanroepen dat op de client staat, zoals jij ook doet met je calc.exe

@Bo-oz.
Nee, de door jou beschreven oplossing werkt niet. Tenminste, niet bij mij in IE6

[ Voor 10% gewijzigd door akakiwi op 07-12-2006 14:49 ]

Verwijderd

Ik denk dat het geblokkeerd wordt door IE, misschien nog even goed naar de beveiligingsinstellingen kijken. Maar ook wel groot kans dat die beveiliging helemaal niet te omzeilen is. Goed opletten wat je wel en niet open zet, helemaal als je via dat netwerk ook kunt internetten. ;)

Nog een stukje code wat je kan proberen:

VBScript:
1
2
3
4
5
<script language="vbscript">
Sub OpenCalc()
  CreateObject("WScript.Shell").Run("file:///C:/windows/system32/calc.exe")
End Sub
</script>

HTML:
1
<a href="#" onclick="OpenCalc()">Calc</a>

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
He F12.
Dat werkt helemaal prima. Hoeft verder niets voor aangepast te worden in de security settings. Alleen de gebruiker moet opletten als de applicatie wordt aangeroepen.
Overigens krijg ik mijn vrouw en kinderen wel zo ver dat ze alleen voor de interne applicaties op OK klikken bij deze activeX aanroep. ;)

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31
Maar help het niet als je de site op veilig zet?
Pagina: 1