[W2003] VMWare PC vanaf het netwerk benaderen

Pagina: 1
Acties:

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 13:43
Ik ben op dit moment aan het experimenteren met VMware op mijn server.

Ik ben hier alleen tegen een vraag aan gestoten, en ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden.

Ik wil graag dat ik vanaf een willekeurige PC op mijn netwerk op de VMware computer kan komen (Dus in de Image die op dat moment is geladen in VMware!), zodat ik dan bestanden op die virtuele PC kan zetten.

De virtuele pc kan gewoon op internet, en ik kan met deze pc gewoon op andere pcs komen, maar ben er nog niet achter hoe je het andersom ook kan doen.

Ik heb al geprobeerd het IP wat de virtuele PC is gegeven in te tikken op een andere pc, maar dat werkt jammer genoeg niet.

Weet iemand hiervoor een oplossing? Zie ik iets over het hoofd?

Het gaat om VMware 5.5 als ik mij niet vergis, met een Windows Vista image erop.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• UltraSub
  • Laatst online: 23-07 16:07
Ligt niet aan VM. Ligt aan de Vista die er op draait.
Als je vanaf de virtuele machine wel gewoon aan alle andere machines kunt komen, hoef je het niet in VMware settings te zoeken, daar staan je settings gewoon goed. Boot maar eens een XP image ;)

Anyway, heb hetzelfde gehad met een reallife Vista. Heb er een paar dagen mee gestoeid, zag dat ik wel vanaf Vista naar alle andere pc's kon, maar niet andersom. Verder niet veel aandacht aan besteed, en later xp weer terug geghost (vista was te langzaam op mijn huidge pc).
Maar zoek het maar in Vista dus. Firewalls? Andersoortig gerei?

• Jassy
Ik heb de firewall helemaal uitgezet.

Ik heb VMware nu op NAT staan, maar ik hoeverre heeft het zin als ik hem op Bridged zet? Dan wordt hij namelijk psychisch in het netwerk toegevoegd met een eigen IP enzo..

Ik weet ook helemaal niet hoe dat werkt :(

• UltraSub
  • Laatst online: 23-07 16:07
Altijd in bridge zetten, en ip op eigen netwerk laten krijgen ;)
Sorry, dacht dat je bridged draaide..

• Jassy
Ik krijg nu een fout dat ik geen machtigingen heb, dus moet ik eventjes een share maken.

YEP, ik heb het voor elkaar! :)

Zo doe ik het:

1) Inderdaad de virtuele PC als bridge op het netwerk laten gaan (DHCP heeft hem hier een eigen IP gegeven).

2) Share maken onder vista (ik heb gewoon de c schijf geshared

3) Administrator account activeren (Was hier in ieder geval nodig). Computer --> Rechtermuis --> Manage --> Local Users and Groups --> Users --> Administrator --> Rechtermuis --> Properties --> Vinkje weghalen bij Account Disabled --> Afsluiten (Dus OK indrukken).

4) Op het Administrator Account een wachtwoord zetten:
Start --> Searchbalk: 'control userpasswords2' --> Enter --> Administrator selecteren --> Reset Password --> Wachtwoord erop zetten --> OK --> Afsluiten

En zo kan ik in ieder geval mijn Vista Image op het netwerk benaderen! :)