Nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-02 07:55
Ik wil een nieuw Mobo kopen, CPU en geheugen.

Zelf ben ik erg geliefd op AMD. Ik weet dat intel op t moment ver boven AMD uitkomt. Iemand 'n idee voor rond de 350 euro wat ik aan kan schaffen. Het is hoofdzakelijk bedoeld om te gamen.

Ik ben absoluut niet thuis in Intel. Ik heb altijd AMD gedraaid..

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je zelf al een beetje gezocht en ideeen op gedaan?

Money for nothin' and your chicks for free

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Beetje onhandig hè, als je niet je huidge specs post. Games leunen trouwens het meest op je gpu, dus die is zeker van belang. Verder doet Intel het erg goed met zijn Core 2 Duo's, zoek er maar eens wat benchmarks van. Je kunt een E6300 nemen met een MSI P965 Neo-F bordje. Dan heb je nog zo'n 100 euro voor geheugen, waarvoor je 1GB zou kunnen kopen.

Verder vraag ik me af wat jij verstaat onder gamen? Patience? Of alle toekomstige games met 200x AA en AF en een resolutie van 1920x1080?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik snap je vraag niet helemaal. Wil je advies omtrent Intel en 350 Euro of ben je een AMD-liefhebber en heb je geen idee wat je kan/moet kopen voor 350 Euro?

Misschien kan je ook even Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? lezen ivm dit soort veel voorkomende vraagstellingen.

PS: Ik vind 350 "redelijk" weinig, vooral omdat je niet aangeeft welke andere apparatuur je nu al hebt ivm compatibiliteit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Lees ajb eerst Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? door. Dit soort vragen moet je met echt meer argumenten aandragen. Daarnaast is er laatst ook een BBG uitgegeven: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2006
Daar staat nog genoeg in. Verder maakt een AMD vs. Intel echt niet zoveel uit hoor: beide pc's bevatten een moederbord, processor, geheugen en (vaak) een harde schijf ;)

edit:
Wat zijn we weer snel :|

[ Voor 3% gewijzigd door mithras op 07-12-2006 13:37 ]

• flowiej
Sorry ben denk redelijk onduidelijk geweest.

Op het moment draai ik op het volgende systeem..

550Watt
Amd64 3700+
AsRock Dual-Sata2
1.75GB PC3200
160GB S-ata2
Nvidia Geforce 7600GT 256MB

Ik wil dus eigenlijk voor maximaal 350 euro een nieuw moederboard, geheugen & CPU
Ik heb me hele leven al op AMD gedraaid. En weet dat Intel op het moment veel beter presteerd. Dus ik zou graag willen weten wat jullie me adviseren voor 350 euro. Een nieuwe videokaart komt later wel.
Het is bedoeld om mee te gamen. Op het moment speel ik veel games zoals Oblivion, NFS Carbon, Quake4, CoD2

en 350euro omdat me budget gewoon op het moment niet meer toelaat.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 12:43

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Is dit ter vervanging van de pc in je vorige topic? Heb je hem nu al dood verklaard. Voor de rest ook nog naar de rest van de opmerkingen kijken over je topicstart.

Waarom? Omdat het kan!!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je hebt 1,75GB geheugen, zonde om dat weg te moeten doen. Je processor is ook de traagste niet. Voor meer performance in games kun je beter een videokaart kopen. Kijk bijvoorbeeld eens naar een 7900GTO als die nog ergens te krijgen is.

• flowiej
Nee, me vorige Topic was is al gesloten. Inmiddels heb ik hetzelf opgelost :)
Me voedingkabel op het moederboard zat een beetje los waardoor die vaak uitviel vastliep dat soort werk.

Eh.. Jullie denken dat me systeem prima draaid met een andere videokaart. Oblivion draai ik op het moment nog op ultra high met hier en daar afntoe een klein hapertje. Maar ik wil sneller... In Vista krijgt m'n pc maar een 3.5 als cijfer. :|

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
wat is er mis met dit systeem ? ik denk dat je niet veel sneller krijgt voor 350 euro aangezien je dan nieuw ddr2 geheugen, ik zou het nog met dit systeem doen tot je meer geld tot je beschikking hebt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

flowiej schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:45:*knip* In Vista krijgt m'n pc maar een 3.5 als cijfer. :|
Dat kan, weet je ook door welk onderdeel?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• flowiej
Ja ik heb hier wel nog 512ddr2 pc666 geloof ik liggen

• RoD
  • Niet online

RoD

flowiej schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:45:
Nee, me vorige Topic was is al gesloten. Inmiddels heb ik hetzelf opgelost :)
Me voedingkabel op het moederboard zat een beetje los waardoor die vaak uitviel vastliep dat soort werk.

Eh.. Jullie denken dat me systeem prima draaid met een andere videokaart. Oblivion draai ik op het moment nog op ultra high met hier en daar afntoe een klein hapertje. Maar ik wil sneller...
En dus een snellere videokaart? :? 8)7
In Vista krijgt m'n pc maar een 3.5 als cijfer. :|
Wat maakt dat nou uit?

• flowiej
eh.. ja me cpu kreeg geen hoog cijfer. Evenals me HD maar die is toch niet zo slecht. Seagate 160GB S-ata2 8mb

• RoD
  • Niet online

RoD

flowiej schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:49:
eh.. ja me cpu kreeg geen hoog cijfer. Evenals me HD maar die is toch niet zo slecht. Seagate 160GB S-ata2 8mb
Jij wilt gamen, niet videobewerken oid, tenminste dat maak ik op uit je post. Games leunen meer op je gpu, zoals ik al zei. En aangezien je videokaart niet meer zo uber high-end is, lijkt me logisch wel onderdeel het eerst op de lijst ter vervanging zou moeten staan.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Thandor in "PC start afntoe niet op.."

bij gebrek aan eigen inzet dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.