I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.
Wat je ook kunt doen is de behuizing openen en de schijf op een ATA of SATA controller aansluiten op je mobo. Dan weet je of het de schijf of de behuizing (USB-(S)ATA controller) is.
<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>
screwless case, 1 maand in bezit en dan garantie verlopen.. nee dankje..Device Manager schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:11:
Kijk eens of Toshiba een test programmatje heeft voor USB schijven.
Wat je ook kunt doen is de behuizing openen en de schijf op een ATA of SATA controller aansluiten op je mobo. Dan weet je of het de schijf of de behuizing (USB-(S)ATA controller) is.
ben ik nu an het proberenTerw_Dan schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:09:
Wat je kunt doen is vanuit schijfbeheer de partitie wegdonderen en een nieuwe aanmaken. Dit betekent natuurlijk wel dat je evt data kwijt bent. Maar gezien je al aan het formatteren ging zal dat niet zo'n punt geweest zijn.
tnx man! dit werkt echt toppie!Mopperman schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:28:
[...]
ben ik nu an het proberentnx voor de tip!
Is er ook een manier om mn NTFS op die schijf te vervangen voor FAT32?
gewoon voor het geval dat hij weer moeilijk doet (hij werd geleverd als fat32, maar kon volgens de handleiding ook ntfs aan)
[ Voor 100% gewijzigd door hello_moto op 08-12-2006 11:42 ]
Verwijderd
dat hoopte ik iig...Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:44:
tuurlijk kan ie ntfs aandat is beter en stabieler dan fat32. maar als je fat32 wilt kun je met Partition Magic 8 de hdd formatteren naar fat32
maar dat lukte dus ook niet, want had dat al geprobeerd
ik krijg nu soms dus melding van uitgestelde schijfbewerking van windows uit.
hierna valt de schijf weg e.d. en word hij opnieuw herkent.
Was voorheen ergen dan dat het er nu uitziet.
Verwijderd
Is de stroomvoorziening van de disk dan nog wel helemaal goed. Anders kan het idd zijn dat die uit blijft vallen.Mopperman schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:50:
[...]
dat hoopte ik iig...
maar dat lukte dus ook niet, want had dat al geprobeerd
ik krijg nu soms dus melding van uitgestelde schijfbewerking van windows uit.
hierna valt de schijf weg e.d. en word hij opnieuw herkent.
Was voorheen ergen dan dat het er nu uitziet.
Overigens kun je ook FAT32 gebruiken op je schijf, je kunt hem dan bijv via fdisk partitioneren en formatteren met format.com (al moet je dan wel de USB disk onder DOS werkend krijgen). FAT32 is echter niet echt het meest geschikte, tenzij je het werkbaar wilt houden met macs en linuxbakken.
dat doe ik idd wel eens, maar dan is het alleen de USB die eruit gaat en niet de stroom, kan het dan alsnog de oorzaak zijn?Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:05:
Koppel je misschien de schijf wel eens af of zet je hem uit zonder eerst 'safe removal' te doen met dat groene pijltje rechtsonderin?
mja, kben windows-gehecht ookal vind ik het *$%$#$% software enzoTerw_Dan schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:15:
[...]
Is de stroomvoorziening van de disk dan nog wel helemaal goed. Anders kan het idd zijn dat die uit blijft vallen.
Overigens kun je ook FAT32 gebruiken op je schijf, je kunt hem dan bijv via fdisk partitioneren en formatteren met format.com (al moet je dan wel de USB disk onder DOS werkend krijgen). FAT32 is echter niet echt het meest geschikte, tenzij je het werkbaar wilt houden met macs en linuxbakken.
maar ik ga ff ntfs nog eens proberen
Verwijderd
Dan zijn alle 'dirty buffers' verloren en kun je dataloss wel verwachten. Dus misschien wel een idee om dat niet te doen.Mopperman schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:40:
[...]
dat doe ik idd wel eens, maar dan is het alleen de USB die eruit gaat en niet de stroom, kan het dan alsnog de oorzaak zijn?
In de properties van je device kun je ook instellen of je wilt optimizen voor performance of quick removal. In het laatste geval houdt de driver geen dirty buffers (of zo weinig mogelijk), en in combinatie met NTFS zou dat dataloss moeten voorkomen. Maar maak er een gewoone van om netjes te ontkoppelen. Dat heeft een reden.
dat lukt dus niet, blijft terug schieten,Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:19:
[...]
Dan zijn alle 'dirty buffers' verloren en kun je dataloss wel verwachten. Dus misschien wel een idee om dat niet te doen.
In de properties van je device kun je ook instellen of je wilt optimizen voor performance of quick removal. In het laatste geval houdt de driver geen dirty buffers (of zo weinig mogelijk), en in combinatie met NTFS zou dat dataloss moeten voorkomen. Maar maak er een gewoone van om netjes te ontkoppelen. Dat heeft een reden.
en ik mag mn hardware niet veilig verwijderen zegt windows..
Dan moet je gewoon alle processen/apps die gebruik maken van die disk of een prog dat op die disk staat afsluiten. Dan lukt het prima.Mopperman schreef op zondag 10 december 2006 @ 09:57:
[...]
dat lukt dus niet, blijft terug schieten,
en ik mag mn hardware niet veilig verwijderen zegt windows..