Hallo allemaal
ik ben nieuw, en het is best mogelijk dat ik nu hele domme dinge ga vragen...
ik heb dus sinds enkele weken een nieuwe pc. er zitten 2 80mm fans in, en een Cooler Master Hyper TX op de processor. verder zit er ook een fan op de Sapphire X1950XTX.
Mijn probleem is dat ik soms een heel hoog, scherp geluid heb.
Ik dacht eerst dat het de system fans waren, vervolgens de CPU fan, dan de VGA card fan en nu begin ik te vermoeden dat het wel eens de Voeding zou kunnen zijn. het is een Turbolink 420W voeding. (details: http://www.hardware.info/nl-BE/productdb/bGNkaZibmJXK/viewproduct/Aspire_XCruiser/ )
is het mogelijk dat een voeding een soort ultrasoon geluid afgeeft?
op de moemnt dat ik het hoor, hb ik al eens all fans compleet stop gezet (met mijn vingers
) maar het geluid bleef doorgaan - daarom dat ik denk dat er niks is is met die fans...
ik weet dat een hele vage omschrijving is, maar geluid omschrijven met woorden is nou helemaal niet makkelijk (het is een soort van eletrische ruis - op hele hoge toon )
Maar dus, kan een PSU een storende hoge toon verspreiden ?
alvast bedankt voor enige of all reacties !
St.
ik ben nieuw, en het is best mogelijk dat ik nu hele domme dinge ga vragen...
ik heb dus sinds enkele weken een nieuwe pc. er zitten 2 80mm fans in, en een Cooler Master Hyper TX op de processor. verder zit er ook een fan op de Sapphire X1950XTX.
Mijn probleem is dat ik soms een heel hoog, scherp geluid heb.
Ik dacht eerst dat het de system fans waren, vervolgens de CPU fan, dan de VGA card fan en nu begin ik te vermoeden dat het wel eens de Voeding zou kunnen zijn. het is een Turbolink 420W voeding. (details: http://www.hardware.info/nl-BE/productdb/bGNkaZibmJXK/viewproduct/Aspire_XCruiser/ )
is het mogelijk dat een voeding een soort ultrasoon geluid afgeeft?
op de moemnt dat ik het hoor, hb ik al eens all fans compleet stop gezet (met mijn vingers
ik weet dat een hele vage omschrijving is, maar geluid omschrijven met woorden is nou helemaal niet makkelijk (het is een soort van eletrische ruis - op hele hoge toon )
Maar dus, kan een PSU een storende hoge toon verspreiden ?
alvast bedankt voor enige of all reacties !
St.