Toon posts:

videokaart aan het kapot gaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds dat ik me nieuwe hardeschijf heb en daar windows heb geinstalleerd nogal problemen met gamen zoals bij NFS carbon / Counterstrike Source het lijkt me sterk dat het daar aan ligt ik denk eerder aan me videokaart omdat, hij bij NFS carbon soms een gedeelte van ut beeld heel raar weer geeft soms een zwart/grijs stuk. dus ik denk dat me videokaart brak is ? soms staat het beeld 10 seconden stil en gaat het weer verder en dat vaker achter elkaar

verder systeem specs:
amd athlon 64 3000+ (1,8 ghz)
asrock dual sata 2
western digital caviar16se sata 2 (250 gb)
1gb geheugen ( merk niet bekend )
ati radeon 9700 pro

Gr Rutn

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 12:07 ]

Verwijderd

Je videokaart trekt de nieuwere spellen denk ik niet zo best , tijd voor een andere ;)

Verwijderd

sow ik had echt precies de zelfde opstelling!! cpu videokaart mobo geheugen

maar denk idd dat je videokaar te oud word voor dit soort spellen

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-07 14:14

Arch-IT-ect

.nutter

klinkt me bekend in de oren.
Hoe sterk is je powersupply?

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-07 12:59
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:25:
Je videokaart trekt de nieuwere spellen denk ik niet zo best , tijd voor een andere ;)
Ik had voorheen een 9700SE en die draaide iig Counterstrike source goed genoeg. Maar gezien het feit dat je windows net opnieuw geinstalleerd hebt en daarvoor geen problemen had, is de kans groot dat het een software-probleem is. Heb je de nieuwste drivers en directX al geinstalleeds voor je videokaart?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:35

-tom-562

Oliesjeik

idd probeer eerst eens de nieuwste drivers en directx.
Had je dit probleem voor je reinstall ook al?

Als je het daarvoor neit had, ligt 't niet aan de voeding oid, want dan had je er wel eerder last van gehad.

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb ook een 9700Pro. Verder 1gig geheugen en slechts een AMD XP1800+
Tenzij je settings mega hoog hebt staan (FSAA 4x 1280x1024 en dat soort grappen) kom ik/je nog een heel eind.

Als je videokaart het niet meer zou trekken denk ik eerder aan schokkend beeld (lage fps) etc.

Dit lijken me meer artifacts door een defecte videokaart of oververhitting (vooral coolertjes op videokaarten zijn berucht). Paars/groene vlekken is het video ram. Dat heb je niet zo te horen.

Ik zou testen op lagere settings en kijken of het weg is
Ook zou ik de video cooler eens goed bekijken.
Als je een beetje handig bent is je cooler reviseren in een kwartier gefixed:
Deze is vaak zeer fragiel dus kijk uit!

1. cooler eraf halen
2. kooitje openen (meestal 3 muurvaste schroefjes)
3. stickertje aan de binnenkant van de cooler eraf halen
4. borgringetje eraf wippen van de as van de fan
5. fan met as eruit trekken
6. alles zo goed mogelijk schoonmaken met bv tandenborstel, wattenstaafjes, kwastje, schoonmaakalcohol, etc. Again: pas op, je breekt zo een koelvin af! (mij ook al overkomen)
7. Echt alles goed schoon? Dan druppeltje naaimachineolie (of bv van je tondeuse) op het asje
8. alles weer in elkaar, borgring niet vergeten
9. klaar!

Softwarematig zoals genoemd idd drivers etc goed op orde hebben

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb bij NFS Carbon op 1024x768 en heb alle zo ongeveer op maximum staan hahaha. hij schokt verder helemaal niet mooi beeld enzo maar als je dan een maal rijd dan blijft hij ineens steken en 10 seconden later gaat hij weer verder het lijkt me nog steeds dat me radeon 9700 pro het gaat begeven ( ook oude videokaart heb al wel heel tijdje ) voeding is 300 Watt dus ik weet niet of het daar ook aan kan liggen en had hiervoor niks geen problemen met gamen. heb ook de nieuwste drivers enzo geinstalleerd. maar helpt allemaal niet.

Gr Rutn

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:11:
nou ik heb bij NFS Carbon op 1024x768 en heb alle zo ongeveer op maximum staan hahaha. hij schokt verder helemaal niet mooi beeld enzo maar als je dan een maal rijd dan blijft hij ineens steken en 10 seconden later gaat hij weer verder het lijkt me nog steeds dat me radeon 9700 pro het gaat begeven ( ook oude videokaart heb al wel heel tijdje ) voeding is 300 Watt dus ik weet niet of het daar ook aan kan liggen en had hiervoor niks geen problemen met gamen. heb ook de nieuwste drivers enzo geinstalleerd. maar helpt allemaal niet.

Gr Rutn
Soms werken de nieuwere drivers van ati niet zo goed met oude kaarten.
Ik heb zelf de 9800 kaart, en heb regelmatig naar oduere drivers moeten zoeken om bepaalde spellen goed te kunnen spelen.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

En andere spellen nu dan in deze nieuwe situatie?

Voeding zou ook boosdoener kunnen zijn. Is het 300Watt of 300Watt (lees: merk of noname voeding). Houdt natuurlijk niet echt over 300Watt. Maar ja liever een 300Watt topvoeding dan een 550Watt voeding van 3 tientjes.

edit: Ik heb 0 problemen met de Ati Radeon 9700 pro i.c.m. de nieuwste Omega of ik heb mazzel gehad so far ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Jazzper op 07-12-2006 13:18 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Topicstarter
het is wel cheapy merk voeding dat weet ik wel weet niet precies ut merk. maarja er staat op 300 Watt dus zou wel 300Watt zijn
maar voor de nieuwe installatie van windows heb ik niks geen last gehad met gamen en nu wel daar baal ik toch wel van

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

300watt is niet altijd helaas 300 watt ;)
maar dat is een andere discussie

interessanter is: wat is er veranderd met die nieuwe installatie en/of de tijdsvoortgang
1. softwarematig: driververhaal
2. hardwarematig: fannetje gaar (was bij mijn 9700Pro het geval)

daar maar even op voortborduren

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er een atric cooler VGA fan opzitten zo'n silencer hahaha maarjah er blijkt niet veel te helpen

misschien helpt dit om wat meer duidelijkheid in het verhaal te krijgen:

http://img149.imageshack.us/my.php?image=nfscarbon000cp8.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 18:02 ]

Pagina: 1