Wanadoo Family / LiveBox / Pix 501

Pagina: 1
Acties:

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
Volgende probleem zit ik mee:
Internet komt binnen via Wanadoo/Orange op de Livebox. Hierachter (op de rode, eth0 aansluiting) zit een Cisco Pix 501.
IP van de Pix, inside: 10.0.0.1
IP van de Pix, outside: 192.168.1.2
IP van de Router, inside: 192.168.1.1
IP van de Router, outside: DHCP

Beide draaien geen DHCP. Als ik op een client achter de Pix zit, dus een 10.0.0.x/24 adres heb, dan kan ik de router (192.168.1.1) wel pingen, maar hij routeert mijn verkeer niet verder. Ik kan hier dus niet mee het internet op.

Nu heb ik de router als bridge ingesteld (via topic op GoT staat hoe). Het outside IP van de pix is dan ingesteld als DHCP. Na een reload van de Pix, zie ik in de info dat hij mijn public IP als IP heeft gekregen.

Toch is het dan niet mogelijk om op internet te komen. In de pix staat het volgende over access geconfigureerd:
access-list outside_access_in permit icmp any any
access-list inside_access_out permit ip any any
nat (inside) 1 10.0.0.0 255.255.255.0 0 0
access-group inside_access_out in interface inside

Het ziet er naar uit dat de LiveBox het een en ander tegen houdt. Het liefste heb ik dat de LiveBox transparant wordt, zodat alles direct op de Pix uit gaat komen.

Wat heb ik gedaan:
- forums gelezen over hoe de livebox als bridge in te stellen.
- Gezocht hoe de livebox transparant te maken.

Op de een of andere manier zijn er niet veel mensen die zo'n soort opstelling hebben (volgens internet) :)

Need help.

while ( !$succeed ) { $try++ }

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Tsja eerst natuurlijk je computer aansluiten achter je livebox ipv je firewall. Als je dan internet hebt op de pc, dan weet je dat dat gedeelte goed werkt. Daarna sluit je de firewall aan en configureer je dit zinnetje er nog even bij wat je volgens mij niet hebt ""global (outside) 1 interface"

Succes

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:06
Ik zal zeggen, neem hier een kijkje; [Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIII)

En vraag je vraag opnieuw :)

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
Dank je voor de tip, alleen hier zijn geen (of niet bekenbare) personen die er een cisco pix achter hebben hangen....
Flyduck schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:12:
Tsja eerst natuurlijk je computer aansluiten achter je livebox ipv je firewall. Als je dan internet hebt op de pc, dan weet je dat dat gedeelte goed werkt. Daarna sluit je de firewall aan en configureer je dit zinnetje er nog even bij wat je volgens mij niet hebt ""global (outside) 1 interface"

Succes
Stond al toegevoegd :)

while ( !$succeed ) { $try++ }