MyTunes RSS, Airport en Speedtouch?

Pagina: 1
Acties:

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Ik heb hier een klein probleempje. Ik heb een Powerbook G4 waar MyTunes RSS opdraait. Deze zit vervolgens draadloos verbonden met een Airport Express welke op zijn beurt weer verbonden is met een SpeedTouch 716.
De Airport Express zit op ethernet poortje 3.

Ik heb ook nog een andere PC die op ethernet poortje 4 zit (direct dus) welke af en toe een potje Unreal Tournament host. Dit werkt geheel zonder een enkel probleem. Mensen kunnen gewoon inloggen. Ook kan ik vanaf deze PC (Windows XP) via het interne IP adres MyTunes RSS bereiken op mijn Powerbook. Werkt geheel perfect en snel. :)

Op ethernet poortje 1 zit de eMac van mijn huisgenoot, deze krijgt netjes via DHCP een ander IP adres dan de rest. (Dit was eerst niet het geval aangezien hij eerst een statisch IP adres had welke dezelfde was als mijn Airport Express :X )

Ik heb dus op mijn Powerbook het IP adres 10.0.1.3. Dit krijgt hij van de Airport Express welke zelf IP adres 192.168.1.64 heeft. Ik heb in de Speedtouch aangevinkt dat hij dit adres ook moet behouden. Ik heb ook in de Airport Express ingesteld dat hij poort 8000 (MyTunes RSS, ik kan zelf een poort instellen daar) moet door mappen naar IP 10.0.1.3. Dit doet hij dus zonder problemen aangezien ik er van de PC makkelijk op kan via het interne adres.

Nu heb ik op de Speedtouch 716 ingesteld dat hij poort 8000 moet forwarden naar de Airport Express (in dit geval heet hij netjes Home Cinema, de naam van mijn Airport Express). Ik heb op dezelfde manier Unreal Tournament ingesteld voor de Windows XP PC en deze werkt zonder enige problemen. Nu is het alleen zo dat deze al vooraf ingesteld stond in de Speedtouch en ik zelf de rule moest aanmaken voor MyTunes RSS.

Zoals het er naar uitziet zou het allemaal moeten werken, maar om een of andere reden werkt het dus bij niemand anders van buiten af. Ook niet als ik het zelf probeer in mijn eigen browser. Wel wederom met mijn eigen interne IP adres. Zowel op 10.0.1.3:8000 als op 192.168.1.64:8000.

Wat doe ik fout?! Ik ga inmiddels al de 2e dag in.... ;(

kleurbleur.nl

• Sage
Niemand die een oplossing hiervoor weet? Of misschien even kan nagaan of ik het goed heb gedaan en misschien ergens anders aan ligt?

Ik weet zelf vrij weinig van netwerken af eigenlijk, behalve de basis begrippen.

kleurbleur.nl

• Sage
Nog steeds niemand, ben ik zo onduidelijk dan?

kleurbleur.nl