Goeiedag,
Ik heb een stuk code van internet gehaald om ballon tooltips mee te produceren, maar bij het analyseren van de code zag ik een stukje staan wat ik niet begrijp. Het gaat om deze functie:
Wat ik niet begrijp is het laatste stukje code. Daar staat: "all_links[i].onmouseover = function(e){" en vervolgens wordt daar een functie gemaakt. Nu begrijp ik dat je blijkbaar zomaar een functie aan kunt maken, maar ik zou denken dat dit een foutmelding zou genereren omdat een functie nu meermaals kan worden gedefinieerd.
Kan iemand mij vertellen hoe dat dan precies zit en waarom dit blijkbaar tóch goed gaat?
Ik heb een stuk code van internet gehaald om ballon tooltips mee te produceren, maar bij het analyseren van de code zag ik een stukje staan wat ik niet begrijp. Het gaat om deze functie:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| function initalizetooltip() { var all_links=document.getElementsByTagName("a") if (enablearrowhead) { tiparrow=document.createElement("img") tiparrow.setAttribute("src", arrowheadimg[0]) tiparrow.setAttribute("id", "arrowhead") document.body.appendChild(tiparrow) } for (var i=0; i<all_links.length; i++) { if (reltoelement(all_links[i])) { //if link has "rel" defined and it's the ID of an element on page all_links[i].onmouseover = function(e){ var evtobj=window.event? window.event : e displayballoontip(this, evtobj) } all_links[i].onmouseout=delayhidemenu } } } |
Wat ik niet begrijp is het laatste stukje code. Daar staat: "all_links[i].onmouseover = function(e){" en vervolgens wordt daar een functie gemaakt. Nu begrijp ik dat je blijkbaar zomaar een functie aan kunt maken, maar ik zou denken dat dit een foutmelding zou genereren omdat een functie nu meermaals kan worden gedefinieerd.
Kan iemand mij vertellen hoe dat dan precies zit en waarom dit blijkbaar tóch goed gaat?