Toon posts:

kapot moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een cd-rom in in mijn speler of een dvd in de dvd speler start mijn pc opnieuw op. Ook als ik mijn pc wil afsluiten start hij opnieuw op. Het maakt niet uit wanneer ik een cd/dvd in de speler doe.
Ik heb zelf onderzocht wat het kon zijn:

IDE kabel: vervangen voor nieuwe
BIOS update gedaan nieuwste van GIGABYTE
Andere drive gepakt maar het probleem is ook met die drive.

Ik dacht toen zelf dat het aan de voeding lag. Maar na het vragen in het topic "welke voeding heb ik nodig deel 16" kwamen zij erop uit dat mijn moederbord wel kapot kon zijn. Omdat tijdens het gamen mijn pc wel blijft draaien en de cpu en gpu veel meer stroom trekken dan een cd-rom speler die moet gaan laden.

Het moederbord is een Gigabyte GA-8IPE775-G en ongeveer 2 jaar oud. zou mijn moederbord echt kapot zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan natuurlijk ook gewoon kortsluiting zijn in je voeding ofzo. Vervang dat eens en kijk of het probleem dan nog steeds voorkomt.

Mocht dat niet lukken neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door :)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:35

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Heb je ook wel getest of het niet misschien gewoon iets in Windows is?
Ik begrijp dat gamen wel goed gaat, dus onder een hoge belasting blijft je systeem gewoon draaien.
Herstarten van windows bij het afsluiten is iets wat ik zelf ook vaak heb gezien, en dat kwam eigenlijk altijd door een fout in de ACPI settings van Windows (eventueel veroorzaakt door een virus). Ook dingen als autorun werken aan de hand van ACPI-calls, dus als het in de ACPI fout gaat, is het niet zo heel raar dat je deze symptomen hebt.
Probeer des noods eens met een linux live cd (Ubuntu, Knoppix) te draaien. Is je hardware goed, dan zou je hier geen problemen mogen hebben. Zit er iets fout, dan zul je snel dezelfde problemen ervaren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
Maar zelfs voordat windows is geladen start de pc opnieuw op als ik een cd in de drive doe. Dan heb ik dus alleen het BIOS scherm voor me...

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 15:56
Toevallig lekkende condencatoren op het moederbod? de kopjes staan dan bol, of er komt groene smurrie uit :)

Verwijderd

Topicstarter
nee daar heb ik zover ik weet geen last van gelukkig :)
deepbass909 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:09:
Heb je ook wel getest of het niet misschien gewoon iets in Windows is?
Ik begrijp dat gamen wel goed gaat, dus onder een hoge belasting blijft je systeem gewoon draaien.
Herstarten van windows bij het afsluiten is iets wat ik zelf ook vaak heb gezien, en dat kwam eigenlijk altijd door een fout in de ACPI settings van Windows (eventueel veroorzaakt door een virus). Ook dingen als autorun werken aan de hand van ACPI-calls, dus als het in de ACPI fout gaat, is het niet zo heel raar dat je deze symptomen hebt.
Probeer des noods eens met een linux live cd (Ubuntu, Knoppix) te draaien. Is je hardware goed, dan zou je hier geen problemen mogen hebben. Zit er iets fout, dan zul je snel dezelfde problemen ervaren.
dat herstarten bij het afsluiten zou ik kunnen voorkomen. Maar het rebooten van mijn pc kan in de bios al voorkomen.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 11:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:31:
Maar zelfs voordat windows is geladen start de pc opnieuw op als ik een cd in de drive doe. Dan heb ik dus alleen het BIOS scherm voor me...
Wat ik al zeg, vervang je voeding eens en als dat niet lukt, neem de troubleshooter eens door.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de voeding vervangen. Het probleem is nu opgelost :)
Pagina: 1