ontkoppelde 2de monitor gijzelt menutjes.

Pagina: 1
Acties:

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 09:37
Lang heb ik met 2 monitoren gewerkt, waarbij ik mijn photoshop/3dmax/etc -toolbars en menutjes op de 2de monitor plaatste. Erg handig.

Nu heb ik sinds enige tijd die 2de monitor wegens ruimtegebrek aan de kant geschoven. Hier begint het probleem. Veel programma's onthouden dat die toolbars op die verdwenen 2de monitor staan.

Nu lukt t heel soms om ze te selecteren en met 'move' blind in beeld te trekken. Maar meestal is het makkelijker die lompe 21" uit de berging te halen, aansluiten, menutje schuiven, 21" weer opbergen....
Allebij geen fraaie oplossingen voor een probleem dat vaker terug komt (om maar te zwijgen over de belasting op mijn rug).

Ik heb natuurlijk alle 'reset GUI' knoppen al vaak ingedrukt, en gezocht of anderen dit probleem hier al gepost hebben... helaas zonder resultaat.

Weet iemand een handige generieke manier om dit op te lossen?

Verwijderd

Display driver opnieuw installeren.

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:12
rechter muisknop op applicatie (in taskbar) » verplaatsen » knop links ingedrukt houden tot de applicatie weer in beeld komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Fallout op 07-12-2006 07:52 ]

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07 21:24
Fallout schreef op donderdag 07 december 2006 @ 07:52:
rechter muisknop op applicatie (in taskbar) » verplaatsen » knop links ingedrukt houden tot de applicatie weer in beeld komt.
Het is niet de applicatie die verdwijnt, maar de menu's / toolbars van deze applicaties. Moven via de taskbar is hier dus geen optie.

@ TS: als je de twede beeldscherm aansluit en de menu's / toolbars naar het goede scherm moved, moet dit toch ook opgeslagen worden? Anders eens proberen de 'GUI' op te slaan (photoshop heeft een
'save workspace' optie).

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 09:37
ik heb toevallig gisteren een nieuwe videokaart gestoken, en daarmee nieuwe drivers... ik had wel even goede hoop, maar helaas.

Het moven werkt idd soms, maar zoals SoaDmaggot zegt, werkt t maar in sommige gevallen.

Ik heb mijn 2de monitor hiervoor ook af en toe aangesloten, en dan onthoud ie ook wel die nieuwe positie. Maar je wilt niet weten hoeveel toolbars 3dsmx, adobe cs en de hele rij marcomedia etc bij elkaar hebben... ik vergeet er altijd wel een paar... dus om verder gesleep te verminderen dacht ik dat er misschien wel zoiets als een 'virtuele 2de monitor' bestaat.

(die woorden leiden tot niets in google btw)

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mss een stomme vraag in de categorie "zit de stekker erin": heb je de 2e monitor in eigenschappen uitgeschakeld?

==
hoi

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:10

sjirafje

No inspirational quotes here

mocht het een nVidia kaart betreffen, dan kun je in het stuurprogramma aangeven dat er geen schermen buiten het bureaublad geopend mogen worden
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/3573/2eschermxb8.jpg

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Pagina: 1