Toon posts:

netwerk van 2 comps doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet zo veel ervaring met netwerken, maar ik wilde het toch eens thuis proberen, en ik had nog wat oude netwerkkaarten, dus ben ik aan de slag gegaan.
Ik heb 2 computers (eentje met W98SE en eentje met W95) met (verschillende) netwerkkaarten, maar beide zijn ISA, 10 Mbps en met BNC-plug.
Ik heb alleen het probleem dat de computers elkaar niet zien, alleen maar de eigen computer is te zien bij netwerkomgeving.
De kaarten zijn goed (met een testprogrammaatje slaagt ie op alle tests, en windows leest de kaarten goed), de kabel is ook goed (doorgemeten), en de instellingen zijn volgens mij ook goed (heb ik van een computerbedrijf, bij een vriend lukte werkten deze instellingen ook in een keer). Beide computers zitten ook in dezelfde werkgroep enzow..
Het pingen op de localhost en op eigen IP gaat op beide computers zonder problemen, maar pingen op de IP van de andere computer geeft een time-out error.

Wat zou nog meer het probleem kunnen zijn??

Verwijderd

Overbodige vraag denk ik, maar heb je wel terminators gebruikt? Heeft mij ooit een weekend gekost |:(

Verwijderd

Topicstarter
misschien dat ik het onder een andere naam ken, maar ik weet niets van terminators af... Kun je een beetje uitleggen, dan weet ik ook wel of ik het heb geinstalleerd.

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 18:08

dijkmane

biertje ?

coax, dan heb je dus aan je ene pc een t stuk met aan 1 kant een 50 ohms terminator, ziet eruit als blinde plug, aan andere kant coax kabel naar ---> t stuk aan je andere pc en weer terminator.

specs : wil je niet weten

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wel op de andere computer iets gedeeld ?.. een station of een map?

Ciao!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter