Toon posts:

netwerk van 2 comps doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet zo veel ervaring met netwerken, maar ik wilde het toch eens thuis proberen, en ik had nog wat oude netwerkkaarten, dus ben ik aan de slag gegaan.
Ik heb 2 computers (eentje met W98SE en eentje met W95) met (verschillende) netwerkkaarten, maar beide zijn ISA, 10 Mbps en met BNC-plug.
Ik heb alleen het probleem dat de computers elkaar niet zien, alleen maar de eigen computer is te zien bij netwerkomgeving.
De kaarten zijn goed (met een testprogrammaatje slaagt ie op alle tests, en windows leest de kaarten goed), de kabel is ook goed (doorgemeten), en de instellingen zijn volgens mij ook goed (heb ik van een computerbedrijf, bij een vriend lukte werkten deze instellingen ook in een keer). Beide computers zitten ook in dezelfde werkgroep enzow..
Het pingen op de localhost en op eigen IP gaat op beide computers zonder problemen, maar pingen op de IP van de andere computer geeft een time-out error.

Wat zou nog meer het probleem kunnen zijn??

Verwijderd

Overbodige vraag denk ik, maar heb je wel terminators gebruikt? Heeft mij ooit een weekend gekost |:(

Verwijderd

Topicstarter
misschien dat ik het onder een andere naam ken, maar ik weet niets van terminators af... Kun je een beetje uitleggen, dan weet ik ook wel of ik het heb geinstalleerd.

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 18:08

dijkmane

biertje ?

coax, dan heb je dus aan je ene pc een t stuk met aan 1 kant een 50 ohms terminator, ziet eruit als blinde plug, aan andere kant coax kabel naar ---> t stuk aan je andere pc en weer terminator.

specs : wil je niet weten

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wel op de andere computer iets gedeeld ?.. een station of een map?

Ciao!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet datgene wat ik denk dat je bedoelt..
ik heb nu gewoon aan beide netwerkkaarten een plug zitten, en een coaxkabel tussen de pluggen...

maar ik moet dus aan mijn beide pluggen een t-splitter zetten en dan 1 van de 2 uitgangen meteen dichtstoppen met zo'n terminator?? Wat een onzin eigenlijk dan, dan ga je hem eerst splitten, en dan sluit je hem weer dicht...

(deze reply sloeg op dijkmane; the real falcon: ja, ik heb wel schijven gedeeld.)

Verwijderd

dubbelpost |:(

Verwijderd

Zal ik het je nog gekker vertellen je moet aa elk uiteinde een terminator doen dus twee. En dus ook 2 splitter
Kabel als volgt

terminator-splitter-kabel-splitter-terminator
-------------comp-----------comp------------

hoop dat je het begrijpt:)

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 18:08

dijkmane

biertje ?

klopt, want hoe denk je anders meer dan 2 compu's aan te kunnen sluiten ?
nu is het gewoon, terminator eraf, andere kabel erin, en aan einde terminator er weer op. je maakt als het ware een lange data bus.

max. 30 nodes per segment van 185 meter.

specs : wil je niet weten

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 17:27
waarom niet gewoon UTP???

sdit: ff crosscabel ertussen en nouwelijks gezijk

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 02 februari 2001 09:48 schreef speedener het volgende:
waarom niet gewoon UTP???

sdit: ff crosscabel ertussen en nouwelijks gezijk
1. omdat het uitbreiden van het netwerk te veel kosten met zich meebrengt, er moet dan namelijk een hub en 1-op-1 UTP worden aangeschaft (weliswaar eenmalig, maar toch...)
2. omdat davie aangeeft beginnend netwerker te zijn en waarschijnlijk geen zin heeft om nu al meteen nieuwe NIC's (netwerkkaarten) aan te schaffen, omdat er geen UTP maar BNC op deze kaarten zitten (tenminste zo lees ik zijn posting)
3. omdat het met BNC ook gewoon moet werken! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt voor alle reacties, ik begrijp nu wel hoe het in moet, en dan kom ik er wel uit.

En inderdaad foolzero, ik had alleen maar BNC-kaarten, en ik wilde het daarmee proberen, ik wist niet veel van de verschillen van BNC en UTP...maar zo lukt het ook gewoon.
Pagina: 1