Toon posts:

nieuwe game pc budget ongeveer 2200 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen:ik ben van plan om een nieuwe gamepc aan te schaffen(als ik de toestemming krijg van mijn vrouwtje O-) )...Hij moet sterk genoeg zijn om de volgende generatie games met gemak te draaien,met alle toeters en bellen...Volgende config heb ik in gedachten.prijzen komen van codima.be...is de enige computershop dicht in de buurt die ook nog eens redelijk geprijsd is,naar belgische maatstaven 8)7

1 x Msi NX 8800 GTX Pci-E 768 Mb Ddr3 + Tv-Out + Dual...€ 615.00::Ik heb altijd al MSI gehad en zeer tevreden over...En tja:het is een 8800 _/-\o_
1 x Samsung Dvd 16x Bulk Black SH-D162C ...€ 22.00...gewoon degelijk
1 x Nec Dvd Writer 7173 +/- R/RW 18x Labelflash Bulk...€ 37.50..ik weet dat er mensen zijn die nogal wat problemen hebben met Nec,maar is het enige merk wat ze verkopen in de shop(online dan toch)
1 x Thermaltake Toughpower 750 Watt Active PFC ...€ 155.00..ik heb hier gekeken naar de prijs/wattage verhouding...en ik heb hier nog weinig negatieve reacties gelezen
1 x G.E.I.L. 2048 (2 x 1024) Ddr 2 800 Mhz Ultra Dual...€ 295.00:heb hier op Tweakers de thread gelezen en dat heeft me doen beslissen om tot aankoop over te gaan van dit merk..ook weer prijs kwaliteit in het achterhoofd gehouden
1 x Antec Performance P180 Aluminium Midi Tower No...€ 134.00...gewoon een simpele,doch mooie en effectieve kast met een wasbare stoffilter,wat waar ik woon wel eens van toepassing kan komen ;) ,en 3 fans volgens de site van de fabrikant
1 x Intel Core 2 Duo E6700 (2.67 Ghz) 4 Mb Cache...€ 554.00...geen uitleg nodig zeker?
1 x Seagate Barracuda 7200.10 320 Gb 7200 Rpm 16 mb...€ 104.00...ik heb niet echt veel opslagcapaciteit nodig;heb trouwens een externe schijf van 300gb...dus voor mij geen 3 schijven in raid0/raid1 of whatever
1 x Asus Striker Extreme (nforce680-C2-Fsb...€ 299.00...volgens mij heeft Asus met dit mobo de lat weer eens een stuk hoger gelegd voor andere fabrikanten
1 x Montage & Testen Compleet Pc Systeem ...€ 50.00

Totaal: € 2265.50

ik weet dat het in nederland in het algemeen een stuk goedkoper is,maar aangezien codima maar op 15 km van onze deur ligt,en ik geen zin heb om alles(als er problemen zijn)via post en rma heen en weer te gaan verzenden,is die shop dus het meest voor de hand liggend

Moesten jullie nu een systeem kunnen samenstellen,dat een stuk goedkoper is,mogen jullie natuurlijk proberen :+

in ieder geval al bij voorbaat dank voor eventuele aan-en opmerkingen _/-\o_

ps indien deze topic niet goed genoeg is naar de maatstaven van tweakers en GoT;mijn excuses daarvoor,ik post niet snel iets in fora..

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

Moesten jullie nu een systeem kunnen samenstellen,dat een stuk goedkoper is,mogen jullie natuurlijk proberen :+
Dat kan ik wel, maar ik denk niet dat je een Sempron wilt ;) :+.

Hoe NEC het tegenwoordig doet weet ik niet, toen ik mijn branders kocht waren de 3520 en 3540 zowat een defacto standaard. Maar die kan je later altijd nog zelf vervangen als het nodig blijkt.

Je voeding is dikke overkill, tenzij je van plan was later nog 8 harddisks toe te voegen. Een 480W Antec/Tagan/andergoedmerk zal prima volstaan, en dan heb je nog meer dan genoeg hoofdruimte. Aan extra watts die je niet gebruikt heb je weinig ;). Zal in herrie mogelijk ook wat schelen.

Prijs/wattage verhouding is overigens waardeloos, daar wint Q-tec en Sweex altijd mee. Kwaliteit is toch wel belangrijk hier ;). Niet dat ThermalTake slecht is overigens, afaik is dat ook goed spul, maar puur naar de verhouding kijken is niet goed.

Verder zie ik geen slechte keuzes. Investeren in een goede monitor is het geld ook waard kan ik je vertellen. Hier een 15" CRT aanhangen is zonde :+. Zo'n systeem moet imho minimaal een 20" TFT hebben.

Is je CPU wel boxed? Anders moet je ook nog een koeler hebben.

Verder is er weinig mis mee geloof ik. Dat mobo is wel duur maar het heeft ook wat nasty features.

En tenzij je een retail Windows hebt (sja, je gaat gamen, dus ik gok dat je wel Windows gaat draaien) of eentje van het werk oid.. Vergeet dan niet om er een OEM Windows bij te doen! Achteraf een retail kopen kost je namelijk een bom duiten.

[ Voor 28% gewijzigd door Mentalist op 07-12-2006 06:51 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:11
windows kan je tegenwoordig gewoon achteraf aanschaffen kost zo`n € 85 voor de home versie en € 140 voor de pro

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

tsunami69 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 06:52:
windows kan je tegenwoordig gewoon achteraf aanschaffen kost zo`n € 85 voor de home versie en € 140 voor de pro
Dan moet je een Single Pack zoeken en of het licentietechnisch helemaal is toegestaan ben ik nog niet zeker van (ik heb hem gelezen ja..).

Als je toch al weet dat je Windows gaat gebruiken met je nieuwe systeem kan je, zeker als je het laat assembleren, beter meteen Windows erbij doen, dan krijg je ipv. "Support van jezelf" (met een Single Pack) support van je winkel.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Imo is prijs prestatie verhouding voor je proc een beetje scheef. Budget laat het toe, dat zeker, maar imo zonde om geen 6600 te nemen

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op donderdag 07 december 2006 @ 07:02:
Imo is prijs prestatie verhouding voor je proc een beetje scheef. Budget laat het toe, dat zeker, maar imo zonde om geen 6600 te nemen
misschien wel,maar ik heb al verschillende keren de opmerking gelezen dat de 8800 gtx gaat bottlenecken met een E6600?klopt dit?
ik heb een windows liggen hier(alleen het schijfje-->OEM dus?),maar kan ik die hergebruiken op de nieuwe pc?ik dacht dat je die maar eenmaal kon gebruiken?
Ik heb al een 21" tft schermpje,dus het budget is enkel en alleen voor de kast 8)

Voeding is misschien inderdaad dikke overkill,maar de bedoeling van dit syteemje is dat ik jaren verder kan,met nu en dan eens upgrade...volgend jaar is het de bedoeling een 2de 8800 kaart bij te steken,vandaar nu al die voeding...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 07:10 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 07:07:
ik heb een windows liggen hier(alleen het schijfje-->OEM dus?),maar kan ik die hergebruiken op de nieuwe pc?ik dacht dat je die maar eenmaal kon gebruiken?
De kans dat het een retail is is vrij klein, ik gok dat als er zelfs geen "folder" bijzat van Windows (normaal bij een losse OEM) het een CD is die bij een Dell computer oid. zat, en daar heb je in je nieuwe PC nog minder dan niks aan.
Voeding is misschien inderdaad dikke overkill,maar de bedoeling van dit syteemje is dat ik jaren verder kan,met nu en dan eens upgrade...volgend jaar is het de bedoeling een 2de 8800 kaart bij te steken,vandaar nu al die voeding...
Dan is het inderdaad geen onverstandige keuze :).

Verwijderd

Topicstarter
[quote]W3ird_N3rd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 07:47:
[...]

De kans dat het een retail is is vrij klein, ik gok dat als er zelfs geen "folder" bijzat van Windows (normaal bij een losse OEM) het een CD is die bij een Dell computer oid. zat, en daar heb je in je nieuwe PC nog minder dan niks aan.

ahum...dat weet ik niet meer...het was gewoon een cd,met daar een dun boekje bij van windows...het was wel geen geprefabriceerde brol...huidige pc is ook een nameless pc,allez ik bedoel geen HP,Acer,Dell etc...

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 08:08:
[quote]W3ird_N3rd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 07:47:
[...]

ahum...dat weet ik niet meer...het was gewoon een cd,met daar een dun boekje bij van windows...het was wel geen geprefabriceerde brol...huidige pc is ook een nameless pc,allez ik bedoel geen HP,Acer,Dell etc...
Ah, dun boekje, dus niet alleen maar de CD ;).

Dan is het een standaard OEM, maar die is idd niet overdraagbaar naar je nieuwe PC.

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 08:29:
[...]

Ah, dun boekje, dus niet alleen maar de CD ;).

Dan is het een standaard OEM, maar die is idd niet overdraagbaar naar je nieuwe PC.
verdomme daar gaat mijn budget :+

Nu heb ik eens ergens gehoord dat microsoft alleen kan controleren op piraat software als de pc staat aangesloten op intenet...Als ik de huidige pc volledig leeg maak,kan ik de software van windows toch op mijn nieuwe pc zetten?ip adres en alles veranderd toch niet?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:00

Haan

dotnetter

Nee, want Microsoft 'weet' op wat voor hardware je Windows versie draaide dmv een id die wordt gegenereert op basis van de onderdelen in de pc, dus die ga je niet kunnen activeren op een andere pc.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:47
Ziet er goed uit alleen van de intel e6700 zou ik de e6600 maken. Om nu €100 bij te leggen voor 0.27 ghz is beetje veel geld. Je kan beter leren overclocken (als je dat nog nie kan). 0,27 ghz overclocken is niks.

Verwijderd

Haan schreef op donderdag 07 december 2006 @ 08:37:
Nee, want Microsoft 'weet' op wat voor hardware je Windows versie draaide dmv een id die wordt gegenereert op basis van de onderdelen in de pc, dus die ga je niet kunnen activeren op een andere pc.
Hij haalt een code uit je moederbord.
Kortom, je kunt alles vervangen behalve je moederbord.

Als je bv een nieuwe (voorgebouwde) pc koopt en je wilt het bestaande moederbord vervangen met een nieuwe, dien je ook een retail versie te kopen officieel. Echter verkopen ze je gewoon een OEM (doet iedere computerwinkel)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 09:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fleximex schreef op donderdag 07 december 2006 @ 08:46:
Ziet er goed uit alleen van de intel e6700 zou ik de e6600 maken. Om nu €100 bij te leggen voor 0.27 ghz is beetje veel geld. Je kan beter leren overclocken (als je dat nog nie kan). 0,27 ghz overclocken is niks.
misschien heb je gelijk...alhoewel ik nog nooit aan overclock heb gedaan...kan ik met het geld dat ik uitspaar,een nieuwe windows aanschaffen 8)7

maar klopt het dat deze cpu bottleneckt met de videokaart?de E6600?

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:59:
[...]
maar klopt het dat deze cpu bottleneckt met de videokaart?de E6600?
Zal denk ik wel meevallen. Als je de E6600 een klein beetje overklokt, wat totaal niet moeilijk is overigens, is hij al sneller dan een E6700.

Verwijderd

Topicstarter
verdomme,plotsklaps staat dat extreme mobo 50 euro duurder op de site van codima...dus ik denk inderdaad dat ik die E6700 moet laten vallen....als ik de vorige config aanhou,dan kom ik met aankoop van Windows plotsklaps aan 2400 euro...en dat is toch wat veel....

Waarom woon ik niet in nederland?:)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind het allemaal nogal overkill. Je kunt imo beter een E6600 met een goedkoper mobo nemen, voor de helft van de prijs van je huidige keuze is ook een boel mooi spul te krijgen. Ook vind ik meer dan 600 euro voor een videokaart ronduit belachelijk. Koop dan liever een goedkopere kaart waarmee je nu óók alles op het hoogst kunt spelen en doe over een jaartje een upgrade. Dan heb je waarschijnlijk een snellere kaart te pakken dan je huidige GTX en ben je goedkoper uit. Terwijl je op dit moment geen concessies hoeft te doen op gamegebied.

Maargoed, het is jou geld...

Verwijderd

hmm, over je case: Ik heb ergens gelezen dat je toch ruimte tekort gaat krijgen met die 8800GTX, omdat die écht fokking groot is.
Ik geloof zelfs dat de sonata expliciet genoemd werd i.c.m. ruimtegebrek... :(

edit:

@hierboven: Ik wil ook zo'n plaatje met een 'roodgestreepte' iPod!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 13:58 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:56:
hmm, over je case: Ik heb ergens gelezen dat je toch ruimte tekort gaat krijgen met die 8800GTX, omdat die écht fokking groot is.
Ik geloof zelfs dat de sonata expliciet genoemd werd i.c.m. ruimtegebrek... :(
Ik heb een Sonata en heb er een 7900GTO inzitten, ook een erg forse kaart. Het past, maar het is niet alsof je nog een halve millimeter speling over zou hebben. Het past, het werkt en daar is alles mee gezegd, en een PCIe voedingskabel mag best strak tegen een fanguard aangedrukt zitten >:).

Een 8800GTX is nóg langer, dus logisch dat die niet past. Ik kan het op het plaatje van de P180 niet goed zien maar ik betwijfel inderdaad of je daar veel meer ruimte hebt.

Verwijderd

De sonata is 20.6 cm x 50.5 cm x 54 cm

en een 8800GTX is 26.67 cm lang (ik kwam meerdere keren deze maat tegen in inches toen ik het op zocht)

Nou mogen jullie mij vertellen of het gaat passen, want ik weet niet exact welke dimensies welke kant op gaan staan :P en hoe het verder in elkaar steekt in die kast i.c.m. andere onderdelen

edit:

heb de inches natuurlijk wel omgerkend:) Wat je nu ziet staan is gewoon netjes centimeters.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 14:41 ]

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Tenzij je de HDD rack eruit trekt past het niet :) Heb de P180 naast me open staan, en de V9999 komt al bijna tegen mijn RAID aan. Dus pas op!

Verwijderd

Topicstarter
lap dat gaat dan waarschijnlijk ook niet lukken...moet ik dan voor een big tower kieze
eventuele voorbeelden?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 17:06 ]

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-01 11:50

jjwa

CZ3 tentmuis

Gamo schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:41:
Tenzij je de HDD rack eruit trekt past het niet :) Heb de P180 naast me open staan, en de V9999 komt al bijna tegen mijn RAID aan. Dus pas op!
Zit er niet onderin ook een HDD rack, waar ook 3 schijven in kunnen? In dat geval zou je gewoon het bovenste HDD rack weg kunnen laten als je niet van plan bent meer dan 3 HDDs te gebruiken. En anders kan je altijd nog drives in de 5,25" bays bouwen met bijv een tussenstukje.
Klopt dit? Ben nml zelf ook geinteresseerd in een 8800 en P180 :).

Wat betreft het systeem:
Ik zou een E6600 nemen ipv E6700, veel gunstiger. Ook zou ik eerder voor een Asus P5W DH of Asus P5B Deluxe gaan, scheelt meteen 100 euro, en zo veel verschil zit er niet in. De meerwaarde van de Striker zit naar mijn mening vooral in de SLI. Maar als je al 100 euro extra moet betalen om uberhaubt de mogelijkheid te hebben om ooit SLI te gebruiken, lijkt het me gunstiger gewoon single card upgrades te doen af en toe.

Aanrader qua voeding:
Corsair HX520, 520 Watt. Erg goeie kwaliteit voeding, zowel in de stroomvoorziening als de afwerking als de nette kabels (modulair!), en ook erg stil tov andere voedingen. Zal voldoende zijn voor dit systeem, inclusief de 8800 GTX en evt. overklokken. Oh en kijken naar de prijs/watt verhouding is een goeie methode om een heel harde miskoop te doen jammer genoeg. Voor echt goeie informatie over voedingen kan je hier heen.

Zou je willen gaan overklokken, dan heb je met alle genoemde moederborden ook goed moederbord om dat mee te doen. Ook het geheugen dat je kiest is daar erg goed voor. Ik zou eventueel wel een betere (en stillere) koeler aanraden wil je gaan overclocken. Scythe Infinity en de Scythe Ninja zijn erg goeie koelers. (zowel voor stilte als erg goed koelen)

[ Voor 54% gewijzigd door jjwa op 07-12-2006 18:01 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Hopelijk ben je er van bewust dat je niet zuinig met je geld om gaat?

Heb je een reden waarom je een moederbord van 300 euro hebt gekozen? Een van 100 euro doet bij wijze van spreken zijn werk ook goed. Waarom heb je dus voor zo'n dure gekozen?
Onder het motto van duur=goed?

Processor heeft iedereen al genoemd.
Videokaart heeft RoD al genoemd (ik sluit me weer eens helemaal bij hem aan). Aanvullend wil ik tegen je zeggen om te wachten tot ATI met zn DX10-kaart uit brengt. Dan kan je zien of die niet beter is en hoe dan ook zal dit de prijzen normaliseren.

Voeding is te overdreven: Gewoon weer geld over de balk smijten (misschien een optie om je gat in je hand te dichten in het ziekenhuis?)
Zit er niet onderin ook een HDD rack, waar ook 3 schijven in kunnen? In dat geval zou je gewoon het bovenste HDD rack weg kunnen laten als je niet van plan bent meer dan 3 HDDs te gebruiken. En anders kan je altijd nog drives in de 5,25" bays bouwen met bijv een tussenstukje.
Klopt dit? Ben nml zelf ook geinteresseerd in een 8800 en P180 :).
Jep, die mogelijkheid is er. Uit mn hoofd is daar ruimte voor 4 schijven (onderin dus), maar ik kan me vergissen. In elk geval passen er drie.

[ Voor 26% gewijzigd door Quacka op 07-12-2006 18:05 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Mijn aan- opmerkingen:

De videokaart kan je zo laten, maar ik zou een GTS nemen. Als je dan nog een GTS er later bijplaatst kan ik me niet voorstellen dat je ook maar iets moet missen ;) .

Verder kan die voeding ook wel wat goedkoper dacht ik, maar ik weet het niet zeker. 2 Directx 10 kaarten en verder een sterke setup lijkt me aardig wat te trekken.

Waarom zulk duur geheugen? Als je niet overklokt kan je makkelijk pc4200 geheugen kopen en daarmee 100 euro uitsparen.

Over de kast: lijkt me een mooie kast, weet niet of die te klein is. Ik zou denken van niet. Maar misschien voor een 2e videokaart wel. Misschien iets van een stacker?

En die e6700 zou je zoals eerder vermeld het beste kunnen vervangen door een e6600. Maar ik weet niet of dat een bottleneck gaat vormen voor 2 GT'S'en of GTX'en.

En zoals ook eerder vermeld, waarom kies je voor dat moederbord? Een asus p5b deluxe is een stuk goedkoper, en je bent zo te lezen niet eens iemand die veeleisend is qua raid/overklokken/veel aansluitingen. Met de p5b deluxe kan je ook mooi in SLi draaien :9~ .
Heb je een reden waarom je een moederbord van 300 euro hebt gekozen? Een van 100 euro doet bij wijze van spreken zijn werk ook goed. Waarom heb je dus voor zo'n dure gekozen?
Onder het motto van duur=goed?
Hiermee sluit ik me dus wel bij aan *O* .

[ Voor 11% gewijzigd door hello_moto op 07-12-2006 18:22 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

hello_moto schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:17:
Mijn aanmerkingen:

De videokaart kan je zo laten, maar ik zou een GTS nemen. Als je dan nog een GTS er later bijplaatst kan ik me niet voorstellen dat je ook maar iets moet missen ;) .

Verder kan die voeding ook wel wat goedkoper dacht ik, maar ik weet het niet zeker. 2 Directx 10 kaarten en verder een sterke setup lijkt me aardig wat te trekken.

Waarom zulk duur geheugen? Als je niet overklokt kan je makkelijk pc4200 geheugen kopen en daarmee 100 euro uitsparen.

Over de kast: lijkt me een mooie kast, weet niet of die te klein is. Ik zou denken van niet. Maar misschien voor een 2e videokaart wel. Misschien iets van een stacker?

En die e6700 zou je zoals eerder vermeld het beste kunnen vervangen door een e6600. Maar ik weet niet of dat een bottleneck gaat vormen voor 2 GT'S'en of GTX'en.

En zoals ook eerder vermeld( :+ ) waarom kies je voor dat moederbord? Een asus p5b deluxe is een stuk goedkoper, en je bent zo te lezen niet eens iemand die veeleisend is qua raid/overklokken/veel aansluitingen. Met de p5b deluxe kan je ook mooi in SLi draaien :9~ .
Een E6700 biedt niet zo gek veel voordeel over een E6000. Het staat niet in ieder geval niet in verhouding tot het prijsverschil. Als je met de E6600 een overklok doet zit je op hetzelfde prestatieniveau. En ja, dan kun je zeggen dat je de E6700 ook had kunnen overklokken, maar aangezien het prijsverschil zo groot is, is de E6600 imo de betere keuze.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zou zeggen, vraag eerst eens toestemming aan het vrouwtje voordat je hier om hulp vraagt ;)

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Kurios schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:21:
Ik zou zeggen, vraag eerst eens toestemming aan het vrouwtje voordat je hier om hulp vraagt ;)
en laat haar vooral niet de negatieve reacties (dat t goedkoper kan) lezen in dit draadje... 8)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Over die HDD Rack. Er zitten er idd 2 van in, maar eentje is luchtgekoeld en de andere niet. Laat nou juist de luchtgekoelde 'in de weg' zitten en dus verwijderd moeten worden. Die kaart is echt te groot, want de P180 is ook enorm :D

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 02:14
Modbreak:Dit willen we dus niet hebben op GoT :/

[ Voor 87% gewijzigd door Turkish op 08-12-2006 10:18 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

stuur anders een mailtje naar allinonesystems (2a3km van codima) en vraag eens aan hem om een prijsje te maken voor wat je wil. Let NIET op wat er op de site staat, hij levert toch wat je vraagt (en vaak aan zéér interessante prijzen, kan nl best wel mee met de goedkopere pricewatch winkels).

Tot zover de reclame.

Kan je van kast niet gewoon een coolermaster stacker nemen (de oude dan), die gaat voor 150€ (15€ duurder dus), maar die is dan ook gigantisch. Zal zeker geen probleem vormen voor je 8800GTX (het is nl de bedoeling dat je ook nog airflow kan hebben mét die kaarten erin).

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-01 11:50

jjwa

CZ3 tentmuis

hello_moto schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:17:Met de p5b deluxe kan je ook mooi in SLi draaien :9~ .
Correctie: de P5B Deluxe heeft Crossfire, geen SLI.
Gamo schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:16:
Over die HDD Rack. Er zitten er idd 2 van in, maar eentje is luchtgekoeld en de andere niet. Laat nou juist de luchtgekoelde 'in de weg' zitten en dus verwijderd moeten worden. Die kaart is echt te groot, want de P180 is ook enorm :D
Tussen de voeding en het 2e HDD rack in zit toch ook een fan?

Verwijderd

Topicstarter
Quacka schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:24:
[...]

en laat haar vooral niet de negatieve reacties (dat t goedkoper kan) lezen in dit draadje... 8)
zal ik niet doen,want dat zal in mijn eigen nadeel zijn:),alhoewel ze zelf ook graag spelletjes speelt...

bedankt voor de opmerkingen/raadgevingen...zal ze zoveel mogelijk opvolgen...

mobo:waarom zo een duur?ik dacht inderdaad dat duurder=beter,maar daar begin ik nu toch een beetje over te twijfelen,alhoewel ik ergens heb gezegd dat het de bedoeling is een HELE tijd verder te kunnen met dit systeempje,mits nu en dan een upgrade,vandaar mijn keuze voor dit mobo:is klaar voor de toekomst,alhoewel ik weet dat bij hardware de toekomst heel relatief is

De kast:misschien inderdaad een andere keuze gaan maken,alhoewel ik eigen de coolermaster stacker geen echt mooie kast vind...ik heb een zilverkleurig tft scherm,en ik zou graag een zilverkleurige kast hebben :9

voeding...is di moment misschien inderdaad overkill,maar de bedoeling is sowieso een 2de kaart bij te steken

Ati/nvidia?op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de 8800,als ATi nu eerst was geweest,of tenminste tegelijkertid en met even goede specs als de 8800,ging mijn voorkeur lichtjes uit naar ATi...het probleem hiermee is dat je nooit helemaal up to date kunt blijven met een pc...Tegen de tijd dat ATI de R600 op de markt heeft,heeft Nvidia Weeral een tegenoffensief klaar..zo kan me natuurlijk bezig blijven met configs maken,zonder tot aankoop over te gaan

Allinonesystems ga ik inderdaad eens proberen...

nogmaals bedankt voor allen die me hebben willen antwoorden _/-\o_

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-01 12:59
als je toch zo;n ruime budget hebt, waarom ga je dan niet proberen om de grootste bottleneck, jazeker de hdd, uit de weg te ruimen:). Ik zou zekersteweten voor een raptor of raid0 array als boot- en gamesschijf. Of zelfs 2 raptors in raid0. Met een dergelijk budget zou het helemaal geen probleem moeten zijn. Je zou beter kunnen bezuinigen op andere onderdelen dan op dit onderdelen.

In jou geval kan je zeker nog bezuinigen op je vid.kaart(later de 8800 kopen), je moederbord(p5b deluxe, of p5w dh deluxe), en natuurlijk een 6600 ipv 6700(en dan lekker overklokken). Vergeet niet een arctic freezer pro 7 te nemen als je gaat overklokken, of een zalman koeler.

Ik heb zelf trouwens ook de p180, en ik moet zeggen icm een arctic freezer is het allemaal heerlijk stil. Vergeet trouwens niet ook een stille voeding te nemen, als je uiteindelijk een lekker stil systeem wilt natuurlijk!!

ps. de p5w deluxe ondersteunt native crossfire, mocht je daarin geinteresseerd zijn.

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
http://www.overclockers.com/articles1390/
dit is misschien een leuk artikel om te lezen als het over de bottleneck gaat van de 8800 ... die is zélf de bottleneck op hoge instellingen

en verder: waarom in godsnaam zoveel geld uitgeven? je zal toch geen jaar verder kunnen op hoge resoluties/instellingen ... je kan imo beter een mid-bugdet nemen en binnen een jaartje een andere steken als je echt het uiterste wil.
+200 euro voor een mobo voor gamen :X

ik zou het met een 800-1000 euro minder doen ... het is en blijft je geld ...

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
IK merk dat als ik mijn c2d E6600 van 2,4 naar 3 ghz overklok, ik bijvoorbeeld in battlefield 2 nooit meer onder de 100 fps kom. Ook nfs carbon dropt nog maar op 1 stuk naar 43 fps. Overal houdt hij nu 60 fps aan, terwijl hij eerder soms dropte naar 55. Als ik v-sync afleg dan heb ik in plaats van 80 fps, er nu 100 op sommige momenten. Dus cpu is wel degelijk bottleneck. Maar dat klein beetje mhz erbij rechtvaardigt het prijsverschil niet. Je kan gewoon niet anders dan overklokken als je die bottleneck kwijt wilt.

http://specs.tweak.to/16567

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
jjwa schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:28:
[...]

Correctie: de P5B Deluxe heeft Crossfire, geen SLI.
Bedankt! Ik dacht altijd dat de P5W DH deluxe crossfire had, en de p5b deluxe SLi :'( . Asus M2N32 misschien dan?

[ Voor 11% gewijzigd door hello_moto op 07-12-2006 21:39 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

skelleniels schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:32:
IK merk dat als ik mijn c2d E6600 van 2,4 naar 3 ghz overklok, ik bijvoorbeeld in battlefield 2 nooit meer onder de 100 fps kom. Ook nfs carbon dropt nog maar op 1 stuk naar 43 fps. Overal houdt hij nu 60 fps aan, terwijl hij eerder soms dropte naar 55. Als ik v-sync afleg dan heb ik in plaats van 80 fps, er nu 100 op sommige momenten. Dus cpu is wel degelijk bottleneck. Maar dat klein beetje mhz erbij rechtvaardigt het prijsverschil niet. Je kan gewoon niet anders dan overklokken als je die bottleneck kwijt wilt.
Kijk ns wat er gebeurd als je je videokaart overklokt ;)

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-01 21:19
skelleniels schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:32:
En op welke resolutie is dat dan?

Ik merk er weinig van op 1920x1200 met alle eyecandy aan!
Pagina: 1