Samsung 970P, lamme steun.

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-01 12:29
Sinds een maand of 4 heb ik een Samsung 970P TFT scherm.
Prima scherm, op twee dingen na.

1. Er zitten geen knoppen op en Samsung's MagicTune software zuigt (imho).
2. De monitor steun ziet er mooi uit, en is ook best functioneel. Zo lang hij werkt.

Die van mij is in 4 maanden tijd helemaal naar beneden gezakt en het scherm is dus niet meer in hoogte te verstellen.
Omdat het scherm nu zo laag hangt krijg ik gewoon last van mijn nek omdat ik de hele tijd met een gebogen hoofd zit.

Hebben meer 970P eigenaren hier last van? Zo ja, wat hebben jullie er aan gedaan?
Valt dit onder de garantie of zijn mensen met een lamme steun gewoon genaaid?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Allereerst zou ik de optie "genaaid" op dit punt absoluut niet willen gebruiken, beetje jammer imo om gelijk met zo'n term te smijten. Heb je al eens gebeld/gemaild met Samsung om dit probleem voor te leggen :) ? Lijkt mij niet normaal dat je scherm zo naar beneden zakt na 4 maanden, dus je zou hier gewoon garantie voor kunnen claimen.

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03-2025
Inderdaad heb ik hetzelfde gehad. Ik heb met de Samsung helpdesk gebeld, waar ik goed geholpen werd. Mijn monitor is gerepareerd, en in de tijd dat ze de monitor repareren krijg je een leenmonitor. Nu is mijn voet weer perfect!
Ik hoorde zelfs van ze dat als ze de 970p in voorraad hebben, dat ze dan hem gewoon komen omruilen, maar bij mijn geval hadden ze hem even niet voorraad, dus werd hij gerepareerd. Alles bij elkaar was ik hem 2 weken kwijt.

• Kipcorn
Ok, genaaid is misschien een foute term.
Maar van een monitor van bijna 400 euro mag je toch wel verwachten dat de steun blijft staan...
En ik zal zo direct meteen even bellen.

Bedankt. :)

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Spullen kunnen nu eenmaal kapot gaan. Het maakt niet uit of je € 1200 of € 400 uitgeeft aan een monitor.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Kipcorn
Ja spullen gaan ooit wel stuk, maar bij dit specifieke model monitor schijnt het normaal te zijn dat de steun inzakt.
Dat had Samsung kunnen voorkomen als ze iets langer hadden nagedacht over het ontwerp. Zo'n zware unit van een monitor op zo'n gammele steun werkt gewoon niet. :+

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kipcorn schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:34:
Ja spullen gaan ooit wel stuk, maar bij dit specifieke model monitor schijnt het normaal te zijn dat de steun inzakt.
Dat had Samsung kunnen voorkomen als ze iets langer hadden nagedacht over het ontwerp. Zo'n zware unit van een monitor op zo'n gammele steun werkt gewoon niet. :+
Ze zullen daar toch echt wel over hebben nagedacht, je hebt gewoon pech.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:33

Entity

9000rpm

Beide punten zijn wat mij betreft de enige minpunten aan de 970P. Bij mij is de voet nog wel goed, maar toch voelt het aan alsof hij zo naar beneden kan zakken, hoogte verstellen is ook irritant, hij zakt altijd ietsje terug.

De Magictune software is inderdaad zwaar ruk, maar gelukkig heb je die normaal gesproken maar 1 keer nodig.

Maar goed, het is toch jammer dat dit achteraf geconstateerd wordt. Het is toch 1 van de duurdere 19" schermen. Inmiddels is er al een vervanger (971P) met een andere voet, die is waarschijnlijk wel beter:
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/tw/products/monitor/nineteeninchmonitor/images/971p-l5.jpg

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 15:35
Dit is inderdaad een bekend probleem. De voet is eigenlijk ontworpen voor een 17 inch scherm. Dit is destijds de reden geweest op voor en viewsonic 930vp te gaan. die heeft dit probleem niet en heeft ook fantastische kleuren

Verwijderd

ik heb hetzelfde problmeem, maar ik heb geen tijd om thuis te zijn als ze die komen afhalen...

hoe ga ik dit nou oplossen..

*edit*¨heb ook gebeld naar samsung, ze maken een klantennummer op en ze willen het meteen komen repareren. alleen was ik niet thuis dus het serienummer heb ik niet direct bij de hand. Toch wel goede service lijkt me van samsung. Ben benieuwd wat er van komt. hou jullie op de hoogte !

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 12:23 ]

Verwijderd

Ik werk bij een audiovisueel projectbureau en we hebben veel ervaringen met samsung producten als je de goede kanalen vindt kun je (bijna) alle hardware problemen met ze oplossen

mocht je hulp nodig hebben kijk dan even op www.fentronics.nl voor mijn contactgegevens help e graag

• Kipcorn
Ik heb gisteren ook even met Samsung gebeld.
Het was volgens die vent inderdaad een bekend probleem. Moest even wat gegevens aan hem geven en dan zou ik die zelfde dag nog terug gebeld worden voor een afspraak.

Helaas heb ik nog steeds niets gehoord. :')

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03-2025
Kipcorn schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:49:
Ik heb gisteren ook even met Samsung gebeld.
Het was volgens die vent inderdaad een bekend probleem. Moest even wat gegevens aan hem geven en dan zou ik die zelfde dag nog terug gebeld worden voor een afspraak.

Helaas heb ik nog steeds niets gehoord. :')
Dat klopt, dat was het enige wat er bij mij ook aan mankeerde. Gewoon zelf even opbellen lost het probleem vaak wel op. Bij mij tenminste wel.

• Kipcorn
Grrrr.
Mijn monitor is nu al meer dan 4 weken weg voor reparatie, terwijl het tussen de 2 en 3 weken zou duren.
Ze zullen ook niet even bellen om te zeggen dat het wat langer duurt om wat voor reden dan ook.
En op dat RMA formulier staat niet eens een telefoonnummer zodat ik zelf even kan bellen. |:( 8)7

[/klaagmode]

-edit-

Arrghh!
17 december is het scherm hier opgehaald. 3 januari is er pas een nieuwe voet voor besteld.
Vandaag, 18 januari is die voet nog steeds niet binnen. Waar halen ze die dingen? Timboektoe? :X
En niemand zal ook even bellen om te zeggen dat het 'iets' langer dan 3 weken gaat duren. |:(

En uiteraard kon die vriendelijke mevrouw aan de telefoon mij niet vertellen wanneer die voet binnen zou zijn, laat staan wanneer die er onder zit en weer op mijn bureau staat. ;(

Ik heb hem expres laten repareren omdat een nieuwe monitor laten bezorgen meer dan 3 weken ging duren. }:O

So much for pick up and return garantie dus. :'(

[ Voor 50% gewijzigd door Kipcorn op 18-01-2007 13:52 ]

Verwijderd

Drama die arm. Bij mij al weer slap geworden. De monitor steunt nu op m;n bureau!

Hij wordt weer vervangen. Vorige keer heb ik em laten repareren, toen was ik em 6 weken kwijt. Lekker is dat.

Nu krijg is een refurbished. Blijkt dat er bechadingen aan zitten. Deze wordt dus weer ongeruild voor de volgende refurbished. Zucht.

Ik ga ook goed checken op dode pixels want daar heb ik geen zin in. M'n eigen paneel was schitterend en ik ben verder zeer tevreden over de monitor.

Jammer dus van die arm.
Pagina: 1