[Ervaringen] PixelCryptor; files coderen met een plaatje*

Pagina: 1
Acties:

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Na een paar weken developen in de avonduren is hier versie 1.0 van PixelCryptor.

Wat is PixelCryptor?
PixelCryptor is een applicatie waarmee je files en folders kan coderen tot een package met behulp van een plaatje. Deze package kan je dan naar iemand sturen en met precies hetzelfde plaatje kan die persoon de bestanden dan weer decrypten.

Links
Download de Setup
Screenshots
Website

Alle suggesties/opmerkingen/bug reports noem maar op zijn welkom, hier of op het forum op de site.

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:21
Hoe moet ik het zien? Het is als het ware een versleutel-algoritme dat i.p.v. een keyword o.i.d. een foto (jpeg) gebruikt?

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:50
Mooie GUI, werkt ook op Win XP x64 :D Ben het eens aan het proberen, alleen ga ik toch niks crypten maar meer om het te testen.

Hij komt wat traag op gang maar daarna gaat het lekker snel.
150MB versluteld in de tijd om deze post te typen en te editen :P
1Minuut ofzo.

[ Voor 37% gewijzigd door luccie op 07-12-2006 01:15 ]

• Zyphrax
Klopt, het programma gebruikt de pixel informatie uit het plaatje (JPG, PNG, GIF, TIFF of BMP) om het bestand te versleutelen. Dit gebeurt via een speciaal algoritme om ervoor te zorgen dat bijv. een wit plaatje niet een direct leesbaar bestand oplevert.

Het plaatje en de package an sich heb je niets aan, totdat je ze weer combineert.

• Zyphrax
luccie schreef op donderdag 07 december 2006 @ 01:14:
Mooie GUI, werkt ook op Win XP x64 :D Ben het eens aan het proberen, alleen ga ik toch niks crypten maar meer om het te testen.

Hij komt wat traag op gang maar daarna gaat het lekker snel.
150MB versluteld in de tijd om deze post te typen en te editen :P
1Minuut ofzo.
Dankjewel! We hebben gemerkt dat de snelheid van het encrypten/decrypten erg verschilt van machine tot machine, 150MB in 1 minuut is wel een nieuw record.

• luccie
Zyphrax schreef op donderdag 07 december 2006 @ 01:20:
[...]

Dankjewel! We hebben gemerkt dat de snelheid van het encrypten/decrypten erg verschilt van machine tot machine, 150MB in 1 minuut is wel een nieuw record.
Dit is een schatting ik zal dadelijk eens officiel meten. Het waren btw JPG plaatjes.

BUG gevonden :P Als je de eigenschappen van een map open hebt staan in windows kan hij hem neit toevoegen. Maar dat kan ook in windows zitten. Nu werkt het wel :+

Ik zie eht al waarom ik die tijd had, had een simpel plaatje, heb nu een moeilijkere en duurt 4x zo lang.

Screenshot na het benchen, Ps-One scherm staat er ook op, te lui om te editen :P
http://www.limdjs.nl/images/Benchmark.JPG

http://www.limdjs.nl/images/Benchmark2.JPG

Blijkbaar maakt het soort plaatje toch weinig uit.
Modbreak:
Ik heb even links van de plaatjes van 2000 * 1024 gemaakt. Beetje te groot ;)

[ Voor 46% gewijzigd door F_J_K op 07-12-2006 16:38 ]

• Zyphrax
luccie schreef op donderdag 07 december 2006 @ 01:54:
Dit is een schatting ik zal dadelijk eens officiel meten. Het waren btw JPG plaatjes.
Ik zie eht al waarom ik die tijd had, had een simpel plaatje, heb nu een moeilijkere en duurt 4x zo lang.

Screenshot na het benchen, Ps-One scherm staat er ook op, te lui om te editen :P

Blijkbaar maakt het soort plaatje toch weinig uit.
Mooie screenshots, zo te zien heb je een aardig bruut systeem. Het decoden ging ook zo rap?

Het trage opstarten gaan we in een volgende versie verhelpen. Mocht je nog suggesties hebben, ideeen of officiele bugs. Dan hebben we ook een forum op http://www.codegazer.com

Thnx voor het uitproberen.

• luccie
Zyphrax schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:05:
[...]

Mooie screenshots, zo te zien heb je een aardig bruut systeem. Het decoden ging ook zo rap?

Het trage opstarten gaan we in een volgende versie verhelpen. Mocht je nog suggesties hebben, ideeen of officiele bugs. Dan hebben we ook een forum op http://www.codegazer.com

Thnx voor het uitproberen.
Nja brute systeem valt wel mee, het gaat waarschijnlijk zosnel omdat ik Windows X64 gebruik, dus alles gaat 64 bits ipc 32 bits wat vooral bij dit soort dingen uitmaakt. Mijn systeem is neit zo heel bruut. :P Heb alleen brute schermen :P Decoderen zal ik ook nog eens testen maar neit nu.

[ Voor 3% gewijzigd door luccie op 07-12-2006 16:22 ]

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:15

Standeman

Prutser 1e klasse

Waarom wordt er eigenlijk gebruik gemaakt van plaatjes en gebruik je niet gewoon RSA ofzo?

Ik vind overigens het encrypten en decrypten met hetzelfde plaatje niet zo'n goed idee, omdat het plaatje ook eens gecommuniceerd dient te worden en daardoor onderschept kan worden!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 10:55
BUG: Het programma crasht als je een animated gif kiest als plaatje..

Systeem Specs

• Zyphrax
Excuus, ik was niet van dat topic op de hoogte. Naar mijn idee is een apart topic ook wat leuker, geeft wat extra aandacht aan de applicatie. Ik weet niet hoeveel applicaties gepost worden, anders zou een extra forum hiervoor leuk zijn.
Standeman schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:02:
Waarom wordt er eigenlijk gebruik gemaakt van plaatjes en gebruik je niet gewoon RSA ofzo?

Ik vind overigens het encrypten en decrypten met hetzelfde plaatje niet zo'n goed idee, omdat het plaatje ook eens gecommuniceerd dient te worden en daardoor onderschept kan worden!
Van een plaatje verwachten mensen over het algemeen niet dat het een sleutel is, plus het is tastbaar. Je kan ook vormen bedenken dat je een set plaatjes met elkaar uitwisseld en dan puur aan elkaar doorgeeft welk plaatje je kiest. De tool is niet bedoeld voor World domination of om Al Qaida te faciliteren ;), het leek ons een leuk om dit idee eens praktisch toe te passen.
Occy74 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:04:
BUG: Het programma crasht als je een animated gif kiest als plaatje..
Deze heb ik toegevoegd aan het forum, bedankt!
http://www.codegazer.com/forum/viewtopic.php?t=7

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan; dit is een aardige applicatie die wellicht wat nuttig gebruik kent :) Daarnaast de vraag aan de topicstarter om dit topic geen spamtopic te laten worden; maar gewoon nuttig te laten blijven ;)

PixelCryptor > [Ervaringen] PixelCryptor; files coderen met een plaatje*

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• luccie
Spider.007 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:05:
Ik pas je topictitel even aan; dit is een aardige applicatie die wellicht wat nuttig gebruik kent :) Daarnaast de vraag aan de topicstarter om dit topic geen spamtopic te laten worden; maar gewoon nuttig te laten blijven ;)

PixelCryptor > [Ervaringen] PixelCryptor; plaatjes coderen met een plaatje*
Het is niet plaatjes coderen ;) het is Files coderen emt een plaatje, je kan alle soorten bestanden coderen ;)

• Zyphrax
We staan nu ook op Softpedia:
http://www.softpedia.com/...ypting/PixelCryptor.shtml

Zo te zien kan ik zelf de titel niet aanpassen, kan het inderdaad even
[Ervaringen] PixelCryptor; bestanden coderen met een plaatje
worden?

Thnx!

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

BMP plaatje van 3200 * 2400 gaan prima 1000 mb file met dit plaatje ongeveer 10 tot 15 minuten

Laat ze dit maar eens, kraken dacht het niet !

een stukje van bernd uit het forum, ja in het engels

Hi, a happy 2007 to you too!

The maximum size of a file (theoretically) is 9,223,372,036,854,775,807 bytes which is, erm... about 8 exabyte (I had to look this up Smile --> http://en.wikipedia.org/wiki/Exabyte). The maximum size of a folder is 65,535 files and 65,535 folders. (And no: There is no way I'm going to calculate that Wink) The limitation would be the maximum file size that Windows allows you to create.

The encryption is based on the fact that each file consists of bytes, the type or extension of a file is irrelevant.

Because the encryption is byte based, there is no possible quality loss. File attributes (archive, read-only, hidden, etc) however, are not saved; we are planning to add this in the next version.

The resulting (encrypted) file contains no readable data at all. There is no easy way you can force open the encryption. You could try to write a tool that generates keys (images), but you'd have to overcome a few difficulties.

You would have to try out each image size with each possible pixel (which leaves you with about 16,78 million combinations per pixel). Even if you would find a key that displays any information, you still won't know for sure if the key is the right one. You might extract corrupt information, or the extraction process may fail all together.

Another possibility is to try and recognize patterns in the encrypted information, but this would be pretty difficult, because you don't know what structure the original data had.

Just keep in mind that the more complex your key is, the more difficult (and time consuming) it would be to decrypt the package.

There you go, I hope this answers your questions. Please let us know if we can help you with anything else.

Bernd.
rjf

• Zyphrax
Wow, niet slecht :)

We zijn bezig met een kleine update voor de applicatie.
Onderstaande nemen we erin mee:
http://www.codegazer.com/forum/viewtopic.php?t=5

Mochten jullie nog directe suggesties hebben, die we hier snel in mee kunnen nemen, dan horen we die natuurlijk graag.

Pagina: 1