Toon posts:

[JVC GR-DX-300E dig. video cam.] hoe films naar pc kopieren?

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een vriend even een digiale camera in huis waarvan ik snel even een film naar de pc dacht te exporteren in avi/mpg formaat en/of er een dvd van te maken. Ik heb een JVC GR-DX-300E digitale video camera aangesloten via USB op de PC. Ik heb verder de correcte drivers geinstalleerd en de camera wordt ook herkend door XP. Goed aangesloten dus zou je zeggen...

Maar hoe kan ik nu de video's die op het medium dat in de camera zit staan kopieren naar mijn pc? Als ik in windows verkenner kijk dan zie ik in ieder geval geen schijfstation waarvan ik ze af kan halen. Als ik de camera op Memory modus zet dan kan ik wel de gemaakte foto's die op de memory card staan van de camera afhalen via een schijfstation dat dan in windows verkenner verschijnt.

Er zitten dus twee soorten media in de camera, de memory card, die kan ik vinden in windows verkenner en gebruiken. Het 'bandje' met de video's erop kan ik niet benaderen vanuit windows. Gaat dit normaliter via windows verkenner of moet ik een bepaald programma hebben? Ik had al even Pinnacle studio trial gedownload maar hier lukt het mij ook niet mee....

iemand die me verder kan helpen? ik weet eigenlijk bar weinig van digitale camera's, kom er niet uit dus...

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:26
Vermoedelijk lukt dat alleen met een capture-kaart.
Je zal dus via een video-out kabeltje vanaf de camera naar je pc de film moeten 'opnemen'.
Of zit er ook firewire op die camera, want daarmee zal het wel lukken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

1) GoT is geen helpdesk, als je weinig weet van digitale camera's is het aan te raden je gewoon in te lezen, beginnende bij de manual - daar zal geheid in staan hoe dit te doen. Een manual doorlezen behoort echt tot de basiszelfwerkzaamheid die we op GoT verwachten.
2) Overige Hardware is geen dumpbak. Als je de moeite had gedaan om op zoek te gaan naar vergelijkbare topics (ook onderdeel van zelfwerkzaamheid op GoT :o ) had je gelijk gezien waar vragen over Audio & Video wel moeten...

Kortom, ipv GoT als helpdesk te gebruiken gewoon even een paar erg simpele dingen zelf doen. GoT helpt mensen die zichzelf helpen. Begin daar eens mee ;)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.