waar HD divx samples te downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-02 22:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,

ik heb hier sinds vanmiddag Philips hd-ready lcd scherm staan, en nu weet ik dat er nogal wat websites bestaan waar je leuke filmtrailers (of natuurfilms e.d.) kan downloaden in HD formaat... maar waar? ik heb het liefst een hd divx-je dat je gewoon op een cdtje kan branden (dvd speler kan divx spelen). Enige wat ik kan vinden zijn de samples van microsoft in wmv maarja daar kan ik weinig mee want converten naar svcd kost me ff teveel tijd.

Heeft er iemand hier misschien een idee van sites waarop flink wat mooie hd samples staan (ter verduidelijking: legale trailers oid en geen torrent linkjes of wat ook..)

Ik zoek me al een uur suf, dus mijn dank zal groot zijn _/-\o_

youtube.com/@hisrep

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Met Google kom ik toch een heel eind.
Eerste hit met Google geeft deze link waar je legale filmtrailers kan downloaden.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Die had ik ook al gevonden maar het assortiment is wel erg karig met 3 films, waarvan 2 tekenfilms. Ik heb natuurlijk het liefst iets dat alle mogelijkheden van de tv laat zien.

Maar evengoed bedankt ;)

youtube.com/@hisrep

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Geen divx, maar apple.com/quicktime/trailers heeft er een hele zooi in 1080p online staan. (Ondersteunt je speler ook h.264?)

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 07-12-2006 00:11 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
HetWonder schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:08:
Die had ik ook al gevonden maar het assortiment is wel erg karig met 3 films, waarvan 2 tekenfilms. Ik heb natuurlijk het liefst iets dat alle mogelijkheden van de tv laat zien.

Maar evengoed bedankt ;)
Ik vind het anders erg mooi om te zien. En het is in ieder geval wat ;) Ik zou het toch proberen als ik jou was.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
*.mov bestanden hebben in principe natuurlijk hetzelfde probleem als *.wmv; je moet het eerst encoderen voordat het op een cd staat, divx pleur je erop en het is klaar ;)

youtube.com/@hisrep

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

HetWonder schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:12:
*.mov bestanden hebben in principe natuurlijk hetzelfde probleem als *.wmv; je moet het eerst encoderen voordat het op een cd staat, divx pleur je erop en het is klaar ;)
Enkel en alleen als je player ook in staat is om die HD divx'es af te spelen. De meesten kunnen dat niet.

Sluit gewoon je PC via VGA aan op je scherm. Dan kun je afspelen wat je wil.

De windows media website heeft ook nog wat mooie 720p, 1080i en 1080p samples.

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 07-12-2006 00:15 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Divx in HD resolutie zal toch ook niet in je dvd speler gaan werken, die moet je van je pc vandaan op de tv afspelen.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
evEndzhar schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:17:
[...]

Divx in HD resolutie zal toch ook niet in je dvd speler gaan werken, die moet je van je pc vandaan op de tv afspelen.
Euhm dat is nieuw voor mij? DivX is toch Divx of niet?

youtube.com/@hisrep

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet persee. Er zijn net zo goed spelers die H.264 en WMV-HD aankunnen. (Sterker nog, beide zijn een requirement voor HD DVD spelers.)

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
HetWonder schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:04:
ik heb het liefst een hd divx-je dat je gewoon op een cdtje kan branden (dvd speler kan divx spelen).
Ik denk (lees: weet bijna zeker) dat jouw divx / dvd speler nooit HD kan weergeven. Ik neem aan dat hij via scart is aangesloten? De enige manier (met de juiste video-bron zoals pc) om het aparaat aan te sluiten is via component / HDMI / DVI.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

HetWonder schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:17:Euhm dat is nieuw voor mij? DivX is toch Divx of niet?
Niet helemaal. Je player moet ten eerste in staat zijn om zoveel data te decoderen. Ten tweede moet ie dan ook nog 720p, 1080i of 1080p kunnen outputen, via RGB scart, component of HDMI.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

HetWonder schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:17:
[...]Euhm dat is nieuw voor mij? DivX is toch Divx of niet?
Nee. Divx is een manier van compressie toepassen op het DVD formaat

HD content(blue-ray/ HD-Dvd) is al gecomprimeerd (middels h264 etc.), daar kun je dus niet nogmaals compressie overheen halen. (ja, het kan wel, maar met veel verlies)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

punica schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:23:
Divx heeft helemaal niks met DVD te maken.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Meuh dus dat betekent dat mijn leuke plannetje om fiks wat hd-films op dvd te gaan branden dus ook niet door... daar moet je natuurlijk weer aparte hd-dvd spelers voor aanschaffen :(

Ik dacht zelf dat digitaal beeld (=dvd) al scherp zat was op zo'n ding, maar erg mooi scherp vind ik het allemaal nog niet. Misschien heeft het iets te maken met het formaat (32 inch) maar ik had er toch iets meer van voorgesteld...

youtube.com/@hisrep

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Gewoon je lcd-tv op de DVI aansluiting van je PC aansluiten. Heb je namelijk gewoon volledige HD kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Zware Unit op 07-12-2006 00:30 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hmja dat lijkt wel de enige oplossing maargoed voor dat al die kabels weer gelegd zijn... zoals ik het nu wil gaat het dus niet lukken... :( maja evengoed bedankt voor de moeite.

youtube.com/@hisrep

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

punica schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:23:
[...]

HD content(blue-ray/ HD-Dvd) is al gecomprimeerd (middels h264 etc.), daar kun je dus niet nogmaals compressie overheen halen. (ja, het kan wel, maar met veel verlies)
Zoals voodooless al zei heeft DivX geen drol met DVD te maken. Bovendien is een gewone DVD ook al compressed missels MPEG-2. DivX is gewoon een variantje van MPEG-4, origineel (DivX 3) geripped van microsoft (hack van de asf codec, ook losjes gebaseerd op mpeg-4).

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:17

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Voor HD Divx/Xvid en HD WMV bestanden zijn er wel al DVD spelers uit die dat ondersteunen:
Kiss DP-600

Je huidige speler kan het gewoon niet weergeven om 2 redenen:
HD Divx heeft hogere resolutie dan DVD
HD Divx heeft hogere bitrate...

BIj Apple kan je veel trailers halen...
Tip: gebruik K-Lite Mega Codec Pack (versie 1.6.0) met Cyberlink DVD Decoder. FFDShow,Real Alternative, Quicktime Alternative en CoreAVC
Zo kan je Apple HD Trailers downloaden naar je pc, en met goede kwaliteit bekijken :)

[ Voor 36% gewijzigd door BiG-GuY op 07-12-2006 10:08 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:29
Hd Divx, het ziet er goed uit! Ik moet m'n laptop wel (via vga) aan de lcd-tv hangen helaas.
Mijn Yamaha dvdspeler S657 (aangesloten via componentenkabels) speelt normale dvix-films wel af, maar hd-divx niet. Het bestand wordt wel gezien, maar speel je dit af dan hoor je enkel het geluid...
Wel jammer, want de beeldkwaliteit van hd-divx is boven verwachting goed! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx
http://www.apple.com/trailers/

Even googlen op 'High Definition trailers' ;)

Oh gosh, divx :X

[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 07-12-2006 15:20 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:17

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Vulcan750 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:15:
Hd Divx, het ziet er goed uit! Ik moet m'n laptop wel (via vga) aan de lcd-tv hangen helaas.
Mijn Yamaha dvdspeler S657 (aangesloten via componentenkabels) speelt normale dvix-films wel af, maar hd-divx niet. Het bestand wordt wel gezien, maar speel je dit af dan hoor je enkel het geluid...
Wel jammer, want de beeldkwaliteit van hd-divx is boven verwachting goed! :)
Ik heb dezelfde DVD Speler :P, beeld dat die geeft is erg goed :P... Maarja.. max resolutie is dan dus: 720x576

Waardoor HD niet gepakt wordt...

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1