Toon posts:

Headset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,

Ik zoek een nieuwe headset. Ik heb er met sinterklaaz een van mn vriendin gekregen maar die heeft niet van die afgesloten oordoppen en dat wil ik wel. Kan iemand me trouwens even goed uitleggen waarom want ik vind het zo cru. Maar opzich kocht ze dit dan weer wel met het id van 'kan hij altijd ruilen'.

Okee hier dan het echte probleem. Welke headset moet ik gaan kopen!!!?111??! Mijn budget ligt rond de 50,- euro. Ik heb zelf natuurlijk wel al wat gezocht.

Ik ben als eerste tegen de sennheiser pc 150 aan gelopen (http://www.sennheisercomm...ro-Gaming?ProductId=PC150), deze kost ongeveer 45,- euro. Ik heb gehoord dat sennheiser een goed merk is, mee eens?

Daarna kwam ik op de 5.1 Surround USB Headset HS-6200 van trust uit (http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14804), deze kost ongeveer 48,- euro.

En als laatste hoorde ik nog wat over de LOGITECH Precision Gaming Headset http://www.logitech.com/i...L,CRID=103,CONTENTID=9523), en die kost maar zo'n 30,- euro. Maar die heeft wel open oordoppen, is dat juist fijn? Ivm de hitte of is het luist ontzettend vervelend omdat het weer te vergelijken is met van die platte schijfjes :P. Deze lijkt mij persoonlijk minder dus die koop ik ook alleen als iemand me hier overtuigd.

Heeft iemand ervaring met een van deze 3 koptelefoons of misschien een andere suggestie? Wat hulp zou wel fijn zijn want ik kom er niet echt uit zelf.

Eeuwige dank,
Mattie

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik heb een tijdje terug ook een headset gekocht en ik heb ook alle mogelijke opties overwogen.

Aan die Sennheiser heb je op zich wel een goede koop, voor die prijs. Sennheiser is inderdaad een goed merk. Ik heb deze echter vermeden omdat hij me totaal niet comfortabel zat (en er was nog iets, maar dat kan ik me niet herinneren).

Die Trust headset... Allereerst, koop niets van Trust. Bovendien raad ik je aan om geen USB headset te kopen, maar eentje met vier gewone 3.5mm plugs die je direct op je geluidskaart aansluit. Trust levert slechte kwaliteit en brak materiaal.

En die Logitech; ze zijn natuurlijk bekend met het maken van gaming gear (muizen, toetsenborden e.d.) maar over hun headsets (weet niet of het deze was) heb ik geen goede verhalen gehoord. Open oordoppen betekent dat je meer van de buitenwereld hoort. Met gesloten oordoppen hoor je zogenaamd niets meer, dit is natuurlijk een beetje overdreven, maar als je het geluid hard hebt staan moet iemand je in het hoofd slaan om je aandacht te krijgen. ;)

Ikzelf heb uiteindelijk een stapje hoger gezocht (tussen de 50-70 euro) en dan kom je namelijk al bij veel betere headsets uit, naar mijn mening is dat het extra tientje wel waard als de geluidskwaliteit (van surround sound én je mic) aanzienlijk verbetert. Toen kwam ik bij de volgende uit:
- Icemat Siberia
- Steelpad 5H
- Speed-link Medusa
Uiteindelijk heb ik voor de Medusa gekozen; geweldige headset. Prima kwaliteit, goede mic, zit heerlijk, niet té zwaar, en ziet er ook mooi uit. Ik heb 'm voor €59,95 bij Azerty gekocht.

Wil je toch niet dat extra tientje uitgeven, ga dan voor de Sennheiser; is de beste van die prijsklasse. Anderen zullen wellicht een Plantronics headset aanbevelen, hier heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik niet over oordelen.

hoi

Verwijderd

Topicstarter
Waarom heb je precies voor de Speedlink Medusa gekozen dan? Het lijkt me een mooie headset maar bij deze is de vraag, waarom 5.1? Ik heb (nog) geen 5.1 geluidskaart simpelweg omdat de headset die ik nu gebruik gewoon stereo geluid geeft.
Ik speel atm voornamelijk cs1.6 (en ja met TBC waarschijnlijk ook weer wow :X ). Is het wel nodig / de moeite waard?

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
d'r is net een vers topic gaande over 5.1 headphones :)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1151826

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 00:58:
Waarom heb je precies voor de Speedlink Medusa gekozen dan? Het lijkt me een mooie headset maar bij deze is de vraag, waarom 5.1? Ik heb (nog) geen 5.1 geluidskaart simpelweg omdat de headset die ik nu gebruik gewoon stereo geluid geeft.
Ik speel atm voornamelijk cs1.6 (en ja met TBC waarschijnlijk ook weer wow :X ). Is het wel nodig / de moeite waard?
Heeft je moederbord niet eens onboard 5.1? Mijn pc is drie jaar oud en die heeft het. Aangezien je een 5.1 headset in je TS vermeldde, ging ik er vanuit dat je daarop zocht.

De Speedlink Medusa heeft (net zoals veel andere duurdere headsets) een USB-versie met geintegreerde 5.1 geluidskaart. Deze zou ongeveer hetzelfde moeten kosten geloof ik. Ik raad het je wel aan als je een game als CS speelt.

Waarom ik de Medusa heb gekozen? Ikzelf zocht voor een 5.1 omdat ik genoeg had van mijn stereo headphones. Alle reviews die ik over deze headset had gelezen waren zeer positief, en aan de concurrenten kleefden grote nadelen (gammel, slechte bass response, niet gesloten, e.d.)

hoi

Verwijderd

Persoonlijk vind ik een 5.1 headset nonsens omdat 3d positioning software over een stereo hoofdtelefoon precies hetzelfde doet, met name in games. Juist CS geeft dit goed weer :)

Ik ga zelf altijd voor een goeie headset, een wat duurdere SennHeisser, Beyerdynamic of een Koss, puur omdat ik een goed geluid wil hebben, met name in de lage weergave, wat je nu eenmaal niet terug vind in het goedkopere segment.

Maar smaak verschilt en valt niet over te twisten. Als je al een keer het verschil wil horen dan zal je toch echt met een film ze moeten gaan beluisteren in een winkel, de enige manier om echt zelf te ervaren wat jij het beste vind, ieder oor/gebruiker ervaart namelijk iets anders omdat ons gehoor per individu verschilt. Testen, testen en nog eens testen, reviews zeggen niks, je moet het ervaren ;)

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Ik heb een tijdje terug een Sennheiser PC160 gekocht. Ik zocht ook een headset die wat steviger was en goed geluid had. Volgens de vele tests die ik gelezen heb was dit toch een van de betere. En ik moet zeggen ik ben er erg tevreden over.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 18:12

BHQ

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:47:
Ik ben als eerste tegen de sennheiser pc 150 aan gelopen (http://www.sennheisercomm...ro-Gaming?ProductId=PC150), deze kost ongeveer 45,- euro. Ik heb gehoord dat sennheiser een goed merk is, mee eens?
Sennheiser is een vrij OK merk en ook deze headset is een vrij goed product. Het geluid is wat saai/vlak/brak/give it a name in vergelijking met duurder spul, maar ach. Microfoon is goed.
Daarna kwam ik op de 5.1 Surround USB Headset HS-6200 van trust uit (http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14804), deze kost ongeveer 48,- euro.
Alleen al om je reputatie en eer hoog te houden zou ik -nooit- een product van Trust in huis nemen. Het is niet raar als deze na een half jaar kapot is.
En als laatste hoorde ik nog wat over de LOGITECH Precision Gaming Headset http://www.logitech.com/i...L,CRID=103,CONTENTID=9523), en die kost maar zo'n 30,- euro. Maar die heeft wel open oordoppen, is dat juist fijn? Ivm de hitte of is het luist ontzettend vervelend omdat het weer te vergelijken is met van die platte schijfjes :P. Deze lijkt mij persoonlijk minder dus die koop ik ook alleen als iemand me hier overtuigd.
Oorwarmer met brakkietakkie sound deluxe, redelijk fragiel. Wegvallende oorschelp/wegvallende microfoon is geen overbodige luxe :)
Heeft iemand ervaring met een van deze 3 koptelefoons of misschien een andere suggestie? Wat hulp zou wel fijn zijn want ik kom er niet echt uit zelf.
Als ik zou moeten kiezen tussen de 3, dan de Sennheiser PC150.
Eeuwige dank,
Mattie
Groeten hoeft hier niet, dat doe je al permanent met je nickname links.
Pagina: 1