Toon posts:

Asus a8n met SPDIF verbinden naar home-cinema

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een asus a8n sli deluxe moederbord, en ook sinds kort een JVC home cinema set 5.1. beide zit een SPDIF optical aansluiting op. dit heb ik verbonde door middel van een optische SPDIF kabel, maar ik krijg maar geen geluid op. hoor je nog wat in te stellen of iets dergelijks?

ik gebruik een:

asus a8n sli deluxe, met window xp profession met SP2.
i.c.m een JVC home cinema 5.1 set.(met 3 SPDIF aansluitingen) weet het type nummer ff niet.

dus wie heeft er ervaring met een dergelijke combinatie? :)

Verwijderd

je zult de uitgang wel moeten activeren,wil het werken,moet je effe neuzen tussen de instellingen van de geluidskaart,in Windows.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Vanzelfsprekend moet je wat instellen. Heb je wel in de Sound Manager van Asus/RealTek SPDIF output op digital of digital and analog gezet?

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21
Ik heb de premium versie van het moederbord en mijn pc ook via de spdif naar de stereo verbonden. Daarvoor moet je de uitgang interdaad activeren. Dat kan bij de geluidseigenschappen in het onfiguratiescherm of via de soundmanager van realtek. Daarvoor staat er rechtsonder in beeld een blauw met geel icoontje. Als je hierop klikt dan kun je via het tabblad spdif de uitgang selecteren.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Topicstarter
okey daar ben ik weer van weggeweest ;) . ik heb de uitgang geactiveert dat wel ja in de Sound Manager van Asus/RealTek de SPDIF aangezet ja. ik heb hem nu op"alleen digital uitgang gezet". het rare is dat hij wel via mini-jack gewoon werkt. en er komt ook een rood lampje aan de kant die de versterker moet uit.

foto van de set voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B00006LPA5.03.LZZZZZZZ.jpg

Update: heb net gekeken, en met een losse dvd speler aan de JCV versterker doet hij het ook niet, en de dvd speler+ glasvezel aan de versterker beneden werkt het wel. Ik heb net dus de handleiding gedownload, en daar staat dus in dat je inderdaad moet wisselen van ingang digitaal/anoloog. alleen kan ik dus niet kiezen! hiermee bedoel ik: als ik wil kiezen verandert er niets. Het gaat over een JVC Digital cinema system TH-A10R wie kan kijken of ik wat fout doe in de handleiding?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 11:48 ]