[XP] Controleren of legale windows geïnstalleerd is

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Als hier geen vragen over mogen ivm policy, dan bij deze mijn excuses en verwijder dit topic.

Ik kom veel bij mensen thuis met windows xp op hun computer. Ze weten niet of hij legaal of niet is. Hoe kan ik nou controleren (via een tooltje ofzo), of de key legaal is. Dus zonder de WGA, van microsoft te draaien, want dan krijg je al meldingen als ie niet legaal blijkt te zijn.

Heb wel een tooltje op de cdkey uit te lezen, maar die key kun je vervolgens niet op een microsoft site invullen om te controleren ofzo...

Graag een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die WGA-check lijkt me hier juist de enige goede tool voor. Waarom wil je die dan niet gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:04

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ga naar een willekeurige map en kies in het menu voor "Help > Is dit een legaal exemplaar van Windows?" Dan kom je op een site waar je het kan controleren.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Palomar schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:27:
Die WGA-check lijkt me hier juist de enige goede tool voor. Waarom wil je die dan niet gebruiken??
Inderdaad, en deze is ook weer te verwijderen.
Er schijnt trouwens weer een nieuwe WGA update van MS onderweg te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
Maar is het niet zo dat die WGA ervoor zorgt dat je een sterretje in beeld krijgt met opstarten (indien illegaal), met melding over illegaal en daar-en-daar kun je hem bestellen?

Je kunt WGA dus gewoon installeren en weer verwijdere, zonder consequenties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheCoolGamer schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:30:
Ga naar een willekeurige map en kies in het menu voor "Help > Is dit een legaal exemplaar van Windows?" Dan kom je op een site waar je het kan controleren.
Via deze link bereikbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Miek schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:32:
Maar is het niet zo dat die WGA ervoor zorgt dat je een sterretje in beeld krijgt met opstarten (indien illegaal), met melding over illegaal en daar-en-daar kun je hem bestellen?

Je kunt WGA dus gewoon installeren en weer verwijdere, zonder consequenties...
In pricipe wel, voor de eerste WGA update is inderdaad een "oplossing".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 14:00
Snap niet waarom sommige mensen moeilijk doen, koop gewoon een legale.
Ik heb ook een tijd een illegale windows gedraait. Is wel allemaal leuk en aardig. Maar belangrijkste updates krijg je gewoon niet meer. En je krijg ook steeds dat legitiem gezeik.
Toen heb ik er maar 1 op marktplaats gekocht en nou kan het ik lekker vrij gebruiken zonder gezeur.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
Omdat mensen voor een duppie op de eerste rang willen zitten.

Ik snap zelf ook wel dat legaal beter en makkelijker is, maar dat was mijn vraag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 14:00
WGA tool geeft zelf aan of je key legitiem is...
Bij mij dus wel...
Als je legale hebt bij jou dan ook, anders zou je microsoft moeten bellen.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
en wat is "legaal hebben"??

volgens microsoft ben ik legaal maar ik weet dat het niet helemaal 100% is wat ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
Mijn windows versie is wel legaal.

Ja, ik snap wat je bedoelt. Het gaat mij in eerste instantie er gewoon om dat klanten automatische updates kunnen binnenhalen. En daarvoor zal het toch een legaaltje moeten zijn.
Maar goed, ik weet al wel voldoende.

Die WGA kan ik dus zonder problemen draaien, ali of legali :D

• supergrover
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 09:15
Mijn windows XP heb ik OEM aangeschaft bij mijn computer. En ik dacht dus ook dat ik die WGA zonder problemen kon laten installeren. Maar ik kreeg na de installatie direct meldingen dat het een illegale versie zou zijn. Nou daar schoot ik behoorlijk van in de stress kan ik je vertellen.

Ik heb een paar dagen lopen vloeken en tieren op MS omdat ik dat echt geen doen vind. Nu moest ik allerlei acties gaan ondernemen om mijn XP weer een legaal stempel te laten geven.

Achteraf bleek dat de zaak die XP had geinstalleerd (toch een gerenomeerde zaak uit het noorden des lands) dezelfde key voor meerdere installaties had gebruikt en een andere key (de goede van de sticker) op de kast had geplakt. Geen man overboord dus, maar wel een hoop gezeik.

Voor mij een vervelende zaak maar ik heb gelukkig nog net voldoende kennis van zaken om het een en ander op te lossen. Maar ik moet er niet aan denken dat dit bij mijn vader was gebeurd ofzo. Die had wellicht gedacht dat ie een nieuwe XP moest gaan kopen.

Ik kan me dus wel voorstellen dat je liever deze tool niet op je pc installeerd, ook al heb je een legale versie!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 00:03

Ronnie_T

Shangri-La

.

[ Voor 97% gewijzigd door Ronnie_T op 15-02-2007 15:43 ]

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Theuno

Da Devil Crew

Stikkertje op PC of zo'n boekje met code erbij. Hebben ze die niet... dikke kans dat hij niet 100% is.
Als hij dan in een winkel gekocht is, toch even een bezoekje brengen dat je een stikker wil.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Pagina: 1