Philips SRU9600 icm Samsung DCB-H360R

Pagina: 1
Acties:
  • 724 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 22:50
Net als veel tweakers heb ik een mooi home-cinema opzetje met dito aantal afstandsbedieningen. Om een en ander wat eenvoudiger te maken heb ik een Philips SRU9600 universele afstandsbediening aangeschaft.

Ik vind het ding lekker werken, en hij "praat" ook met m'n TV en zelfs met m'n MCE, maar de Samsung DCB-H360R spreekt blijkbaar een andere taal (Koreaans waarschijnlijk).

Er zitten 15 verschillende codes in voor Samsung kabeldecoders maar geen enkele werkt. Ook het "leren"" van toetsen (AB's tegenover elkaar leggen) geeft geen enkel resultaat. Dit ondanks het feit dat de Philips AB aangeeft de signalen van de Samsung AB goed ontvangen te hebben.

Herkent iemand dit probleem, en belangrijker: heeft iemand een oplossing?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11-2025
alexbl69 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:53:
en hij "praat" ook met m'n TV en zelfs met m'n MCE,
Kijk, dus jij hebt hem aan de praat gekregen met je MCE (Xbox360 ?)
Kan je mij uitleggen hoe je dat gedaan hebt, want dat wil hier dus niet lukken en stond op het punt om de Philips in te ruilen voor een Harmony 525 (maar de Philips oogt een stukje mooier) :)

Wat die Samsung decoder betreft, 'k zal daar vanavond eens naar gaan kijken want heb al wel op het net gelezen dat het geen probleem moet zijn om die werkend te krijgen.

** EDIT **

Ik heb de Philips inmiddels omgeruild voor de Harmony 525 en deze bevalt echt stukken beter. De hele installatie gaat via de software super eenvoudig dus da's opgelost :)

[ Voor 13% gewijzigd door -Leon- op 07-12-2006 19:28 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, bekijk mijn posting hierover op http://www.tvhomeforum.nl/viewtopic.php?t=29

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 13:38
Ergens anders ook al gepost hier op dit forum. De leermode werkt niet lekker maar het zogenaamde repareren van de toetsen wat je na de leermode kan doen werkt perfect bij.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 22:50
luckyjan schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:07:
Ergens anders ook al gepost hier op dit forum. De leermode werkt niet lekker maar het zogenaamde repareren van de toetsen wat je na de leermode kan doen werkt perfect bij.
Bedankt voor het anwoord. Wat betreft de MCE ondersteuning: bij mij zit die er standaard in, en ik kan er alles mee bedienen. Invoer apparaat > PC > Envoy 2005 (even uit mijn hoofd, maar mijn MCE machine stond er exact bij).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Voor de samsung decoder moet je is dvb-(nog wat) proberen die werkt in ieder geval bij mij met de stb samsung decoder

Verwijderd

ik krijg mijn samsung DCB-H360R niet werkend op deze AB (9600/10). Veel over gelezen maar als iemand die het wel een beetje lukt iets preciezer kan zijn in de handelingen die hij verricht om het werkend te krijgen? Al is het alleen maar aan en uit en de zap en guide knop. Dan kan ik een batch maken zodat mijn vrienin ook tv kan kijken :). Wat bedoelen jullie met het repareren van knoppen of vaker leren?

Wat mij tot nu toe gelukt is, is de guide knop werkend te krijgen, voor de rest niks.

@ white, jij bent een heel eind gekomen zag ik op het tvhome forum.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 12:27 ]

Verwijderd

gelukt thx

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zou je dan ook zo vriendelijk willen zijn de oplossing te posten?

• Turbodesk617
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03-2025
Ik heb ook een samsung Decoder (de 360) met de SRU9600. Ik heb van alles geprobeerd en het enige wat werkt is de Decoder programmeren onder (Cable) en dan alle toetsen handmatig erin zetten. Soms moet een bepaalde knop "gerepareerd" worden. Ik heb nu alle knoppen werkend, zelfs die van de Guide en bijvoorbeeld de knop Favorieten.

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

Pagina: 1