Toon posts:

Safeguard easy 3.10

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We zijn in het bezit gekomen van een HP Omnibook 6000. Helaas is deze niet toegankelijk in verband met een beveiligingsprogramma safeguard easy. We hebben de schijf al geformateerd, maar nog steeds geen toegang. Help 8)7

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Degene waar je hem bij gekocht hebt zal hem moeten unlocken. Vraag die persoon dat te doen voor je. Anders je geld terugvragen, want dan lijkt het een "vrachtwagenexemplaar" te zijn...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is van mijn zuster geweest, en zij weet het wachtwoord niet meer. Ze heeft hem gekocht van haar voormalige werkgever.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niet vervelend bedoeld, maar dit lijkt toch onder de niet-toegestane dingen te vallen:
Het algemeen beleid #misbruik
Dit geldt ook voor het omzeilen van beveiligingen met toestemming.
Hopelijk weet je zus het zich toch te herinneren, of kan ze contact opnemen met de oude werkgever?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de helpdesk van haar vorige werkgever kan haar ook niet helpen. Deze hebben we opgebeld. Zou het probleem verholpen zijn als ik er een andere harde schijf voor zou kunnen kopen. Moet natuurlijk niet teveel kosten is een oude laptop.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je alles van de schijf af tieft moet de beveiliging toch wel weg zijn lijkt me. MBR wipen dus. Kun je o.a. met gdisk. (gdisk [nummer van schijf] /mbr /wipe)

http://www.mandersonline.nl/gdisk.htm

[ Voor 26% gewijzigd door smvs op 06-12-2006 23:09 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

smvs schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:08:
Als je alles van de schijf af tieft moet de beveiliging toch wel weg zijn lijkt me. MBR wipen dus. Kun je o.a. met gdisk. (gdisk [nummer van schijf] /mbr /wipe)

http://www.mandersonline.nl/gdisk.htm
Het programma claimt hier tegen bestand te zijn. Maar het is natuurlijk altijd de moeite waard om te proberen.

• FrOnT242
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-01 09:39
Format /mbr werkt ook mits je format onder dosflop hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp, ga het morgen direct proberen. Indien ik succes heb laat ik het jullie weten.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik toegang tot de c schijf, maar krijg ik de cd rom niet meer aan de gang. Je kunt alleen maar of de diskette drive gebruiken of de cd rom drive.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:26
Ik zou zeggen, duw er een Linux Live CD in, probeer in het console/terminal te komen en daar het programma cfdisk op te starten. Deze kan ook veel van je harde schijf lezen en er naar toe schrijven.

Ik hoop dat dit meer succes geeft !

Verwijderd

Topicstarter
Hij vind de cd rom drive niet meer, heb al van alles geprobeerd. Zonder succes.

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

w98 opstartflop al geprobeerd??

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Verwijderd

Topicstarter
Ja, via de diskette drive. Maar dan kan ik niet met cd rom ondersteuning opstarten, omdat ik dan de diskettedrive eraf moet halen. Ook al de opstartdiskette naar de c drive gecopieerd en dan de cd rom drive erin gezet, maar dan vraagt hij weer naar de diskette drive. wordt helemaal gestoord van het ding

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is niet helemaal de bedoeling. Als software voor je problemen zorgt, ben je hier sowieso bij het verkeerde adres; Complete Systemen & Laptops is een hardware forum. Je zult echter bij het zoeken naar manieren om een wachtwoordbeveiliging te omzeilen eerder naar andere wegen moeten zoeken; het bevindt zich in een 'grijs gebied' en we zien het daarom liever niet hier op GoT.

Je bent al een eind op weg, en het komt vast helemaal goed. Veel succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.