Undervolt A7N8X-E voltmod

Pagina: 1
Acties:

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb een hele lange tijd internet afgestruind en ik kom maar niet op hoe ik precies dit moet doen.

Ik heb een a7n8x-e deluxe en ik wil een voltmod maken om hem te undervolten. (overvolten kan door een parallelle variabele weerstand aan te sluiten aan pin9 en de GRND)

(waarom? ik heb een Athlon 2500-XP-Mobile die nu draait op bijna 1.6v ipv 1.45... omdat ASUS zijn bios zo heeft geschreven dat er geen lagere mogelijkheden zijn. Bios hacks zijn bijna niet aanwezig. Uberbiossen etc gaan alleen maar hoger maar niet lager)

In een reply op iemand die hetzelfde wilde doen met een moederbord met dezelfde voltageregulator is het gelukt met een soort dipswitch. Echter ik weet niet hoe. Ik kan wel solderen, maar ik weet niet ontzettend veel over het lezen van schema's. Kan iemand mij helpen?

Dit is de voltage regulator chip layout
http://www.st.com/stonline/books/pdf/docs/8162.pdf

Alvast bedankt!

_edit_

Als ik de sheet goed begrijp moet ik een switch hebben die vid0 tm vid4 connect en dan spelen met de switches tot ik 1,45v krijg. En misschien nog iets aansluiten???

Hoe sluit ik zo'n switch aan? en wat is aan en uit dan?

_edit 2_

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~thio/Dipswitch.JPG

Ok.. misschien dat iemand het dan kan conformeren? ik heb een tijd naar de schema's gekeken en gelezen...

door hem zo aan te sluiten, waarbij 0 uit is en 1 aan op de dipswitch kan ik voltage reguleren door de andere kant in serie aan te sluiten met de GRND, wat in dit geval de buitenkant van de kast kan zijn, of gewoon de juiste zwarte draad voor naar de PSU (uit een molex ofzo)

Binnenkort komt er wel een how-to als ik dit gedaan heb... Werkt trouwens ook voor overclocken! (je kunt tot 1.850V) (en minimaal 1.100V of uit... haha)

[ Voor 31% gewijzigd door kahm-jai op 07-12-2006 17:30 ]

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD