Toon posts:

Garantie videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waar ik dit anders moet plaatsen dus dan hier maar ;)

Vijf en een halve week gelden had ik een Asus 7900GT Top gekocht maar die bleek na een paar uurtjes gamen stuk te zijn, toen ben ik terug gegaan naar de winkel en daar werd ook geconstateerd
dat hij stuk was, toen is hij opgestuurd naar asus voor een RMA en nu vandaag werd ik gebeld dat hij niet meer te repareren was en ook niet te vervangen voor een nieuwe.

Nu wil ik dus mijn geld terug maar ze bieden me alleen maar een tegoedbon aan of een soortgelijk product maar dat wil ik dus niet.

Dus wat zijn mijn rechten hierin?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Normaal moet je gewoon een nieuwe eisen, waarom gaat dit niet? Of leg bij voor een 7950GT oid, zelfde prijs, meer performance

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:02
Je zecht dat tie na een paar uur al kapot was. Je hetb zoizo overal een 8 dagen niet goed geld terug gerantie. En als dit na die 8 dagen is gebeurd, vind ik et een beetje vreemd. Ze kunnen je geen andere kaart geven, maar ook niet et geld terug. Vind et een of het ander. Of een nieuwe kaart of geld terug, en geen tegoedbonnen. Dat zou in dit geval erg kinderachtig zijn van het bedrijf.

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:49

aerofreak

Steve Jobs

welk bedrijf is het of wil je dat anoniem houden

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 21:40

Nik

kippy schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:14:
Je zecht dat tie na een paar uur al kapot was. Je hetb zoizo overal een 8 dagen niet goed geld terug gerantie. En als dit na die 8 dagen is gebeurd, vind ik et een beetje vreemd. Ze kunnen je geen andere kaart geven, maar ook niet et geld terug. Vind et een of het ander. Of een nieuwe kaart of geld terug, en geen tegoedbonnen. Dat zou in dit geval erg kinderachtig zijn van het bedrijf.
Fout, 8 dagen niet goed geld terug, is een service, geen wet. Daarnaast geldt zo iets wel voor internet winkels, alleen daar heet het dan koop op afstand.

Gewoon de situatie duidelijk uitleggen, dat jij je geld terug wilt, en geen tegoed bon, óf dat ze een andere of betere kaart voor je regelen (desnoods dat jij 50% van het verschil bij legt, voor een betere kaart). Let dan wel even goed op wat je krijgt...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het probleem ligt duidelijk bij het bedrijf, en niet bij Asus. Het is namelijk algemeen bekend dat er bij de eerste series van de OC-kaarten uit de 7900-serie problemen waren. Ook Asus doet hier niet moeilijk over.

Ik raad je dan ook ten zeerste aan om een Shopsurvey in te vullen, en nog maar eens contact op te nemen met het bedrijf. Je hoeft niets over die survey te vertellen, maar je kunt ze wel duidelijk maken hoe jij erover denkt, en dat jij volledig in je recht staat.

Als je na een paar maanden terug kwam was het een ander verhaal, nu niet. Je hebt je kaart RMA gestuurd, wat betekend dat er een vervanger komt. Als die niet leverbaar zijn moet je betaald worden.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Als reparatie en vervanging niet mogelijk zijn, kun je, op grond van artikel 22 Boek Burgerlijk Wetboek de overeenkomst ontbinden.

Ontbinden betekent dat beide partijen alles wat ze gedaan hebben ongedaan moeten maken, dus effectief moet je dan je geld terug krijgen.

Wil de winkel hier niet aan meewerken, dan kun je dat voor de rechter - of indien ze bij een geschillencommissie aangesloten zijn bij die commissie - afdwingen, waarbij de kosten, als je het goed speelt, voor rekening van die winkel zijn.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie antwoorden, ik zal morgen weer naar de winkel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik weet niet waar ik dit anders moet plaatsen dus dan hier maar ;)
Fout fout fout :(

1) zoek eens op GoT op "garantie", dan kom je er snel genoeg achter waar vragen als dit thuishoren :o
Sowieso is de bedoeling dat je altijd op zoek gaat naar eerdere topics over een onderwerp. Nagenoeg alles wat over garantie te vertellen is, is meermaals op GoT herkauwd. Lees dat soort ding door voor je een eigen topic opent. Het feit dat je die andere topics blijkbaar niet gevonden hebt toont dat je eigenlijk niet de vereiste eigen inzet getoond hebt...
2) sowieso getuigt een zin als die hierboven van een verkeerde houding. Het is aan jou om gelijk op de juiste plek te gaan zitten. Kun je het echt niet vinden, vraag dan gewoon mij of een collega mod om advies - we geven je graag tips over hoe juist te posten :)

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 06-12-2006 23:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.