Toon posts:

domein naam geregistreerd door bedrijf uit Zwitserland?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand toevallig van Vupp Werbegesellschaft.m.b.H gehoord? Zij zijn nu houder van een domein naamd ie ik graag wil hebben: www.hondenuitlaatserviceassen.nl Die site wordt nu gebruikt als een soort doorlink / zoek site, ze hebben ook nog andere adressen zoals www.paard-in-beeld.nl De domein naam van de hondenservice is vorig jaar van mij geweest, maar deze heb ik opgezocht. Voor zover ik kan zien is het domein toen binnen een paar dagen door dat bedrijf geregistreerd en ik heb het idee dat ze dat met meerdere sites doen als ik hun naam google, maar ik heb nog niet helemaal door het hoe en waarom. Ik heb ze nu gemaild met de vraag of ik eventueel de domein naam weer terug kan nemen, maar ik ben bang dat daar misschien een prijs aan gaat hangen. Meer info is welkom.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In de praktijk is het zo dat er veel van die bedrijfjes zijn die dit soort namen opkopen en vervolgens weer verkopen. Omdat het niet echt een merknaam is kun je dat op die manier lastig aanvechten. Ik denk dus dat er weinig opzit dan of een andere naam bedenken of die van hen overkopen. De naam op een of andere manier opeisen gaat heel lastig worden namelijk.

Verwijderd

Dat gebeurt wel vaker geloof ik... als jij op je browser een adress in wat niet bestaat / niet geregistreerd staat en dat een paar keer, kan je verwachten dattie met een paar dagen wel geregistreerd staat. Ik aasde al een lange tijd op een domein een lange tijd terug, en precies op de dag dat ik 'm wou pakken wassie weg, ik kon wel .com / .net / .eu enz nemen.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Tja, ze zullen m vast graag aan je overdragen voor een nader te bepalen bedrag |:(

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En uitlaatserviceassen.nl ook nog. Persoonlijk heb ik het nooit zo op die hele lange URLs. Zelfs uitlaatserviceassen vind ik al redelijk lang moet ik zeggen. Daarbij, voor wat heb je nog meer een uitlaatservice dan voor honden? Dus dat stukje zou ik sowieso weglaten.
Maar goed, of je een andere naam wilt ligt natuurlijk ook een stukje bij jezelf :)

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben gelijk qua lange naam, achteraf vind ik hem ook te lang. Maar ik heb nog 1000 flyers van vorig jaar liggen met dat adres erop, maar als het hele overkopen te duur wordt dan kies ik gewoon een andere kortere naam en dan maar nieuwe flyers. :)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:24:
Dat gebeurt wel vaker geloof ik... als jij op je browser een adress in wat niet bestaat / niet geregistreerd staat en dat een paar keer, kan je verwachten dattie met een paar dagen wel geregistreerd staat. Ik aasde al een lange tijd op een domein een lange tijd terug, en precies op de dag dat ik 'm wou pakken wassie weg, ik kon wel .com / .net / .eu enz nemen.
Dat is onmogelijk of er moet spyware op je systeem hebben gestaan of je hebt de domeinnaam bij een fout bedrijf gecontroleerd.

Maar ik denk dat het toeval is geweest ;)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 18:34
print je stickers met nieuwe url en plak eroverheen...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

EnderQ schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:42:
print je stickers met nieuwe url en plak eroverheen...
Tja... als je dat in manuren gaat uitrekenen (of vrouwuren als de TS het zelf gaat doen) denk ik dat 1000 flyertjes herdrukken goedkoper zal zijn :P

Verwijderd

CrashOne schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:41:
[...]

Dat is onmogelijk of er moet spyware op je systeem hebben gestaan of je hebt de domeinnaam bij een fout bedrijf gecontroleerd.

Maar ik denk dat het toeval is geweest ;)
Geen van beide ;)

Het kan toch als jij een niet bestaand link invoert, je browser gaat zoeken / request bij de DNS server invoert, dat daar iets tussenin zit of kan meekijken wat jij intypt als adress, en vervolgens het bedrijf dat adress registreert?

Ik kan me niet voorstellen dat dat adress wat ik toendertijd geregistreerd had, ook maar iets met commercieel te maken had.

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Als de naam van jou is geweest hoe komt hij dan bij hun in handen? Niet tijdig verlengt of zelf opgezegd?

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-01 22:14
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:46:
[...]

Geen van beide ;)

Het kan toch als jij een niet bestaand link invoert, je browser gaat zoeken / request bij de DNS server invoert, dat daar iets tussenin zit of kan meekijken wat jij intypt als adress, en vervolgens het bedrijf dat adress registreert?

Ik kan me niet voorstellen dat dat adress wat ik toendertijd geregistreerd had, ook maar iets met commercieel te maken had.
Ik weet niet of ze er nog zijn, maar jaren geleden had ik een gratis abbo op een service die 1x per week een mailtje stuurde met domeinnamen die net verlopen waren cq bijna gingen verlopen.

Als dat er nog steeds is, kan het zijn dat zo'n bedrijf daar de domeinnamen uitpikt en registreert ?

En je hebt natuurlijk websites waar je whois info kan opvragen, maar waar naar mijn idee ook foute tussen zitten, die het domein vasthouden als het nog niet geregistreerd is waar jij naar gezocht hebt en dat vervolgens snel registreren.

[ Voor 13% gewijzigd door ParaNoiMia op 06-12-2006 23:41 ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Er zijn in NL ook bedrijven (blixem) die programma's hebben geschreven die in de gaten houden of domeinnamen verlopen. Wanneer ze verlopen worden ze gelijk geregistreerd, erg naai, maar het gebeurt wel.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:43
opzich vreemd want .nl domeinnamen verlopen niet. Deze moet je zelf opzeggen, als een .nl dus vrij komt dan heeft de houder (eigenaar) hier zelf opdracht toe gegeven.

Ik snap daarom niet dat je stickers hebt laten drukken zonder dat de domeinnaam in je bezit is.

p.s. Doe de domeinnaam check in het vervolg op www.sidn.nl, dan heb je geen last van kapers.

• BramuS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
heb je een bedrijf met die naam? anders kun je proberen deze terug te claimen omdat hun eigenlijk niks met die naam te maken hebben. Deze vraag kun je misschien ook stellen op www.webhostingtalk.nl
Pagina: 1