Vraagje betreft onderdeel

Pagina: 1
Acties:

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-12-2025

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Hoi mensen, ik heb een klein maar dringend vraagje.
Het gaat om dit onderdeel (ik weet niet bij god hoe zo een kastje heet)
Het enige wat ik zoek is een schema om het goed aan te sluiten.

Het punt is namelijk dat alleen maar 1 poort werkt. En niet beide!
Vroeger had ik er nooit problemen mee en kon ik beide poorten probleemloos gebruiken.
Zowel xbox live als internetten kon tegelijk. Maar sinds kort kan dat niet meer.

Ik heb zo een nieuw kastje gehaald en de bedrading opnieuw aangesloten.
Het wil alleen niet werken. Alvorens ik het opnieuw aan ga sluiten zou ik graag willen weten hoe zo een kastje heet en waar ik aan zo een aansluitschema kan komen.

Hieronder een plaatje, dan snap je wat ik bedoel.

Afbeeldingslocatie: http://i26.photobucket.com/albums/c107/Hasjkikker/kastje.jpg

Weet iemand hoe zo een kastje heet? Ik kan namelijk de aansluitschema niet vinden omdat ik niet eens weet hoe zo een kastje heet :p

Ik hoop zo vurig dat ik nou eindelijk eens kan xboxen en tegelijkertijd dingen kan downloaden op mijn pc. Ook wil ik graag gebruik gaan maken van media center, xbox connect en noem het maar op.

Alvast hartelijk dank.

[ Voor 10% gewijzigd door PcManiaxx op 06-12-2006 21:08 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ding is een UTP patch poort. Zelfde dingen zitten op van die 19" patchpanels, maar je hebt ze ook per 2 als inbouw voor in een kabelgoot.

en mocht het niet lukken beide poorten werkend te krijgen kun je er altijd nog een switch neergooien natuurlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door TERW_DAN op 06-12-2006 21:12 ]

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Hartelijk dank voor je reply. Gekke is dat ik nergens een aansluitschema kan vinden op internet.

Paar maanden terug had ik er nog eentje gevonden.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:48
De kleuren staan er toch gewoon op?

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Ja en dit heb ik ook volgens de kleuren aangesloten. Blijkbaar wil het niet werken. Daarom zoek ik zo een schema.

Toen ik het een jaar terug had aangesloten werkte alles perfect. Toen heb ik per ongeluk dat ding gemold en een nieuwe gekocht. En hier zit ik nu dan.

Zo een schema moet toch ergens vandaan te halen zijn :|

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik zou het ding wegflikkeren, de kabels afknippen tot waar ze getwist zijn, er stekkertjes op knijpen en ze in een switch hangen.

Problem solved, en toekomstige problemen verholpen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• D-Three
Het valt me nu nog maar op dat ik maar de bedrading van 1 kabel zie toekomen. Klopt dat??
offtopic:
Trouwens wel een beetje lang ontmanteld ;)

[ Voor 24% gewijzigd door D-Three op 06-12-2006 21:30 ]

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Laagvliegerke schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:26:
Het valt me nu nog maar op dat ik maar de bedrading van 1 kabel zie toekomen. Klopt dat??
offtopic:
Trouwens wel een beetje lang ontmanteld ;)
Dit klopt. Maar zo was het altijd. Beide poorten werkten perfect op 1 kabel.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

PcManiaxx schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:32:
[...]

Dit klopt. Maar zo was het altijd. Beide poorten werkten perfect op 1 kabel.
Dat kan niet lang goed gaan met meerdere apparaten tegelijk. Je krijgt dan collisions.
Knijp nou maar gewoon een stekker aan die kabel en hang er een switch aan, het scheelt je echt een heleboel geklooi.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 06-12-2006 21:36 ]

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-03 17:12
PcManiaxx schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:07:
Hoi mensen, ik heb een klein maar dringend vraagje.
Het gaat om dit onderdeel (ik weet niet bij god hoe zo een kastje heet)
Een (gedeelte van een) wandcontactdoos met 2 modulaire 8P8C jacks met punch down blocks, momenteel misbruikt als hub ;)
Het enige wat ik zoek is een schema om het goed aan te sluiten.
EIA/TIA 586B
Het punt is namelijk dat alleen maar 1 poort werkt. En niet beide!
Vroeger had ik er nooit problemen mee en kon ik beide poorten probleemloos gebruiken.
Je hebt een hub of een switch nodig, of dit schema.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 06:47
Dan heb je geluk gehad als beide poorten werkten met die ene kabel.

Passieve hub idee; staat garant voor collisions en vreemde situ's...

Je kunt wel 1 UTP kabel voor 2 aansluitingen gebruiken, wanneer je dit ook zo terugkoppelt op je switch/hub whatever...

check de faq voor meer info

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Bedankt voor jullie replys. Maar aangezien ik geen zin heb om weer alles opnieuw aan te sluiten en een nieuwe switch ga kopen wil ik het toch nog voor de laatste keer proberen.

Ik wil gewoon beide poorten werkend krijgen. Vroeger werkte het altijd perfect, nooit problemen gehad. Dus ik weet zeker dat ik het verkeerd aangesloten heb.

Hieronder de kleuren in volgorde van links naar rechts.

Bovenkant: witblauw, blauw, groen-oranje, groen-oranje AB - oranje-groen, oranje-groen, wit-bruin, wit bruin AB

Onderkant: AB bruin-wit, bruin-wit, oranje-groen, oranje-groen, groen-oranje, groen-oranje, blauw-wit, blauw wit AB.

Nu wil ik beide poorten gewoon werkend hebben. Iemand enig idee hoe ik dit GOED aansluit?

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 16:17

EnnaN

Toys in the attic

het is ook afhankelijk van hoe de kabel aan de ANDERE kant is aangesloten lijkt me?

je kan niet zomaar kleurtjes gaan aansluiten en er vanuitgaan dat het goed gaat. (het "en toen was er een eikel die mijn aardedraad op de plus had geklust" idee) ...

dus wat je gewoon wil is 2 aansluitignen op 1 cat kabel stoppen, rite? dat moet wel te vinden zijn
http://www.instructables.com/id/EIHOQ7XRIJEP287JUF/
http://www.makezine.com/b...ke_your_own_ethernet.html

maar ga dus niet blind op kleurtjes...

edit: haha, die tweede linkt mooi door naar de eerste link. zucht. elkeweg, ik zou op "ethernet splitter" zoeken

[ Voor 9% gewijzigd door EnnaN op 07-12-2006 11:40 ]

sig

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
EnnaN schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:38:
het is ook afhankelijk van hoe de kabel aan de ANDERE kant is aangesloten lijkt me?

je kan niet zomaar kleurtjes gaan aansluiten en er vanuitgaan dat het goed gaat. (het "en toen was er een eikel die mijn aardedraad op de plus had geklust" idee) ...

dus wat je gewoon wil is 2 aansluitignen op 1 cat kabel stoppen, rite? dat moet wel te vinden zijn
http://www.instructables.com/id/EIHOQ7XRIJEP287JUF/
http://www.makezine.com/b...ke_your_own_ethernet.html

maar ga dus niet blind op kleurtjes...

edit: haha, die tweede linkt mooi door naar de eerste link. zucht. elkeweg, ik zou op "ethernet splitter" zoeken
Bedankt voor de moeite, maar hier heb ik vrij weinig aan :P

Edit; een laatste vraag. Is het ook mogelijk gewoon een switch te kopen die verbonden is met die patch poort? Nu werkt er maar 1 patch poort. Dan koop ik een utp kabel die ik verbind met de switch. En vanuit de switch leg ik dan weer een kabel aan naar m'n xbox 360. Dit is toch ook mogelijk?

[ Voor 15% gewijzigd door PcManiaxx op 07-12-2006 12:59 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Persoonlijk vind ik dit toch de beste oplossing ;)

Verwijderd

nette patch poort is toch wel het netst hoor.

maar er zal wel een kabel brak zijn ofzo.

lees ff wat dingen over UTP bekabeling, het is allemaal niet zo spannend, en je doet het zo zelf

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Een patchpoort is supernetjes, agree... Maar niet als er 10 cm kabel onttwist is, en de kabel op allebei de poorten is aangesloten :D De specificaties spreken over enkele millimeters onttwiste kabel, go figure waarom het niet werkt...

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
DUs het zou aan het feit kunnen liggen dat een te groot stuk draden blootligt? Of zie ik dat verkeerd?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 10:00

DaRoot

Some say...

Ook dat... en ik denk zelf dat er ergens een kabelbreuk zit..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-03 17:25

antimute

Developer

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Snap er de ballen van. Net weer opnieuw geprobeerd. Ik laat het hierbij maar lekker zitten en koop gweoon een switch.

Dit is gewoon zwaar lopen kutten. Dit ding heeft vroeger altijd perfect gewerkt. Beide poorten werkten naar behoren op 1 utp kabel. Nu krijgen we dit gezeik weer.

Het is ook nooit eens helemaal pico bello.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
een utp kabel heeft 4 aderparen van 2 kabels.

10/100 mbit maakt maar gebruik van 2 aderparen.
Je zou technisch gezien dus 2 netwerkverbindingen over 1 utp kabel kunnen laten lopen.

Let er wel op dat gigabit weer alle 4 de paren gebruikt dus dat zal dus niet meer werken. Ook voldoet je kabel dan niet aan de officiele utp standaard. Je zal dus snelheids en/of dataverlies kunnen krijgen. Ook zul je de 100 meter niet zonder problemen meer halen. De aderparen zijn gedraaid ivm het tegengaan van signaalverlies door reflectie.

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Nog mensen idee voor een goede/niet al te dure switch? Hoeft van mij in ieder geval geen nep merk te zijn zoals sweex. Maar linksys daarentegen vind ik weer te duur.

Ben maar een arm studentje ;)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dat merk wat je als 'slecht' bestempelt (sweex) of soho oid, die werken perfect.
het enige wat een duur merk zou bieden is een managed functie (ongeveer zoals een router). Ik zou het dus gewoon op de goedkoopste van de goedkoopste switch houden.

• D-Three
Waar is de andere kant van die kabel eigenlijk op aangesloten?
En een hub/switch hoeft niet duur te zijn hoor: http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
Pagina: 1