[XP SP2] Boot niet als Logitech webcam is aangesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik heb hier een systeem staan met de volgende specs:
• Asus MBI P5ND2-SLI (laatste BIOS) Intel S775
• Intel Celeron 336 2.8Ghz
• 350 Watt ATX voeding
• 1024 MB DDR2 PC4300 RAM
• Asus VGA 6200 TC 512 MB PCI-E

Nu sluit ik hier via USB een Logitech QuickCam Pro 5000 (laatste drivers) op aan. Deze wordt keurig door Windows herkent en alles werkt perfect. Als ik vervolgens de computer opnieuw opstart dan blijft deze hangen na het Windows XP logo en voor het weergeven van een grafische interface. Haal ik de webcam eruit en start opnieuw dan is er niks aan de hand.

Ik heb al geprobeerd de webcam op een andere USB poort aan te sluiten, maar helaas. Op mijn laptop (ook Windows XP SP2) is er geen probleem.

Wat kan de oorzaak zijn van deze vastloper? Hoe kan ik na gaan waar het aan ligt?

Alvast bedankt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Het kan aan je voeding liggen. Wat voor merk voeding heb je precies?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Dat weet ik niet precies, in ieder geval een goedkoop 350 watt ding. Maar de webcam werkt wel gewoon als Windows is gestart. En de vastloper gebeurt altijd op precies hetzelfde moment (tijdens het opstarten).

Trekt zo'n webcam zoveel stroom dan, zelfs als deze niet is ingeschakeld?

[ Voor 13% gewijzigd door jelmervos op 06-12-2006 21:12 ]

Verwijderd

Als je pc opstart dan verbruikt hij meer stroom dan wanneer je pc al helemaal is opgestart. Dus ik kan me voorstellen dat de webcam tijdens het opstarten de druppel is die de emmer doet overlopen voor je voeding waardoor je pc vastloopt. Goedkope voedingen leveren namelijk ook niet altijd het wattage dat ze zouden moeten geven. Ik weet het niet zeker, maar daar zou de oorzaak dus kunnen zitten...

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Heb 2 HDD's los gekoppeld en de CD-ROM speler. Nu start hij wel op met de webcam erin.
Denk dus dat het inderdaard de voeding is. Deze week maar even een nieuwe kopen, denk dat 500 watt wel voldoende is.

Bedankt voor de tip!

[ Voor 95% gewijzigd door jelmervos op 06-12-2006 21:29 ]

Verwijderd

Door een andere voeding te proberen met meer wattage. Als je geen andere voeding bij de hand hebt kun je proberen om je pc op te starten met cam aangesloten, maar wel tijdelijk ff een ander apparaat uit je pc te verwijderen. Als het dan werkt(aantal malen opnieuw opstarten voor de zekerheid), dan kun je concluderen dat het aan je voeding ligt...

edit: sorry had niet gezien dat je alweer gepost had. Maar mooi dat je probleem is opgelost! Succes verder!

edit: 500 watt moet zeker volstaan. Ik kan je de iGreen 500 watt van Coolermaster aanraden. Die ga ik ook bestellen binnenkort. Heb nl al veelbelovend reviews gelezen erover!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 21:31 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
tip: koop liever een duurdere voeding met wat minder wattage, dan een goedkope 1KW Sweex voeding..

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Dutch2007 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:16:
tip: koop liever een duurdere voeding met wat minder wattage, dan een goedkope 1KW Sweex voeding..
Dat begrijp ik. Heb de iGreen 500 watt van Coolermaster besteld.

• Excorio
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hoi, ik heb voor mijn vriendin deze webcam ook gekocht en heb ook deze problemen.

Dacht ook dat het aan de voeding lag, heb vervolgens een pci-kaartje gekocht voor usb uitbreiding... die erin gedaan en gekeken of eht werkte... de eerste zes keer geen problemen met opstarten. Daarna schroef ik de boel dicht en probeer nog een keer en bang werkt weer neit.

Systeem:
K8N Neo4 Platinum (PCB 1.0)
AMD64 3200+
6600GT 128mb pci-e
1024Mb DDR
FORTRON 400 watt voeding, en die zijn niet slecht...

Toch blijf ik de problemen houden.

Ik lever vandaag de handel weer in omdat ik anders mijn 8 daagse probeer periode te buiten ga en met een webcam zit die de pc niet doet opstarten.

Als er een succesvolle oplossing is koop ik hem wel weer.
Hoop dat je meer succes hebt dan ik.

Laat even weten als je wat hebt gevonden, ik heb al twee dingen zonder al te veel succes geprobeerd.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Mijn ervaring: na het plaatsen van de voeding nog steeds hetzelfde probleem. Maar ik zie dat jij een compleet ander systeem hebt, waar kan het dan aan liggen?

Ik denk dat het bij mij toeval was dat hij starte zonder de 2 extra HDD's. Ik zal er vanavond weer es mee bezig om te kijken hoe het nou precies zit.

Ik vraag me ook af hoe het zit als je de webcam aansluit op een USB hub met eigen voeding. Helaas heb ik niet zo'n ding thuis liggen.

[ Voor 55% gewijzigd door jelmervos op 21-12-2006 16:35 ]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Kwam trouwens dit nog tegen, misschien heeft het verband.

Daar staat ook dit stukje:
I boot to the SATA drives, but I found if I disconnected the IDE HD the system no longer hung on start-up. Connect it back and it hangs. So I figured that the SPTD got confused when both SATA and IDE drives were connected. To be fair, my motherboard thinks my SATA drives are removable drives which is stupid. Regardless, I didn't want to give up the drive space so I've lived without 4.0
Toevallig heb ik ook 1x SATA en 2x IDE in mijn systeem zitten.

[ Voor 65% gewijzigd door jelmervos op 21-12-2006 16:46 ]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
En inderdaad, na het verwijderen van Deamon Tools werkt alles perfect. Zie ook hier.

Nu heb ik een probleem, aangezien ik Deamon Tools best vaak gebruik.

Nog meer info hier.

[ Voor 37% gewijzigd door jelmervos op 21-12-2006 21:45 ]

Verwijderd

Hey, dit lijkt op een probleem dat ik had met m'n Logitech Quickcam Messenger, op een gegeven moment kreeg ik blauwe schermen toen XP net naar het bureaublad wou gaan. Heb gewoon de drivers eraf gemieterd en de nieuwste drivers geinstalleerd (QuickCam v10.4 32-bit). Probleem was opgelost al heb ik geen idee hoe dit nou kwam. :?

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 08:45
er zit een fout in de logitech driver van de cam haal die er uit en je windows start weer door.
ik weet niet of veilige modus nog te benaderen is.
driver van internet gebruiken. is wel goed
veel succes

[ Voor 12% gewijzigd door dezejongeman op 23-12-2006 08:44 . Reden: ontbreken van info ]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik heb nu zoals op het Logitech forum te lezen is de driver van de microfoon vervangen door een standaard Windows driver. Dit lijkt vooralsnog te werken.

Pagina: 1