DVD brander voor laptops.

Pagina: 1
Acties:

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42
Ik ben al een tijdje op zoek naar een upgade voor mijn huidige laptop. Ik heb nu een dvd-rom erin zitten en ik wil graag een dvd brander ervoor in de plaats. Maar ik kan nergens vinden waar ze die dingen verkopen. Gaan die branders voor een laptop onder de noemer: Slimline? En hoe weet ik dat hij in mijn laptop gaat passen. Ik heb laatst geprobeert om een Dell brander over te zetten, maar dat ging niet vanwege Dell's eigen hardware.

Iemand een idee of ze uberhaupt los verkrijgbaar zijn?

Alvast bedankt.

Kia Niro-EV 2024

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zijn idd 'slimlines'

't Is denk wel erg handig om je laptop te noemen (merk / specificaties)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

Het kan goed zijn dat er nog een bepaalde bracket gebruikt wordt in je notebook. Een Dellbrander kan goed gaan werken, mits er verder geen Dellbracket aanzit en je een evt eigen bracket erop gezet hebt.

• Freak187
Mijn laptop is een Compal CL56, onder de naam van Paradigit verkocht destijds. Kon via de hogeschool deze laptop kopen.

Die Dell brander had precies dezelfde afmetingen als mijn huidge dvd rom, alleen de connector aan de achterkant zat niet in het midden, zoals de dvd rom heeft, maar links. Die past dus never nooit.

Kia Niro-EV 2024

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:18
De dvd branders voor laptops zijn gewoon via de fabrikant los te verkrijgen, echter raad ik je aan om dit niet te gaan doen ivm de kosten.

Kan me nog herinneren dat ik ooit een keer heb gevraagd hoeveel het zo kosten om een Acer laptop dvd brander te bestellen. Kosten waren toen 290 euro. (jaar 2005)

Moraal van mijn verhaal: koop gewoon een externe dvd brander, dan ben je goedkoper uit.

• Freak187
Mjah de fabrikant Compal is een Aziatisch bedrijf die verder geen losse onderdelen verstuurt. Ze bouwen een zooi laptops voor een goede prijs en daar moet je het mee doen. Wel uitstekende kwaliteit moet ik zeggen.

Verder is een externe dvd brander ook een oplossing, maar als hij toch ingebouwd kan worden.. waarom niet?

Kia Niro-EV 2024

Pagina: 1