Toon posts:

Geen geluid onder xp!

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb laatst een nieuwe computer aangeschaft. Alles werkt behalve het geluid. Heb een P4M800-M7 moederbord. Bij goede boxjes ook geen geluid. Heb 9 jumpers:

1 aud_mic
2 aud_gnd
3 aud_mic_bias
4 aud_vcc
5 aud_fpout_r
6 aud_ret_r
7 hp_on
8
9 aud_fpout_L
10 aud_ret_L

de jumpers zijn per twee verbonden en in mijn geval zijn de nummers 5&6 + 9&10 verbonden

heeft iemand een idee of de jumpers goed staan of dat er een andere instelling niet goed staat?

Bij het openen van een programma als win mediaplayer krijg ik de volgende melding

Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze.

groeten Johan

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Is de driver van de geluidskaart wel geinstalleerd?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pc geïnstalleerd met de bijbehorende cd-rom en daar kwam ik geen meldingen tegen van niet... Is er een mogelijkheid om dat opnieuw te doen zonder verdere veranderingen en zonder de cd ervan?

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:45:
Ik heb de pc geïnstalleerd met de bijbehorende cd-rom en daar kwam ik geen meldingen tegen van niet... Is er een mogelijkheid om dat opnieuw te doen zonder verdere veranderingen en zonder de cd ervan?
Ja, als je moederbord van Biostar is: http://driver1.biostar.co...ealtek/ALC850(V.3.89).exe

Of als hij van ECS is:
http://www.ecs.com.tw/ECS...DetailName=Stuurprogramma en dan bij >>Geluid kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door heracles op 06-12-2006 20:50 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Check gewoon even in de manual of je drivers correct staan ;)

En ja, de drivers kun je zonder CD installeren. Ga naar de site van de fabrikant van je moederbord (Asus dacht ik?), en zoek daar naar drivers voor je geluidschip. Download en installeer deze.

Een andere manier is, maar dat gaat alleen als je nog geen drivers hebt, naar Start > Configuratiescherm > Hardware gaan, en daar de boel op te zoeken.

Staat trouwens in je BIOS de geluidchip wel ingeschakeld?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:45:
Yep, ik zou je willen adviseren ook even de handleiding van producten te lezen, daar staat dat namelijk in. Op de site van de fabrikant staat de software en ook wel een handleiding

bijv: http://www.ecs.com.tw/ECS...(V1.0)&MenuID=35&LanID=20

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.