Toon posts:

Videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was dus vanavond even een andere CPU koeler aan het instaleren.
Dat ging nogal moeilijk omdat me moederbord vast zit maar het was toch gelukt.

Ik sluit alles aan en in één keer een vonk kwam er van achter mijn pc vandaan :(
Geen beeld meer, mijn lichtje van het beeldscherm bleef knipperen en de HD bleef denken.
Nu kon ik niet precies zien waarvan de vonk vandaan kwam, maar het kwam in ieder geval ergens richting mijn videokaart vandaan.
Wat ik er nog bij moet zetten is, toen ik de VGA stekker wilde aansluiten kwam er al een klein vonkje vanaf toen hij al in aanraking kwam met mijn videokaart.

Natuurlijk kwam er een goede stanklucht uit mijn pc. Nu had ik nog een videokaartje liggen en daar weer precies hetzelfde verhaal :(

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als het met een ander videokaartje ook 'ging vonken', vrees ik dat het niet alleen de videokaart was..

edit:
Wat is je vraag eigenlijk?

Ow, videokaart, topictitel, ahum :P

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 06-12-2006 20:33 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-07 10:25

Haan

dotnetter

Ik denk eerder dat er een schroefje of iets dergelijks achter het moederbord terecht is gekomen en dat je nu je mobo om zeep geholpen hebt :X

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:21
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:29:

Wat ik er nog bij moet zetten is, toen ik de VGA stekker wilde aansluiten kwam er al een klein vonkje vanaf toen hij al in aanraking kwam met mijn videokaart.
Voordal dat...
Stekker eruit gehaald toen je de videokaart erin deed?

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:32:
Ik denk eerder dat er een schroefje of iets dergelijks achter het moederbord terecht is gekomen en dat je nu je mobo om zeep geholpen hebt :X
Dat zou kunnen inderdaad. Maar nou hoop ik toch niet dat mijn videokaarten ook niet kapot zijn

@ Tomino
Ja tuurlijk :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 20:33 ]

Verwijderd

als er een vonk en stank uit kwam kan je wel voor 99% zeker zijn dat ze kapot zijn ja... hoop nu maar dat het je moederbord/andere dingen ook niet om zeep geholpen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:34:
als er een vonk en stank uit kwam kan je wel voor 99% zeker zijn dat ze kapot zijn ja... hoop nu maar dat het je moederbord/andere dingen ook niet om zeep geholpen heeft.
is die kans groot ?

Verwijderd

Helaas wel,vonkenen electronica is noue enmaal geen gunstig teken,blijkbaar kortsluiting ergens in je systeem.Dit lijkt het geval,omdathet mede de 2de kaart ook niet goed ging.Dikke kans dat er nog meer in je systeem kapot is,zoals het geheugen,HDD ect.

Verwijderd

Zowiezo moet je geen VGA kabel eraan koppelen als het systeem draait. Dat heeft te maken met aarding van de kast & de monitor die je gebruikt. Als je die beide aan hebt staan en koppelt, dan zal je vonkjes zien.

Of je videokaart nu kapot is door het aansluiten van een VGA kabel lijkt me stug, tenzij componenten op de videokaart het niet meer aankonden (en dus kapot gingen).

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-07 21:54
Ja, ik ben bang van wel. Als iets: vonkt, smelt, ruikt, brand, en meestal geluid maakt. Dan is er iets goed mis in de elektronica. Het kan best een dingetje zijn bijvoorbeeld een schroef die voor kortluiting komt, maar kan ook een deel van je mobo of grafische kaart zijn.

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
mensen..

Nu het mooie :)

En dag later:
Ik verveelde en begon met weinig hoop mijn pc weer aan te sluiten.
Zet hem aan...

BEELD! alles doet het perfect 8)7 8)7

Dit is het vreemste wat ik ooit het meegemaakt

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:21
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:39:
mensen..

Nu het mooie :)

En dag later:
Ik verveelde en begon met weinig hoop mijn pc weer aan te sluiten.
Zet hem aan...

BEELD! alles doet het perfect 8)7 8)7

Dit is het vreemste wat ik ooit het meegemaakt
Lucky bastard! >:) :)

Verwijderd

Topicstarter
lol idd...
Maar hoe kan dit in hemelsnaam |:(

Verwijderd

Meestal zit er wel een of andere vorm van beveiliging op je voeding. Ik denk dan ook dat de 'vonk' uit je voeding kwam
Pagina: 1