Toon posts:

HP Color LaserJet 4600 loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Betreft: HP Color LaserJet 4600

Probleem: Print (meestal) geen grote (bijvoorbeeld PDF/BMP) bestanden uit.
De printer blijft staan op taak verwerken en slaat dan vast, je kunt niet meer in het menu, de knop taak annuleren werkt niet, niks. Dan ben je genoodzaakt de printer uit en aan te zetten.

Situatie: Eén werkstation (XP pro SP2) verbonden d.m.v. een hub met de laserjet 4600.

Reeds uitgevoerd:
- Gebeurtenislogboek uitgeprint, hierin staan geen recente foutmeldingen
- Alle tests uitgevoerd in het Diagnose menu
- Andere drivers
- Instellingen van de printer op de pc gewijzigd zoals taken direct versturen naar de printer of SNMP uitgezet
- Via de browser EWS getest, daar kwam ik gewoon op

Niks helpt, zelf heb ik een klein idee van wat het kan zijn maar graag zou ik van jullie horen of dit bekend voorkomt en wat jullie denken dat het is. Alvast bedankt voor een antwoord.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 20:06 . Reden: toevoegingen ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Niet gewoon te weinig geheugen?

En probeer 'm eens direct aan te sluiten ipv via netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Eerst kon hij honderden pagina's afdrukken en nu ineens niet meer.

Ik zat te denken aan een defecte geheugen module alleen weet ik niet of die eenvoudig te verwijderen/vervangen zijn.

• DJSmiley
Servicemanual al eens doorgespit? Zal ongetwijfeld ook wel info in staan omtrend errormeldingen, diagnoses en geheugens enz.

http://www.eserviceinfo.c...0/HP_LaserJet%204600.html

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 11:46
Firmware upgrade al eens geprobeerd? Defect geheugen is logischer maar het kan natuurlijk ook een fout in de printersoftware zijn icm met driver / applicatie.

http://h20000.www2.hp.com...=8&taskId=135&swEnvOID=54

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 11:04

Dutch_guy

WYSIWYG

Wij hebben ook zo een ding staan.

Lokaal aangesloten geen enkel probleem met grote documenten, per netwerk wel problemen. Jetdirect-card blijkt niet helemaal jofel te zijn.

Probeer eerst eens lokaal te printen en kijk of dat wel werkt.

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

Topicstarter
De service manual heb ik doorgespit, er is geen error melding dus hier kan ik niet op zoeken.
Wel een gedeelte waarin staat wat te doen als de printer "hangt", maar dit was geen oplossing.

Firmware upgrade kan ik inderdaad eens proberen.

Fabrieksinstellingen kan ik eens terug zetten.

Ik zal proberen lokaal te printen maar vroeger waren er nooit problemen met grote documenten, nu ineens wel dus denk je meteen aan een defect onderdeel.

Verwijderd

Topicstarter
Firmware is geupgrade

Cold reset is gedaan

Lokaal heb ik geprint via een parallele kabel (Dan hangt de printer niet)

DUS: De Jetdirect card is kapot, oftewel: 400 euro.

Nu dacht ik, ik kan net zo goed een print server kopen, daar een parallele kabel op aansluiten en die printserver op een hub in het netwerk.

Wie denkt dat dit niet kan?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 11:46
Koop een jetdirect kaart. Die sitecom print servertjes van 80 euro zij niet snel en stabiel genoeg om zo'n laserprinter aan te sturen. Ik heb ook zo'n ding hier in de kast liggen waarop een inkjet (Epson R300) op aangesloten was. Met een printopdracht van 50MB ofzo (hoge kwaliteit foto) raakte dat ding helemaal van slag, traag printen, lang spoolen of helemaal vastlopen.

Wat is nou 350 euro om goed te kunnen printen :? Het is niet voor niets dat die dingen zo duur zijn, ze doen het ook erg goed :P.

• DJSmiley
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 10:19:
Firmware is geupgrade

Cold reset is gedaan

Lokaal heb ik geprint via een parallele kabel (Dan hangt de printer niet)

DUS: De Jetdirect card is kapot, oftewel: 400 euro.

Nu dacht ik, ik kan net zo goed een print server kopen, daar een parallele kabel op aansluiten en die printserver op een hub in het netwerk.

Wie denkt dat dit niet kan?
Volgens mij heeft de 4600 een gewoon normaal EIO slot. Een jetdirect daarvoor kost je op 2ehands oid zo'n 30 eur. Ik heb zelf 2 van die jetdirects in mijn 4050 en 4500 laserprinters.

zo'n jetdirect nieuw kopen zou ik niet zo snel doen.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:25
Heb je de firmware van de printer geupdate, of die van de JetDirect ? Of beide ?

(of kan je die printer niet los upgraden ?)

[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 09-12-2006 18:36 ]

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 11:04

Dutch_guy

WYSIWYG

Je kan zowel de printer als de jetdirect kaart updaten.

Je kan kijken voor een 2dehands exemplaar, maar kijk even welk type je moet hebben. Er is namelijk een type geleverd bij de HP 4600 die sowieso problemen opleverde. Staan wel artikelen over op internet.

Zo een printservertje die je in iedere willekeurige computerwinkel kan kopen gaat echt niet lekker werken met zo een printer.

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, een nieuwe jetdirect kaart is besteld. Hopelijk is het hiermee verholpen.

Overigens is de firmware van de printer geupdate, waarschijnlijk niet van de jetdirect kaart.
Pagina: 1