Toon posts:

System Tray Icon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een programma gemaakt die draait in het system tray. Nu heb ik daar ook een icon voor gemaakt maar deze ziet er niet strak uit in het system tray. Weet iemand hoe je een system tray icon maakt? Wat zijn de afmetingen? etc.

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Ik dacht dat die 16x16 zijn. En het beste is denk ik .ico formaat...

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is inderdaad 16*16, tenzij je een raar Windows thema hebt.

Verwijderd

Vanuit Photoshop is het met een plug-in mogelijk icons te exporteren. IconBuilder XP ondersteunt transparantie en meerdere groottes, meer informatie staat op de gelinkte site.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

lucasheezen, we verwachten wel een beetje zelfinzet van onse gebruikers... Als je nieuwsgierig bent hoe je een icontray icoon maakt, dan probeer je dat eerst zelf uit te zoeken... Simpelweg zoeken naar icon-editors levert al meer dan genoeg resultaten op.

Daarnaast mis ik in je topicstart ook nog eens hoe je je icoon nu dan wel hebt gemaakt. Als je dat al vermeld, dan hoeven wij niet te raden wat je allemaal hebt geprobeerd met het risico dat jij steeds moet aangeven dat je dat allang hebt gedaan.

Tot slot vraag je over afmetingen. Waarom pak je niet je favoriete editor erbij, maak je een printscreen en ga je pixels tellen (hint: een hoop pakketten kunnen automagisch de afmeting weergeven).

Dit soort basisvragen hoor je zelf al te kunnen antwoorden, ben je ergens mee bezig en kom je er niet uit, dan willen we je best verder helpen. Echter op deze manier wordt het wel iets te makkelijk voor je gemaakt. Ik hoop dat je deze tips ter harte neemt en het topic alsnog een positieve wending kan geven :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.