Dames en Heren,
Ik heb geprobeerd een nieuwe IOS versie te laden in mijn router. Op een zeker punt wordt er aangegeven in de handleiding dat je het flash geheugen moet leeggooien:
Dat gaat als vanzelf. Daarna echter wordt mij verzocht om het flash geheugen te 'squeezen'. Dit gaat minder als vanzelf. Ik krijg de volgende error:
Ik heb wat rond gegoogled maar de enige oplossing voor dit probleem die ik heb gevonden schrijft voor dat ik alles van het flash 'erase', vervolgens te 'squeezen' en dan alles erop te zetten en dan weer te 'squeezen': link
Uiteraard werkt dit niet want ik erase ook eerst het gehele flash voordat ik probeer te 'squeezen'. Iemand enig idee hoe dit probleem te verhelpen?
Wat info van de router:
Thomas
Ik heb geprobeerd een nieuwe IOS versie te laden in mijn router. Op een zeker punt wordt er aangegeven in de handleiding dat je het flash geheugen moet leeggooien:
code:
1
| 10.10.10.1#erase flash:1 |
Dat gaat als vanzelf. Daarna echter wordt mij verzocht om het flash geheugen te 'squeezen'. Dit gaat minder als vanzelf. Ik krijg de volgende error:
code:
1
2
3
4
5
6
| 10.10.10.1#squeeze flash:1: Squeeze operation may take a while. Continue? [confirm]yFirst create squeeze log by erasing the entire device %Error squeezing flash:1 (Missing or corrupted log) 10.10.10.1# |
Ik heb wat rond gegoogled maar de enige oplossing voor dit probleem die ik heb gevonden schrijft voor dat ik alles van het flash 'erase', vervolgens te 'squeezen' en dan alles erop te zetten en dan weer te 'squeezen': link
Uiteraard werkt dit niet want ik erase ook eerst het gehele flash voordat ik probeer te 'squeezen'. Iemand enig idee hoe dit probleem te verhelpen?
Wat info van de router:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Cisco IOS Software, C836 Software (C836-K9O3S8Y6-M), Version 12.3(4)T11, RELEASE SOFTWARE (fc1) Cisco C836 (MPC857T) processor (revision 0x200) with 44237K/4915K bytes of memory. Processor board ID AMB07190G8B (3568208353), with hardware revision 0000 CPU rev number 7 1 Ethernet interface 1 ISDN Basic Rate interface 1 ATM interface 128K bytes of NVRAM. 10240K bytes of processor board System flash partition 1 (Read/Write) 2048K bytes of processor board System flash partition 2 (Read/Write) 2048K bytes of processor board Web flash (Read/Write) Configuration register is 0x2102 |
Thomas