SCART of Y/CB/CR (Y/PB/PR of Y/U/V) kabel.

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Op mijn DVD Speler zit een YY/CB/CR (Y/PB/PR of Y/U/V) aansluiting. Op mijn LCD TV eveneens. Beide ondersteunen Progressive Scan.

Is het zinvol om de DVD via Y/CB/CR (Y/PB/PR of Y/U/V) aan te sluiten en Progressive Scan te gebruiken, of gewoon SCART te blijven gebruiken zonder Progressive Scan?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 22:27
De aansluiting die je bedoeld is de componenten aansluiting :) . Dit is als je een tv analoog wilt aansluiten de beste keuze. De belangrijkste reden daarvan is, zoals je zelf zegt, dat deze progressive scan ondersteunt.

Als beide apparaten progressive scan ondersteunen zou ik zeker een componenten kabel aanschaffen. Dit geeft namelijk een scherper beeld dan standaard interlaced.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Inmiddels een YpBR kabel aangesloten tussen DVD en 32PF5331 en ik zie geen verschil met sommige DVD's. Zowel TV als DVD speler ondersteunen Progressive SCAN.

Het probleem lijkt bij de DVD's te liggen, deze moeten PAL/25[-60] progressive te zijn. Ik heb met Pinnacle studio zitten spelen en een film in twee uitvoeringen gebrand:

Film 1: Breedbeeld, PAL/25 60Hz standaard
Film 2: Breedbeeld, PAL/25 60Hz progressive

Het is een wereld van verschil, alleen kan er een stuk minder film op een DVD. Beeld kwaliteit van van progressive scan is gewoon om te kwijlen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.