NEC 1300A kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Kevinandwow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-10-2025
Hallo,

ik heb al enige tijd het probleem dat de dvd video's die ik brand (op Philips DVD+RW) bijna allemaal hitches, schokken, happeringen, etc krijgen in het beeld. Niet de gehele tijd, maar zo af en toe (meestal richting het laatste half uur van een film). Tevens kunnen mensen de dvd's die ik schrijf praktisch nooit op hun dvd speler die aan de tv zit spelen, maar wel die in hun pc. Dit laatste probleem is blijkbaar te wijten aan het bookbit type (??), maar is ook niet mijn grootste, dat van die hick-ups is vervelender. Vandaag heb ik geprobeerd of het probleem oplost kon worden met nieuwere brandsoftware (ik had al de laatste firmware upgrade voor de brander), maar nu kan ik helemaal niets meer branden. Hij kan dvd's prima lezen, maar als ik ze wil wissen of branden geven zowel Alcholol 120% en Nero 6 aan dat de schijft niet aanwezig is, of geen RW is. Na wat zoeken hier op het forum kwam ik vooral berichten tegen die aangaven dat de Nec 1300A niet zo'n lange levensduur heeft. Dus mijn grote vraag is nu of er een makkelijke manier is om te zien of hij echt aan het einde van zijn latijn is en ik een nieuwe brander moet kopen, of dat het probleem ergens anders ligt. DVD-RW 8x las hij trouwens ook niet.

Vriendelijk bedankt,
Kevin

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Beetje hetzelfde probleem met mijn nec3500, zie ook mijn vanmiddag geopende topic. maar de testen laten niet zien dat de dvd gaar gebrand is. Ik wil ook graag weten of mijn brander kaduuk is of mijn dvd-speler.

www.casarodriguillo.com

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

zie je tijdens het branden de data-buffer regelmatig in elkaar zakken? (tot onder de 10%)?

data aanvoer probleem misschien?

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

• Kevinandwow
  • Laatst online: 19-10-2025
Nou ik heb mn oude versie van Alcohol weer teruggezet en nu worden mn dvd's ook genoeg herkend om te branden en te wissen. Nu houd ik alleen dat probleem van al die hickups enzo nog :S.

• CappieL
  • Laatst online: 16:47
Brandprogramma's kunnen een factor zijn ja.
Update je firmware?

Ik heb zelf ook 2 NEC-branders... een 3500 en een 3520, nog nooit problemen mee gehad.
Tot ik overging op DVD+R van Samsung (16x) deze herkende mijn brander maar tot 4x !
Door van zowel de 3500 als de 3520 de firmware te updaten fikken ze ook de Samsung 16x! :)

[ Voor 15% gewijzigd door CappieL op 07-12-2006 11:00 ]