Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goeie schijfjes voor Mijn ferm

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:10

yassine

Nothing to it but to do it!

Topicstarter
Hoi mensen

Ik heb met mijn vorige case modje ( enkel een fan gat en grill gemaakt )

Maar dat ging zacht gedrukt niet echt goed. Ik heb een stuk van 6 dremel schijfjes gebruikt om 1 92MM gat te maken( niet gesproken over de standaar prut schijfjes die ik erbij kreeg!!!

Ik wou nu in mijn Cooler Master 532 een Window maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.proline.pl/pictures/coolermaster_centurion532_sil_blac.jpg

Voordat ik dat wil doen zou ik graag wat goeie Schijfjes willen kopen. Alleen weet ik niet welke goed zijn. Ook wou ik graag plex-glas hebben voor het window.

Ik heb nog nooit zoiets gedaan, en lijkt me toch leuk om te doen. ( door al die CIP topics krijg ik jeuk in me handen :) )

Ik heb al wat research gedaan op Got maar vond alleen topics van een jaar gelden. ( ivm met die schijfjes )

Verwijderd

De glasvezel versterkte schijven hebben mijn voorkeur bij het maken van windows. Laatst 2 stuks windows gemaakt in het dikke staal van een Chieftech. Gehaald met 5 schijfjes.

• yassine

yassine

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:07:
De glasvezel versterkte schijven hebben mijn voorkeur bij het maken van windows. Laatst 2 stuks windows gemaakt in het dikke staal van een Chieftech. Gehaald met 5 schijfjes.
Oke mooi. In welke Plaatselijke winkel kan ik die kopen?
En waar haal ik het plexi glas het goedkoopst? Kan dat ook in een plaatselijke winkel ( A'dam )

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

je kan ook es proberen 2 schijfjes opelkaar tedoen
de juiste richting opwerken helpt ook enorm

maar slijten ze gewoon snel, of spatten ze uit elkaar?

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 07:58
gewoon lekker met de decoupeerzaag erdoorheen, 1 zaagje nodig :P

of natuurlijk 'n gatenboor gebruiken (hoe ze ook heten ..)

• yassine

yassine

Topicstarter
Rebels schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:24:
je kan ook es proberen 2 schijfjes opelkaar tedoen
de juiste richting opwerken helpt ook enorm

maar slijten ze gewoon snel, of spatten ze uit elkaar?
Het gat word te groot en dan spat ie idd eraf.

Zijn die schijfjes en plexi-glas te koop bij Praxis? Dan kan ik namelijk daar nog ff snel wat halen. :9

[ Voor 14% gewijzigd door yassine op 06-12-2006 18:32 ]

Verwijderd

Zullen ze vast wel hebben bij de Praxis. :)

Maarja, die glasvezel versterkte kunnen ook uiteenspatten als je gewoon niet goed slijpt. Houdt de dremel in de hoogte een beetje omhoog, zodat het schijfje er op de verticale as er een beetje schuin opstaat. Dit slijpt naar mijn idee, vooral in bochten enz, een stuk beter.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ja man, diamantschijfjes kopen, en dan je Ferm op zijn maximumsnelheid zetten, en dan niet vergeten te duwen als een gek tegen je kast met het ding!

Nee serieus, het probleem dat je beschrijft ligt niet aan je schijfjes, maar aan je gebruik van je dremel.
Het is NIET zo dat hoe sneller je dremel draait, hoe beter hij snijdt.

Zoek maar eens in je handleiding (ja dat boekje in de doos die niemand leest), daar staat vaak de aanbevolen snelheid dat je moet instellen om een bepaald materiaal te snijden. Bij mijn dremel is dit 3 voor metaal.

• yassine

yassine

Topicstarter
0X55AA schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:51:
Ja man, diamantschijfjes kopen, en dan je Ferm op zijn maximumsnelheid zetten, en dan niet vergeten te duwen als een gek tegen je kast met het ding!

Nee serieus, het probleem dat je beschrijft ligt niet aan je schijfjes, maar aan je gebruik van je dremel.
Het is NIET zo dat hoe sneller je dremel draait, hoe beter hij snijdt.

Zoek maar eens in je handleiding (ja dat boekje in de doos die niemand leest), daar staat vaak de aanbevolen snelheid dat je moet instellen om een bepaald materiaal te snijden. Bij mijn dremel is dit 3 voor metaal.
Thanx ga ik ff naar Praxis. Ik weet alleen niet of ze ook Plexi-glas hebben maar daar kom snel genoeg achter :9

Wat voor schroefjes heb ik nodig om het plexi te schroefen aan het metaal?

[ Voor 4% gewijzigd door yassine op 06-12-2006 19:04 ]

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:19
Die hebben wel plexiglas (tenminste hier wel). Alleen kost dat wel wat :Y) En je hebt mooie schroefjes nodig ;)

I see red pixels.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over het algemeen zijn de originele dremel schijfjes wel goed hoor. Druk je niet gewoon te hard of rush je niet door het werkstuk heen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11 16:01

HeepH

Dope Rapper

Leer Slijpen

Klinkt bot, het is echter gewoon de enige waarheid. Ik heb met 2 slijpschijfjes de front van mijn kast uit 3 mm dik alu gezagen. Rustig aan,niet ineens er doorheen maar in laagjes slijpen, niet duwen, en beetje redelijk tempo,niet te langzaam, niet te snel (dan klappen ze).

http://specs.tweak.to/16495

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11 20:51

wowi

Inderdaad zoals ze hier zeggen de glasvezel versterkte schijfjes gebruiken, maar gebruik er maar één en geen twee tegelijk op elkaar, de kunst is om de machine het werk te laten doen dus geen kracht zetten met die schijfjes, dan gaan ze ook veel langer mee. Voor metaal prima te gebruiken.

Maar als je plexiglas gaat bewerken dan zou ik niet voor die schijfjes gaan omdat plexiglas wel de nijging heeft om te smelten, als het warm wordt, daarom zou ik daar liever een decopeerzaag voor nemen, en dan wel een die een regelbare zaagsnelheid heeft, rustig daarmee uitzagen dan.
Eerst boor je een gat in je plexiglas zodat je decoupeerzaag erin kan
en dan zaag je het geheel uit. Een zaagje nemen om ronde vormen te zagen. Die zijn meestal iets korter en hebben een wat minder brede zijkant, zodat je beter door de bocht heen komt. Om beschadigingen van het plexiglas te voorkomen kun je het afplakken met tape of iets dergelijks.

• yassine

yassine

Topicstarter
Heb Die Dremel glasvezel krengen gehaald. ( € 10,97 |:( )
En een stuk Plexi kunstof ( 1000 cm X500CMX2MM voor 10,99 )

Wel erg duur, maar agh alles voor de show ;)

Heb alleen de bevestiging schroefen niet gehaald. Kan iemand mij een soort advisren?

Ook de vorm die ik wil gaan zagen is nog onbekend, iemand een voorstel? :)

EDIT: ik heb geen Decoupeerzaag voor het kunstof glas.

[ Voor 7% gewijzigd door yassine op 06-12-2006 20:40 ]

• lezut
  • Laatst online: 01-11 14:31
Ik had ook een ferm, gekocht voor case modding, alleen deze is na 1 maand al overleden :X Ik moet hem nog in gaan ruilen, maar ik ga denk ik een 'echte' dremel halen. Ferm is van ongelovelijke baggerkwaliteit, dat kan ik je nu wel zeggen.

Qua schijfjes: Ik had eerst een diamantschijfje, maar de opspandoorn knapte en ik heb het schijfje nooit terug gezien (schoot weg) :| Leuk ding.. Sleep echt overal doorheen en sleet totaal niet.

Daarna maar wat glasvezelschijfjes gekocht, eerst een aantal van Dremel (die ontzettend duur zijn) en later kwam ik een accesoiressetje voor de dremel tegen, waar ze ook in zaten, dus die heb ik ook gekocht. Maarja, toen ging mn dremel kapot en ik heb er tot nu toch nog weinig mee gedaan :(

• yassine

yassine

Topicstarter
Het is ook mogelijk om het plexi-glas te lijmen? Is dat handig?

Weet iemand ook een site waar je malletjes kan printen voor verschillende soorten windows?

[ Voor 42% gewijzigd door yassine op 06-12-2006 21:26 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Van Dremel kan je beter No. 409 gebruiken, 420 heet wel 'Heavy Duty Cut-Off Wheel', maar toen ik dat in het metaal van de computer zette zag ik het schijfje kleiner worden, en hard drukte ik niet eens.
De reden was dat die te dik waren in verhouding met het te snijden materiaal, de 409 420 zijn bijna de helft dikker volgens mij (heb de schuifmaat te goed opgeborgen, maar in een doosje gaan 20x No.420 of 36x No.409)

En voor het lijmen van plexiglas zijn met de search wel wat topics te vinden. Ik weet dat er een heel mooi topic is over dit onderwerp, maar ik heb hem niet gebookmarked toen ;( (en ben nu te lui om te zoeken)

En plaatjes: http://www.shatteredweb.com/

[ Voor 3% gewijzigd door Resistor op 06-12-2006 22:53 . Reden: Foutje, bedankt Blackcrown ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

@Yassine, plexi kan je lijmen ja. :) Dubbelzijdige tape is ook makkelijk.

@resistor, de dunne schijfjes zitten per 36 verpakt, No. 409 dus. De 409'ens zijn dunner dan de 420'ers. Naar mijn idee slijpen de dunne juist stukken beter dan die dikkere. Opzich hoeven ze niet eens veel sneller op te slijpen als je gewoon goed slijpt. Breken doen ze wel iets sneller, maar als je schijven breken ben je gewoon sowieso aan het kutten.

Toch zou ik van die glasvezelversterkte pakken, die zijn toch weer net een stuk lekkerder dan de 409'ens, zijn sterker en gaan langer mee, mede omdat ze gewoon groter zijn. Breken kunnen de glasvezelversterkte ook, maar alleen als je zit te kutten.

• yassine

yassine

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:35:
@Yassine, plexi kan je lijmen ja. :) Dubbelzijdige tape is ook makkelijk.

@resistor, de dunne schijfjes zitten per 36 verpakt, No. 409 dus. De 409'ens zijn dunner dan de 420'ers. Naar mijn idee slijpen de dunne juist stukken beter dan die dikkere. Opzich hoeven ze niet eens veel sneller op te slijpen als je gewoon goed slijpt. Breken doen ze wel iets sneller, maar als je schijven breken ben je gewoon sowieso aan het kutten.

Toch zou ik van die glasvezelversterkte pakken, die zijn toch weer net een stuk lekkerder dan de 409'ens, zijn sterker en gaan langer mee, mede omdat ze gewoon groter zijn. Breken kunnen de glasvezelversterkte ook, maar alleen als je zit te kutten.
Thanx :)

Alleen wil ik wat speciaals maken maar weet bij god niet wat. Ben al een uur aan het zoeken voor een geschikt ontwerp. Hij moet niet te ingewikkeld zijn, want ik gebruik alleen me ferm.

Verwijderd

Wat voor kast heb je?

Probeer iig te kijken naar de binnenkant, als je daar dingen hebt die je specifiek wilt laten zien, of juist niet kan je al door het window hier en daar een hoekje af te snijden of juist bij te pakken een heel bijzonder maar effectief window krijgen dat niet al te moeilijk is om te maken.

Of je pakt een cool thema natuurlijk. :)

• yassine

yassine

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:56:
Wat voor kast heb je?

Probeer iig te kijken naar de binnenkant, als je daar dingen hebt die je specifiek wilt laten zien, of juist niet kan je al door het window hier en daar een hoekje af te snijden of juist bij te pakken een heel bijzonder maar effectief window krijgen dat niet al te moeilijk is om te maken.

Of je pakt een cool thema natuurlijk. :)
Ik heb een cooler master in me ts staat een pic.

En een cool thema wat bedoel je daarmee?

Ik weet al wat ik ga doen. Ik wil mijn initialen als window doen. Dus YB.

Hoe kan ik dat het beste aftekenen>? of is het handiger op de pc te teken?

[ Voor 11% gewijzigd door yassine op 06-12-2006 23:13 ]

Verwijderd

Owja, tuurlijk, die kast. :P

Je initialen als window kan natuurlijk, maar persoonlijk heb ik wel het idee dat dat er gewoonweg cheap uit gaat zien. Zelf ben ik altijd voor een grote cut-out waarbij je evt. logo's / initialen later nog ergens achter het window kan plaatsen ofzo.

Windows tekenen ik in het algemeen gewoon direct met de hand. Tenzij de afbeelding nogal moeilijk wordt. Een YB kan je evt. ook uitprinten, en met goed veel lijm op je met afplaktape afgeplakte zijpaneel lijmen.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ah, kommop, je eerste vraag over de Dremel-schijfjes was nog OK, maar met 'Waar kan ik die kopen dan?' en 'Wat voor onderwerp moet ik pakken?' word het nivo hier iets te laag. Zoek wat op GoT, informeer bij je doe-het-zelf-handel, bekijk wat CiPs, denk zelf eens hard na, er zijn veel simpelere manieren om aan die info te komen dan je topic compleet te bedelven met off-topic vragen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.