ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.
Ik blijf struikelen over een correcte interpretatie van de 'verplichte inzichtelijkheid van de werking van software.' In het redactieoverleg werd al aangevoerd dat dat ook met blackbox-tests kan worden opgelost, maar dat kan met álle software. Dit is dus hetzij geen eis die gesteld hoeft te worden, hetzij een verplichting tot opensource, zoals ik het lees. Met name de 'controle op informatiebeveiliging' lijkt mij een eis tot opensourcen, maar misschien heb ik dat teveel met een programmeurspet op gelezen 
Ik heb in elk geval de titel aangepast om de nadruk te verleggen en in de lead 'opensource' door 'transparant' vervangen. Helemaal weglaten wil ik de opensourceverplichting omwille van bovenstaande argumentatie niet, maar volgens mij is het nu afdoende in de marge geplaatst.
Ik heb in elk geval de titel aangepast om de nadruk te verleggen en in de lead 'opensource' door 'transparant' vervangen. Helemaal weglaten wil ik de opensourceverplichting omwille van bovenstaande argumentatie niet, maar volgens mij is het nu afdoende in de marge geplaatst.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.