[access] Datatypeprobleem bij importeren Excel bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 924 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 19:02

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Topicstarter
Ik probeer een Excel file te importeren dat het een access tabel word. Hierbij geeft de melding dat hij sommige gegevens niet kan importeren en geef deze in een apparte tabel. Nu zie ik dat hij moeite heeft met het huisnummer 1-100 gaat BV maar staat er 10a of 25b ofzo dat pikt hij niet. Access zegt dat het een TYPECONVERSIEFOUT is.
Dit allemaal terwijl ik gewoon een Adres/inschrijf bestand vanuit excel wil omzetten naar database voor het voor gebruikers makkelijk te maken.

LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

Verwijderd

Dat komt omdat je Access kolom het verkeerde gegevenstype heeft. Je kan dit op twee manieren oplossen:

a. Huisnummers splitsen in nummer en toevoeging. Het eerste is een int, het tweede een string.
a. Huisnummers ongesplitst laten en opslaan als string.

• kromme

kromme

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:50:
Dat komt omdat je Access kolom het verkeerde gegevenstype heeft. Je kan dit op twee manieren oplossen:

a. Huisnummers splitsen in nummer en toevoeging. Het eerste is een int, het tweede een string.
a. Huisnummers ongesplitst laten en opslaan als string.
Ik ben niet echt al vergevorderd met acces, moet ik nu opslaan in excel als string?En hoe?
Gegevenstype staat op standaart.

[ Voor 3% gewijzigd door kromme op 06-12-2006 16:54 ]

Verwijderd

Je kan in Access een tabel maken waarin je de gegevens definieert zoals ze in Excel staan. Wanneer je dat doet moet je opletten dat je de juiste datatypes kiest. Voor huisnummer moet je dan niet integer kiezen maar string.

Raar overigens dat de import niet werkt, je zou hopen dat die toch het goede datatype zou kiezen. Volgens mij kan je dat zelf ook doen ergens in de importwizard. Zet huisnummer dan eens op string/ text.

Verwijderd

^de importroutine voor access probeert het type van een kolom te raden aan de hand van de data in de eerste rijen. als daar enkel numerieke waarden voorkomen, loopt het mis als er verder een string staat. aimgh, kan je ergens in de text-isam registry settings instellen hoeveel rijen er gescand moeten worden om het type te bepalen.

edit:het is de sleutelwaarde MaxScanRows in registry HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Jet\4.0\Engines\Text
edit2:juist, het gaat over excel, kijk daarvoor eens op de Daily Dose of Excel-blog

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 17:09 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Mooie link :p
offtopic:
exel-->excel: exel importeren access-->titelfix

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• kromme

kromme

Topicstarter
Je kan in Access een tabel maken waarin je de gegevens definieert zoals ze in Excel staan. Wanneer je dat doet moet je opletten dat je de juiste datatypes kiest. Voor huisnummer moet je dan niet integer kiezen maar string.

Raar overigens dat de import niet werkt, je zou hopen dat die toch het goede datatype zou kiezen. Volgens mij kan je dat zelf ook doen ergens in de importwizard. Zet huisnummer dan eens op string/ text.
Vond dat idd ook al raar
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:01:
^de importroutine voor access probeert het type van een kolom te raden aan de hand van de data in de eerste rijen. als daar enkel numerieke waarden voorkomen, loopt het mis als er verder een string staat. aimgh, kan je ergens in de text-isam registry settings instellen hoeveel rijen er gescand
moeten worden om het type te bepalen.

edit:het is de sleutelwaarde MaxScanRows in registry HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Jet\4.0\Engines\Text
edit2:juist, het gaat over excel, kijk daarvoor eens op de Daily Dose of Excel-blog
Dan moet ik dat op de server veranderen?Ik werk via Terminal Client. Zal mijn collega een vragen maar denk niet dat dat gaat.beheer ligt extern. IIG weten we nu wel waar het aan ligt.

"Er nog eens over nagedacht, kan natuurlijk ook die Excel file importeren op een standalone en dan gewoon op netwerk erop verder werken",jullie horen morgen het resultaat
niesje schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:19:
Mooie link :p
offtopic:
exel-->excel: exel importeren access-->titelfix
Thanks!

[ Voor 10% gewijzigd door kromme op 06-12-2006 19:36 ]

• kromme

kromme

Topicstarter
Hulde,
Heb het als volgend opgelost heb een cijfer en letter (12B) in de eerste paar gezet en die in de database weer verwijderd. Hij importeerd perfect.
Jongens bedankt!!!! :*)

Pagina: 1