Is er voor MacBooks (of andere Apple systemen) zoiets als softwarematige Dolby Headphone support? Voor Windows heb je bv PowerDVD die dit ondersteunt. Is er een Mac variant?
Wat voor aansluiting heeft ie?Cinner schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:25:
Is er voor MacBooks (of andere Apple systemen) zoiets als softwarematige Dolby Headphone support? Voor Windows heb je bv PowerDVD die dit ondersteunt. Is er een Mac variant?
VLC misschien een optie?
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Dolby Headphone is een software audioprocessor die probeert surround geluid uit een stereo hoofdtelefoon te halen. Schijnt wel redelijk te werken. Ik weet alleen nog niet van mac-implementaties.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik heb geen MacBook, maar ben wel geïnteresseerdBallebek schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:12:
[...]
Wat voor aansluiting heeft ie?
VLC misschien een optie?
Dolby Headphone werkt idd prima naar mijn mening, al beleeft iedereen dit anders natuurlijk. Het zou fijn zijn als dit op een Mac ook mogelijk was zonder extra hardware aan te schaffen.
Je kunt ook gewoon je optische uit op een stereo aansluiten en daarop je koptelefoon. Meeste stereo's ondersteunen dolby.Cinner schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:36:
[...]
Ik heb geen MacBook, maar ben wel geïnteresseerd![]()
Dolby Headphone werkt idd prima naar mijn mening, al beleeft iedereen dit anders natuurlijk. Het zou fijn zijn als dit op een Mac ook mogelijk was zonder extra hardware aan te schaffen.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ja, maar ik ben opzoek naar de softwarematige oplossing, geen extra hardware...
Verwijderd
Waar vind je die software matige oplossing voor windows dan? En werkt die ook met bijvoorbeeld games?
Die vind je in PowerDVD, dus voor films. Voor games heb je een hardware oplossing nodig, Creative heeft er een bv. (HD2300 koptelefoon oid).
Pagina: 1