[case] Sunbeam vs CoolerMaster

Pagina: 1
Acties:

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
Hoi, ik ben al een tijdje bezig met het uitkiezen van onderdelen voor mijn nieuwe PC en ik heb tot nu toe deze kast als eerste keus gehad: Sunbeam Tuniq Symmetry 1. Het gewicht, de ruimte en de airflow van deze kast lijkt me in orde, echter heb ik geen enkele Nederlandstalige review van deze kast kunnen vinden (en bijna ook geen Engelse) dus ik weet niet of de kast echt goed is.

Maar nu zag ik gisteravond de CoolerMaster Cavalier 3 die in de productsurvey goed beoordeeld wordt (en ja, ik hou van raampjes ;)). Echter, deze kast weegt 2,5kg zwaarder maar is wel uitgerust met twee fans.

De Tuniq heeft maar een fan, voor de mensen die ervaring met deze kast hebben, maakt een extra 120mm fan veel uit, bevordert het de airflow aanzienlijk? Hoe zou je de airflow, het geluid en de ruimte in de kast beoordelen met of zonder een optionele extra fan? De kast is iets compacter dan de CoolerMaster en ik wil er wel zeker van zijn dat ik aardig wat speling in de kast heb.

hoi

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De Tuniq lijkt betere koelmogelijkheden te hebben. Als ik even snel kijk zie ik achterop ruimte voor 2 80 mm's waar wss ook 1 120 mm op kan. Dan heb je een 80 mm in het raam die koele lucht erin blaast. Voeding boven het mobo. Goede airflow dus. Weet niet hoe het zit met de HD's aangezien ik daar geen plaatje van zie maar vaak zit daar wel een fan voor. Als dit idd. zo is zou ik zeker deze nemen. Vind hem ook mooier maar das persoonlijk :)

Zeker wel fans erbij kopen. Komt ten goede van de levensduur van je pc en voorkomt geërger in de zomer als ie weer eens uitvalt ;) Lijkt me dat je genoeg ruimte hebt maar denk niet dat je er een 8800GTX in kwijt kan. Zijn sowiezo weinig midi-towers waarin dat kan dus reken em daar niet op af.

Denk wel dat de CM een betere bouwkwaliteit heeft (minder scherpe randjes enz.) maar dat biedt niet zoveel voordelen. Daar komt de 2.5 kilo extra ook weg. Handig als je veel naar LAN's gaat. Voor de rest eigenlijk niet.

Beide goede kasten maar ik zou voor de Tuniq gaan :)

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
Ja de kast moet regelmatig LANable zijn, eens in de paar maanden. Ik heb wel een topic gevonden over de Tuniq, of eigenlijk hoorde het over de Tuniq te gaan en hadden ze het vervolgens over Taiwanese slavenarbeid en Lost... o_O

Maar men zegt daar dus wel dat metalen uit Taiwan van lage kwaliteit zijn door de goedkope werkkrachten ofzo, of ik dat moet geloven en 'm daarmee af moet schrijven weet ik niet... Overigens heeft de Tuniq een 80mm fan met twee extra uitsparingen voor 120mm. ;) Er hoeft geen 8800GTX in, maar wel een 7900GTO. Dat zou wel moeten passen; past ook prima in mijn huidige Dell family pc. :p

Bedankt voor advies. :)

hoi