Numpages + 1 toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168474

Topicstarter
Ik heb een probleem met de { NUMPAGES}. Ik wil er 1 bij optellen. { (NUMPAGES) + 1 } heb ik al geprobeerd maar werkt niet (met ctrl+F9).

Heeft iemand een suggestie?

Software gegevens:

Microsoft word XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

({NUMPAGES} + 1)?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
JE kan toch gewoon bij de opties van de paginanummering kiezen: "Starten bij"

Als je hem in het begin start bij 2, heb je toch elke keer je paginanummer + 1 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas de ({NUMPAGES} + 1) werkt ook niet. Als ik deze uitvoer krijg ik helemaal niks. En nee, je kan bij de numpages niet zomaar starten aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
8)7 ik wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Neptweakert :)
Bij Invoegen, veld staat bovenaan '= (formula)'. Dan weet je toch icm {numpages} genoeg?

@Bartgabriels.
Ook jij niet. :X Er is een klein, edoch redelijk essentieel verschil tussen numpages en pagenum. Of je nu een boek nummert van 1 tot 100 of van 9272 tot 9371, het blijven 100 pagina's.

[ Voor 49% gewijzigd door Lustucru op 06-12-2006 16:09 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook dat werkt niet, zo ver ben ik ook nog wel gekomen :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
niesje schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:06:
Neptweakert :)
Bij Invoegen, veld staat bovenaan '= (formula)'. Dan weet je toch icm {numpages} genoeg?

@Bartgabriels.
Ook jij niet. :X Er is een klein, edoch redelijk essentieel verschil tussen numpages en pagenum. Of je nu een boek nummert van 1 tot 100 of van 9272 tot 9371, het blijven 100 pagina's.
Aaahh, inderdaad ...je wilt het totale aantal pagina's, ipv te paginanummer ...
My fault ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dan leg maar eens uit wát er niet werkt, en wat/hoe je invoert, of wat je precies wilt, want het werkt namelijk wél, tenminste als je het totaal aantal pagina's + 1 wilt weten.

{=({numpages}+1)}

[ Voor 14% gewijzigd door Lustucru op 06-12-2006 16:38 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Via veld - formule voer ik in: {NUMPAGES} + 1, dan voer ik m uit en krijg ik gewoon het resultaat van NUMPAGES IPV numpages+1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

veld in veld met = zoals aangegeven in de laatste post van Niesje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij het invoeren van de volgende formule

{=({numpages}+1)}

Het volgende resultaat krijg ik:

!Syntaxisfout, {

Als ik in plaats van {numpages} een getal in vul doet deze het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 10:51

CoRrRan

Don't Panic!!!

Anoniem: 168474 schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:46:
Bij het invoeren van de volgende formule

{=({numpages}+1)}

Het volgende resultaat krijg ik:

!Syntaxisfout, {

Als ik in plaats van {numpages} een getal in vul doet deze het wel.
Dus hetvolgende:
Insert --> Field... --> selecteer "=(Formula)" --> klik op "Formula..."-knop bij "Field properties" --> vul in bij formule "=+1" --> Sluit af met "OK".

Je krijgt nu een error in je field. Dan, met de rechtermuis knop "Toggle Field Codes" --> zet je cursor voor de "+" en ga naar:

Insert --> Field... --> selecteer "NUMPAGES" en zet de juiste formattering aan. Klik op "OK" en met de rechtermuisknop op je field selecteer je weer "Toggle Fieldcodes". Viola.

Als iemand hier een snellere manier voor heeft, graag, maar dit werkt voor mij iig. (En hopelijk is het nog begrijpelijk... :D )

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je zit dit toch niet uit te proberen op wordversies waarbij de taal verschillend is, want voor velden kan dit wel een probleem zijn, deze worden immers niet mee vertaald en sommige veldformules verschillen van taal tot taal.
iig, probeer eens het volgende:
type ctrl+F9, er verschijnen accolades, daarbinnen type je =1+, dan opnieuw ctrl+F9, dan numpages.
resultaat: { =1+ { numpages } } moet functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Anoniem: 113297 schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:36:
je zit dit toch niet uit te proberen op wordversies waarbij de taal verschillend is, want voor velden kan dit wel een probleem zijn, deze worden immers niet mee vertaald en sommige veldformules verschillen van taal tot taal.
iig, probeer eens het volgende:
type ctrl+F9, er verschijnen accolades, daarbinnen type je =1+, dan opnieuw ctrl+F9, dan numpages.
resultaat={ =1+ { numpages } } moet functioneren.
Klopt, net zelf ook geprobeerd en dit is inderdaad de snellere manier dan mijn manier.

Zie ook: http://groups.google.com/...ners/msg/d7d91228916ae16a

Zelf ook weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CoRrRan schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:41:Klopt, net zelf ook geprobeerd en dit is inderdaad de snellere manier dan mijn manier.
ik had mijn reply al een tijdje openstaan en had jouw antwoord niet gezien, puur toeval dat het wat sneller is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Anoniem: 113297 schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:03:
[...]
ik had mijn reply al een tijdje openstaan en had jouw antwoord niet gezien, puur toeval dat het wat sneller is ;)
Gebeurd mij ook zo vaak. :)

Pagina: 1