[NT / 2003SBS] Algehele vervanging hardware

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 11:04
Ik moet voor een klein bedrijfje het volgende realiseren:

- Windows NT 4.0 SBS server vervangen door een nieuwe server met Windows 2003SBS
- De oude Windows NT 4.0 SBS server opnieuw installeren, met Windows 2000 Prof. of Windows XP, aangezien deze alleen als FTP-server dienst gaat doen.
- Alle client computers vervangen door nieuwe exemplaren.

Het gaat hier om ongeveer 7 gebruikers/ computers.

Gezien het beperkte aantal gebruikers zit ik te denken aan het volgende:

- Alle client's installeren
- Alle mailboxen exporteren met exmerge.exe
- Nieuwe gebruikers aanmaken op de nieuwe server
- Mailboxen importeren op nieuwe server
- Data overzetten naar nieuwe server
- Paar programma's overzetten naar nieuwe server

Vervolgens alle clients aanmelden op het domein.

Aangezien ik een geheel nieuwe omgeving ga neerzetten, hoef ik toch verder nergens rekening mee te houden ?

Lijkt mij dat ik dit allemaal van te voren kan doen, naar het desbetreffende bedrijf ga, alles installeren, stekker uit oude server en gaan met die banaan ?

Zie ik nog iets over het hoofd ?

Pay peanuts get monkeys !

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Wat ik mij zo kan bedenken;

Loginscripts
Eventuele roaming profiles
Usersettings in User Manager for domains (verschillende scripts, profile paths e.d.)
Exmerge is the way to go voor de migratie van mailboxen.
Denk om Public Folders, die moet je handmatig met een client migreren. Op de server kun je één user rechten toekennen op alle public folders zodat je er niet een zootje over het hoofd ziet.
Client rules hoef je niet te exporteren met exmerge want die zijn niet compatible tussen Exchange 5.5 en 2003. (Microsoft zegt van wel, ik heb er nog nooit één zien werken).

Wellicht kun je eerst de nieuwe server installeren en de clients met een gesysprept RIS image uitrollen? Ook al zijn het er maar 7, dat gaat toch een stuk vlotter en is erg prettig met herinstallaties in de toekomst.

Succes ;-)