[HDMI->VGA] - Probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Dus ik met mn duffe hoofd een maand of 2 geleden een DVI->HDMI kabel a 20meter besteld tussen mn PC->Sony 32V2000 LCD. Werkt perfect totdat je licensed content bv 720p films/trailers ga draaien daar HDMI een beveiligd kanaal is zet hij het beeld standaard op zwart.

Toen realiseerde ik me, hoe dom ik was dat ik geen DVI->VGA kabel gekocht had. Dus trachte ik met dezelfde set hersenen mijn fout te herstellen met een HDMI->VGA connector. Die bleek dus niet te bestaan, wellicht nu met een reden daar ik in plaats daarvan een HDMI->DVI connector en een DVI->VGA connector moest halen. Resulterend in een behoorlijke constructie achter mn tv. Maar wat blijkt, mn PC herkent t scherm wel als een aangesloten monitor maar mn TV pakt geen signaal.

Weten jullie misschien uit jullie hoofd of hetgeen wat ik doe zo ie zo niet mogelijk is, of kan dit alsnog aan een software iets liggen?

*heeft geen zin om een nieuwe kabel te kopen en die te gaan trekken tussen 2 muren /huil.

• nudie
Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/pics/sony.jpg

Instellingen met Catalyst. Zoals je ziet ziet mijn PC de TV wel, maar op mijn Sony scherm krijg ik enkel het "No Signal" bericht.

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 13:26

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Helaas is het niet mogelijk om van een HDMI kabel een VGA signaal te ontrekken.
Dit omdat een HDMI kabel alleen maar digitaal is en dus ook niet de DVI-I of DVI-A signalen doorgeeft. HDMI is een DVI-D + Digital audio kabel signaal kabel met een wat makkelijkere plug voor consumenten.
DVI-I en DVI-A kunnen beide wel het analogo VGA signaal vervoeren, maar hebben ze dan ook extra bedrading voor in huis.

Dat je TV gezien wordt is een knap staaltje van standaardisatie waarin de DCC codes zowel over DVI als VGA hetzelfde zijn. ;-)

p.s. Zoek even wat verder op de DVI/VGA/HDMI op internet, zodat je wat meer inzicht krijgt in wat wel en niet mogelijk is in combinaties tussen DVI , HDMI en VGA.
Als je je TV wil aansluiten om te werken met content protected spul, dan kan je denk ik het beste een grafische kaart kopen waarin HDCP wordt ondersteund.

Voor zover ik weet is er op dit moment geen content beschikbaar voor op de PC die met HDCP protetion is uitgerust.
Dus het lijkt mij trouwens vreemd dat als je dit wel op een computer monitor kan afspelen je niks zou zien op je tv-scherm.

Dit lijkt mij dan eerder gerelateerd aan het feit dat je video in Overlay mode draait inplaats van VMR, Google hier maar ook eens op.

Hint -> Media player -> Tools -> options -> Performance -> Advanced ->
VIDEO Acceleration: Select : use video mixing rendering -> deselect use overlays
DVD video: Select : use video mixing rendering -> deselect use overlays

Werkt misschien beter.

P.s. HDMI is niet per definitie een beveiligd kanaal, Ook zal je TV niet per definitie HDCP beveiliging willen aanschakelen.

Have a great day

• nudie
hey, bedankt voor je reply!
Een andere videokaart is absoluut geen optie daar deze gloedje nieuw is. Maar probeer je te zeggen dat als ik mijn PC aansluit via DVI->HDMI en ik wat ga sleutelen in de instellingen (kan het nog niet vinden tot dusver met Media Player Classic) dat hij het alsnog doet? Dat zou namelijk al een goede oplossing zijn voor mij!!