Asus P5W DH Deluxe + win xp Home NL, S-ata drivers nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik ben bezig met een nieuwe pc te bouwen, hiervoor gebruik ik 2 samsung spinpoints (250 gb s-ata II), en de Asus P5W DH Deluxe als moederbord, nu vroeg ik me af of ik hiervoor ook die diskette nodig heb als ik ze allebei ZONDER raid wil installeren, want ik heb nog nooit windows op een s-ata schijf gezet, en mijn probleem met deze pc is dat die elke keer niet door de post boot gaat als ik wat nieuws aansluit (zit geen diskette station in, en kan ik er dus ook niet inzetten :'( )

dus in het kort: Is er iemand met een Asus P5W DH Deluxe, die win xp home NL (zonder sp1 of 2) geinstalleerd heeft en GEEN diskette nodig gehad heeft? anders moet ik maar vragen of de winkel waar ik hem laat assembleren even een schijfje wil maken.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08-2025
ik heb geen diskette nodig gehad of het verschil uitmaakt als je wel drivers installeerd vraag ik me af.
iig de drives werden allemaal netjes herkent!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
ok dat is duidelijk, geen F6 nodig dus, want daar hoorde ik veel verhalen over, bedankt! :)

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Verwijderd

als je de hard drives op de oranje poorten aansluit, heb je geen F6/software nodig; het kan wel zijn dat je de jumpers van 1 of beide HD moet verwijderen (zo heb ik het moeten doen)
als ik de HD aan de Intel poorten hing (Sata1 & Sata3) kreeg ik in windows set up constant de mededeling "windows didnt detect any connected Hard drives"....