Toon posts:

[XP] bootfout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc probeer op te starten krijg ik een foutmelding: zie onderstaande foto
Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/4305/m4110066oj4.jpg
mijn besturingssysteem is windows XP SP2, ik krijg deze foutmelding zowel bij veilige modus als bij het gewone opstarten. Als ik daarna op ja of op nee klik krijg ik de melding dat hij uitlogt
en daarna krijg ik weer het aanmeldingsscherm:
Afbeeldingslocatie: http://img506.imageshack.us/img506/2341/m4110070mq5.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 15:28 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21
Is het een 'normale' windows versie, of een gestripte (nlite ofzo)? En is je windows legaal en geactiveerd?

Staat me iets bij dat het meteen afmelden een symptoom is van een niet geactiveerde (of slecht gekraakte) verlopen windowsversie. Die lege messagebox blijft raar natuurlijk...

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:55
Virus?

De foutmelding van een niet/fout geactiveerde ziet er iig anders uit >:)

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Verwijderd

Topicstarter
en valt dit op te lossen ?
ik zou het niet echt leuk vinden al mijn gegevens kwijt te spelen. Ik heb mijn hardeschijf proberen in een andere computer te steken, maar daar herkende hij hem niet.

Verwijderd

Topicstarter
sewer schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:53:
Is het een 'normale' windows versie, of een gestripte (nlite ofzo)? En is je windows legaal en geactiveerd?

Staat me iets bij dat het meteen afmelden een symptoom is van een niet geactiveerde (of slecht gekraakte) verlopen windowsversie. Die lege messagebox blijft raar natuurlijk...
was legaal en geactiveerd, anders kun je sp 2 toch niet installeren ?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:52:
en valt dit op te lossen ?
ik zou het niet echt leuk vinden al mijn gegevens kwijt te spelen. Ik heb mijn hardeschijf proberen in een andere computer te steken, maar daar herkende hij hem niet.
Dan heb je toch echt iets fout gedaan, een andere PC moet hem (indien er plek voor is) gewoon herkennen.

En anders kan je nog altijd met een Linux liveCD booten of BartPE of zo als je perse Windows wilt.

[ Voor 10% gewijzigd door DeMoN op 06-12-2006 17:12 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ik had alles goed aangesloten denk ik, zelfs meerdere keren gecontroleerd. De computer waarin ik hem gestoken heb is wel van het sata systeem, terwijl mijn andere ide is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil net zo'n live-cd branden en nu merk ik dat ik mijn cd/dvd brander en lezer niet meer terug kan vinden, ik had ze eventjes losgekopeld om mijn hardeschijf erin te krijgen. Daarna heb ik de kabels terug gestoken, maar hij herkent ze niet meer.

Verwijderd

Even grappig doen hoor: niet per ongeluk de stroom er af gehaald?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gewoon als slave in een andere PC stoppen en zorgen dat er niet geboot wordt vanaf deze toegevoegde schijf. Moet echt wel lukken, anders doe je iets fout.

Verwijderd

Topicstarter
dat is die kabel die met de voeding verbonden is toch ? Per station zitten er kabels (zo'n grijze platte eindigend op een lange zwarte blok en zo'n rood-zwart-gele die uit de voeding komt met een wit uiteinde.)

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 03:43
Als je de HD nou even in een andere computer doet..
En deze als Slave-HD gebruikt , kan je jou gegevens die belangrijk zijn toch even over zetten op een USB-stick of op een andere HD , en vervolgens jou HD opnieuw installeren weer even terug zetten in de andere pc , jou gegevens weer op jou HD zetten en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Hellsystem schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:55:
Als je de HD nou even in een andere computer doet..
En deze als Slave-HD gebruikt , kan je jou gegevens die belangrijk zijn toch even over zetten op een USB-stick of op een andere HD , en vervolgens jou HD opnieuw installeren weer even terug zetten in de andere pc , jou gegevens weer op jou HD zetten en klaar :)
moet dat wel nog lukken...
Ik snap niet echt wat ik verkeerd doe.

• Hellsystem
Was legaal en geactiveerd, anders kun je sp 2 toch niet installeren ?
:X Het is wel mogelijk :9

Verwijderd

Topicstarter
ah, wist ik niet, maar is niet echt van belang aangezien ik toch een legale versie bezit :D

• Hellsystem
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:57:
ah, wist ik niet, maar is niet echt van belang aangezien ik toch een legale versie bezit :D
Het was jou vraag ik geef jou andwoord ;)

• Hellsystem
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:53:
dat is die kabel die met de voeding verbonden is toch ? Per station zitten er kabels (zo'n grijze platte eindigend op een lange zwarte blok en zo'n rood-zwart-gele die uit de voeding komt met een wit uiteinde.)
Als je geen verstand hebt van de binnenkant van de computer en niet weet welke kabel wat is..zou ik het even vragen aan iemand die het wel weet ;) straks sloop je de boel en heb je misschien wel niks meer 8)7

(Ik ben geen helpdesk) O-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken er normaalgezien genoeg van, toch om een hardeschijf aan te sluiten, of een cd-rom station.
(ik veronderstel dat ik niet echt de namen van die kabels hoef te weten als ik enkel een cd-romstation wil aansluiten, of een hardeschijf)
Dit is echt de eerst keer dat ik zoiets tegenkom.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 19:15 ]

• Hellsystem
Oke

Wat wou je nu precies weten dan:?

Tips Voor aansluiten van HD / In een andere PC

Kijk Naar de jumpers achter op je HD : Zet deze of Slave (Of Cable Select)
Sluit hem aan op de IDE Kabel

Als je dan in windows bent en je ziet de HD niet staan ..
Ga dan naar { Configuratiescherm , Systeem Beheer , Computerbeheer , En dan Schijf beheer. Als het goed is staat jou HD hier tussen en wijs deze HD een schijf letter toe . als je dit hebt gedaan kan je de gegevens over zetten als het goed is.
:9

[ Voor 85% gewijzigd door Hellsystem op 06-12-2006 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, begrijp het nu dat met die master en slave, bedankt voor je hulp.
Maar zit nu nog altijd met die cd-rom stations, heb nog iets bij ontdekt.
Ik had omwille van het aansluiten van die IDE harddisk een diskettestation aangesloten en de aansluiting van de cd-romstations uitgetrokken (omdat er maar 1 aansluiting is voor zo'n IDE kabel).
Nu blijkt bij schijfbeheer dat hij nog altijd dat diskettestation herkent maar mijn cd-romstations niet, terwijl dat diskettestation er al lang uit is.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21
Je diskettestation is aangesloten op een andere kabel dan je ide-apparaten (=harddisks + cd/dvd-roms/writers). Ergens op de (flat-)cable van je diskette station zijn de draadjes gedraaid, hij zit ook op een aparte connector op je moederbord ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat weet ik, het is een korter slotje. Misschien heb ik het verkeerd verwoord.

Door dat diskettestation ben ik wel op iets gekomen.
Misschien een domme fout, maar ik was vergeten aan mijn bios te denken en daar zat het hem natuurlijk. Erg bedankt voor al jullie hulp.

• Stouten
  • Laatst online: 08-06-2022
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:55:
[...]

was legaal en geactiveerd, anders kun je sp 2 toch niet installeren ?
Je hoeft het niet perse van de Microsoft site te halen natuurlijk, zo omzeil je die validation of je slipstreamed de boel met nLite ben je ook klaar..
Pagina: 1