Ik zit met een probleempje wat waarschijnlijk redelijk simpel is, maar ik kan het nergens vinden. Ik ben bezig met javascript te leren en ik wil graag een tabel waar een gebruiker waarden in kan vullen. Hieronder moet een knop staan die de ingevoerde waarden (ze hoeven niet allemaal ingevuld te zijn) optelt en dan in een ander veld de uitkomst toont.
Ik heb nu dit:
Nu plaatst ie als antwoord de twee waarden in een alertbox achter elkaar. De bedoeling is dus dat ie ze optelt. Hierna moeten ze in document.resultaatml.resultaat geplaatst worden als value. (dat gaat denk ik met iets als target in de button, maar ik snap niet helemaal hoe het werkt...)
Het is volgens mij een redelijk basic iets, maar alle tutorials die ik gevonden heb met form check javascript, check sum javascript etc. op google zijn veel geavanceerder.
Ik ben al lekker aan het klooien, maar het valt me toch redelijk tegen om even te doen. Iemand die mij misschien hiermee kan helpen? Of een goede tutorial heeft?
Ik heb ook geprobeerd om met iets als x = document.milliliters.nutriflex.value en y = document.milliliters.kcl.value te werken, maar dat lukte helemaal niet (er kwam niks te staan.)
Ik had dat boven document.button.controle.onclick geplaatst binnen de <script>-tags.
Ik heb nu dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <html>
<body>
<form name="milliliters">
<table border="1" width="100%">
<tr><td width="20%"><b>Chargenummer</b></td><td><b>Preparaat</b></td><td><b>Aantal ml</b></td></tr>
<tr><td> </td><td>NuTRIflex Lipid Basal</td><td><input type="text" name="nutriflex" size="4" maxlength="4" /></td></tr>
<tr><td> </td><td>KCl inj. 10 ml = 20 mmol K, 20 mmol Cl</td><td><input type="text" name="kcl" size="4" maxlength="4" /></td></tr>
<tr><td> </td><td>NaCl inj. 10 ml = 50 mmol Na, 50 mmol Cl</td><td><input type="text" name="nacl" size="4" maxlength="4" /></td></tr>
</table><br />
</form>
<form name="button">
<input type="button" name="controle" value="Controleer" />
</form>
<form name="resultaatml">
<input type="text" name="resultaat" />
</form>
<script language=javascript>
document.button.controle.onclick = function () {alert(document.milliliters.nutriflex.value + document.milliliters.kcl.value)}
</script>
</body>
</html> |
Nu plaatst ie als antwoord de twee waarden in een alertbox achter elkaar. De bedoeling is dus dat ie ze optelt. Hierna moeten ze in document.resultaatml.resultaat geplaatst worden als value. (dat gaat denk ik met iets als target in de button, maar ik snap niet helemaal hoe het werkt...)
Het is volgens mij een redelijk basic iets, maar alle tutorials die ik gevonden heb met form check javascript, check sum javascript etc. op google zijn veel geavanceerder.
Ik ben al lekker aan het klooien, maar het valt me toch redelijk tegen om even te doen. Iemand die mij misschien hiermee kan helpen? Of een goede tutorial heeft?
Ik heb ook geprobeerd om met iets als x = document.milliliters.nutriflex.value en y = document.milliliters.kcl.value te werken, maar dat lukte helemaal niet (er kwam niks te staan.)
Ik had dat boven document.button.controle.onclick geplaatst binnen de <script>-tags.
[ Voor 6% gewijzigd door Paultje3181 op 06-12-2006 14:54 ]