Ik zit met een vreemd probleem, ik denk inmiddels dat het een IE bug is (5.5) maar leg het toch even voor.
voorbeeld: voorbeeld file
In een area element binnen een imagemap wil ik graag de cursor laten veranderen in een standaard handje (pointer, of zoals MS zei: hand). Echter doordat ik een nohref attribuut meegeef aan de area moet ik de cursos zelf even instellen. Het lijkt nu dat in een nohref situatie binnen een area IE daar niks van snapt, maar FF wel. Het probleem heb ik geisoleerd om het nohref attribuut. Maak ik daar href="" van, werkt het wel (logisch) maar er zit een reden achter dat ik graag een nohref wil (niet verversen pagina)
Ik heb een aantal dingen geprobeerd (resultaten uit zoek opdrachten)
De area aan een css class/id hangen waarin ik de cursor definieër (zie voorbeeld, de mouseover zit rechtsbovenin)
resultaat werkt in FF, niet in IE
---
poging 2 met een mouseover/out en daarin de style, wederom geen succes in IE
voorbeeld: voorbeeld file
In een area element binnen een imagemap wil ik graag de cursor laten veranderen in een standaard handje (pointer, of zoals MS zei: hand). Echter doordat ik een nohref attribuut meegeef aan de area moet ik de cursos zelf even instellen. Het lijkt nu dat in een nohref situatie binnen een area IE daar niks van snapt, maar FF wel. Het probleem heb ik geisoleerd om het nohref attribuut. Maak ik daar href="" van, werkt het wel (logisch) maar er zit een reden achter dat ik graag een nohref wil (niet verversen pagina)
Ik heb een aantal dingen geprobeerd (resultaten uit zoek opdrachten)
De area aan een css class/id hangen waarin ik de cursor definieër (zie voorbeeld, de mouseover zit rechtsbovenin)
code:
1
2
3
4
5
6
| <style type="text/css">
.link {
cursor:pointer;
}
</style>
<area nohref shape="rect" coords="299,8,482,43" alt="Dit is een test" class="link" /> |
resultaat werkt in FF, niet in IE
---
poging 2 met een mouseover/out en daarin de style, wederom geen succes in IE
code:
1
| <area nohref shape="rect" coords="299,8,482,43" alt="Dit is een test" onmouseover="this.style.cursor='pointer'" onmouseout="this.style.cursor='none'"/> /> |
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl