style cursor in area element met nohref

Pagina: 1
Acties:

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:40
Ik zit met een vreemd probleem, ik denk inmiddels dat het een IE bug is (5.5) maar leg het toch even voor.

voorbeeld: voorbeeld file

In een area element binnen een imagemap wil ik graag de cursor laten veranderen in een standaard handje (pointer, of zoals MS zei: hand). Echter doordat ik een nohref attribuut meegeef aan de area moet ik de cursos zelf even instellen. Het lijkt nu dat in een nohref situatie binnen een area IE daar niks van snapt, maar FF wel. Het probleem heb ik geisoleerd om het nohref attribuut. Maak ik daar href="" van, werkt het wel (logisch) maar er zit een reden achter dat ik graag een nohref wil (niet verversen pagina)

Ik heb een aantal dingen geprobeerd (resultaten uit zoek opdrachten)
De area aan een css class/id hangen waarin ik de cursor definieër (zie voorbeeld, de mouseover zit rechtsbovenin)
code:
1
2
3
4
5
6
<style type="text/css">
.link {
cursor:pointer;
}
</style>
<area nohref shape="rect" coords="299,8,482,43" alt="Dit is een test" class="link" />

resultaat werkt in FF, niet in IE
---
poging 2 met een mouseover/out en daarin de style, wederom geen succes in IE :(
code:
1
<area nohref shape="rect" coords="299,8,482,43" alt="Dit is een test" onmouseover="this.style.cursor='pointer'" onmouseout="this.style.cursor='none'"/> />

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je zou zoiets kunnen proberen om te voorkomen dat je pagina herlaad:
HTML:
1
<area href="#" shape="rect" coords="299,8,482,43"  alt="">

Semantisch gezien wat minder, maarja als IE bugt dan kun je soms niet anders... :)

Verwijderd

Volgens mij kan er geen cursor aan een area worden toegewezen.

Als het echt niet lukt is dit altijd nog een oplossing. :)

HTML:
1
<area onmouseover="this.parentElement.parentElement.style.cursor = 'pointer'" onmouseout="this.parentElement.parentElement.style.cursor = 'auto'">

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 14:54 . Reden: Onmouseout toegevoegd, om problemen te voorkomen. ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:49:
Volgens mij kan er geen cursor aan een area worden toegewezen.

Als het echt niet lukt is dit altijd nog een oplossing. :)

HTML:
1
<area onmouseover="this.parentElement.parentElement.style.cursor = 'pointer'">
hoera het werkt! Dank hiervoor, nu nog een mouseout erbij, dan blijft het tenminste niet de hele tijd zo staan. Snap ik alleen waarom nog niet waarom dit wel werkt
en dit niet
code:
1
onmouseover="this.style.cursor='pointer'"

Nu werkt het trouwens weer niet in FF :) Maar goed, dan zet ik maar ook class bij, beetje dubbelop maar het is maar niet anders

[ Voor 16% gewijzigd door bonzz.netninja op 06-12-2006 15:00 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl